Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

ik blijf gewoon op het fietspad....maar goed heb gemakkelijk praten het fietspad is omgevormd tot een "fietssnelweg"

geen flauw idee wat het exact inhoud echter ik weet wel dat een speed pedelec er op mag... een brommer weer niet :roll:
Lomito

Over welke fietssnelweg heb je het dan, want bijvoorbeeld op het Rijnwaalpad (F325, ook F1) is het gedeelte Nijmegen-Elst wél toegankelijk voor speed pedelec en brommers en een groot deel van Elst-Arnhem juist weer niet. En hoewel er gewerkt wordt aan een regeling dat ook daar met de spedelic gereden kan worden is dat nog niet in werking getreden en staat de politie gewoon te controleren op het fietspad.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Lomito schreef: 07 jul 2017, 09:49 Over welke fietssnelweg heb je het dan, want bijvoorbeeld op het Rijnwaalpad (F325, ook F1) is het gedeelte Nijmegen-Elst wél toegankelijk voor speed pedelec en brommers en een groot deel van Elst-Arnhem juist weer niet. En hoewel er gewerkt wordt aan een regeling dat ook daar met de spedelic gereden kan worden is dat nog niet in werking getreden en staat de politie gewoon te controleren op het fietspad.
Heb ze nog niet zien staan...
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Lomito

Ik heb ze gezien met bij Elst ter hoogte van de carpoolplaats. Daar zit een bocht in de weg met een talud waardoor je niet door de bocht kunt kijken. En dat is even voorbij het begin van het onverplichte fietspad waar je als SP-er van de fietssnelweg moet.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Lomito schreef: 07 jul 2017, 13:02 Ik heb ze gezien met bij Elst ter hoogte van de carpoolplaats. Daar zit een bocht in de weg met een talud waardoor je niet door de bocht kunt kijken. En dat is even voorbij het begin van het onverplichte fietspad waar je als SP-er van de fietssnelweg moet.
Lijers....
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Om en in Groningen (stad) zijn ze flink bezig om alles aan te passen. Zoals alle toegangswegen tot de stad maar ook alle trein verbindingen en ook de fietspaden. Zo ook de route die ik zo vaak als het kan tracht te nemen met mijn Stromer.

Eelde - Haren - Groningen en tot mijn verbazing is het fietspad langs het kanaal uitgeroepen als fietssnelweg...

Ik dacht dat eerst dat het allemaal flauwekul was zoals wel eens vaker het geval is ... ( fietspad loopt langs het kanaal en langs de A28 en we hebben nog wel eens wat last van studentengrappen en grollen ) maar nee er is bord gekomen en stukje tekst in een plaatselijke krantje over dat dit dus een fietssnelweg is. maw tis echt zo :roll:

Vervolgens zijn ze ook bezig om een fietssnelweg te maken vanaf Assen langs de A28 naar Groningen een afstand van hemelsbreed van ca 25 km...

Helaas heb ik dat krantje niet meer anders had ik het wel ff ingescand..
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Goed te zien dat niet alleen Gelderland zich bezighoudt met snelfietspaden. Enschede dacht ik ook al.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Lomito

vincentbosse schreef: 07 jul 2017, 22:33 Goed te zien dat niet alleen Gelderland zich bezighoudt met snelfietspaden. Enschede dacht ik ook al.
Yep: F35 :ugeek:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zag vandaag iemand op een een Qwic P-RD9.2s pedelec. In de bebouwde kom, op het fietspad, zonder kenteken en zonder helm. Geen helm vind ik heel dom, al snap ik wel dat het niet dragen van een helm i.c.m. geen kenteken gebruiken ertoe bijdraagt dat je je wat onopvallender op het fietspad kunt begeven.

Neemt niet weg dat-ie mij meteen opviel, want hoewel de fietser echt niet aan het scheuren was, had hij direct mijn aandacht door de veel hogere snelheid (ik schat kort boven de 30km/u) en een gezicht waaruit nul inspanning bleek. Ik ben benieuwd of ik dat meteen zie omdat ik redelijk gefixeerd ben op high-speed e-bikes, of dat iedereen -politie incluis- dat ook echt meteen door heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Pros
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:25
Locatie: Amsterdam

Ik ben er ondertussen wel van genezen om op de rijbaan te rijden. Heb het geprobeerd om de regelgeving te volgen, maar helaas.

Afgelopen vrijdag optrekkend na een verkeerslicht, vond een automobilist dat ik niet snel genoeg ging.
De snelheid lag rond de 40 km/u maar goed, hij had blijkbaar haast dus voelde ik ineens een "duw" tegen m'n fiets tas waarna ik plots sneller ging. Maar omdat ik ondertussen ook meer naar de stoep ging, begon ik de angst toch een beetje te voelen. Ik keek opzij en zag daar een Renault Megan Scenic half op de trambaan en tegen m'n fietstas aan zitten en
vervolgens ging hij snel voorbij.

Gelijk het kenteken genoteerd en de politie gebeld om dit melden. Maar je raadt het waarschijnlijk al: als er geen schade is, doen ze niets. :ck:

Dus ga ik maar met aangepaste snelheid terug naar het fietspad, beter safe than sorry. :aq
Plaats reactie