Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Sinds ik een 2018 model heb met remlichten en kentekenverlichting ervaar ik minder irritatie van automobilisten, hebben anderen die ervaring ook?
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn. SP is van 2016 en had toen al standaard kentekenverlichting en remlicht...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 29 sep 2018, 20:42 Sinds ik een 2018 model heb met remlichten en kentekenverlichting ervaar ik minder irritatie van automobilisten, hebben anderen die ervaring ook?
Nee, die ervaring heb ik helaas niet. Ik merk wel dat sinds ik remlichten heb mensen weer wat meer afstand houden als ik ze een keer laat oplichten. Ik heb nog niet genoeg in het donker met drukte op de rijbaan gereden om het verschil van mijn kentekenverlichting te merken. Dat gaat komende maanden wel komen denk ik. Ik ben benieuwd!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 29 sep 2018, 20:42 Sinds ik een 2018 model heb met remlichten en kentekenverlichting ervaar ik minder irritatie van automobilisten, hebben anderen die ervaring ook?
Ik kan in ieder geval stellen dat ik minder last heb van agressieve automobilisten op de rijbaan sinds ik van mijn ST1 X naar een ST2 S ben overgegaan. Ik kende dit verschil vooral toe aan mijn toegenomen zelfvertrouwen door 3/4 jaar Stromer-ervaring (en dus rustig mijn plek op de rijbaan durven opeisen) en de sterkere motor, waardoor ik meer met het verkeer mee kan.

Maar kan zeker zo zijn dan de kenteken- en remverlichting op de Es ook een rol spelen, daar had ik nog niet aan gedacht. In overtreffende trap zie je dit b.v. ook bij de ST5, die ook van dit alles is voorzien en er bovendien een pak robuuster uitziet, het oogt echt niet meer uit als normale een fiets.

Het zal waarschijnlijk het totale plaatje zijn waardoor automobilisten eerst wat beter kijken naar wat daar nu precies rijdt i.p.v. direct heel dommig uit hun stekker te gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik heb heel weinig last van agressief gedrag van medeweggebruikers, maar dat nooit gekoppeld aan mijn. Rem- en kentekenlicht... zou kunnen dat dat een van de oorzaken is.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Het is inderdaad zo dat ik met de ST5 geen/minder last heb van agressieve reacties maar aangezien mijn vorige fiets (ST2s) ook remlichten en kentekenplaatverlichting had en toen wél veel negatieve reacties kreeg, moet ik toch concluderen dat de remlichten en kentekenplaatverlichting mogelijk niet de oorzaak zijn van mildere reacties.

:bn:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Idd de betere motor kan ook een reden zijn, of dat automobilisten meer aan de SP gewend raken. Ik zie er inmiddels vele op het traject haarlem-schiphol-Amstelveen.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Lomito

Vanmiddag heb ik een rondje Nijmegen-Elst gedaan en bewust zoveel mogelijk over rijbanen gereden. Zondag, dus best rustig, maar geen enkele negatieve reactie. Wel positieve... een busje reed lange tijd achter mij tot er een geschikte gelegenheid was om in te halen. Tijdens het inhalen gingen er twee duimen omhoog van de passagier. :cool2:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Vandaag voor het eerst ect agressief gedrag ervaren. Ik reed 38 (regen, steentjes) bibeko Oisterwijk. Spatbordklever toeterend achter me. Bij inhalen raampje open, schreeuwend en middelvinger, en zo afsnijdend dat ik vol in de remmen moest.
Aardig was wel dat de auto er achter naast me kwam rijden, raampje open deed en zich vernotschuldigde voor het gedrag van zijn voorganger. “Hij zal wel een uitbrander van zijn baas hebben gehad”... ik kon daar wel om lachen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hè gatver Peter. Dat zijn niet de verhalen die je wilt meemaken... :aq
Maar wel tof van die andere automobilist :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie