Inschrijving Stromer België

Luconspeed
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2017, 21:28

Mijn ervaringen bij het inschrijven van een in NL gekochte ST1-X (18 juli)
-Meteen CoC, factuur, en mijn ID gegevens doorgemaild naar de douane
-Na enkele dagen roze formulier met vignet 705 opgehaald
-Mijn verzekeraar kon niet rechtstreeks via WebDIV de fiets inschrijven, omdat de fietshandelaar een NL BTW nummer heeft, dus ben ik zelf naar een lokaal kantoor van DIV gereden.
- Daar deed men moeilijk omdat op de factuur niet expliciet stond vermeld dat het om een NIEUW VOERTUIG ging (ondanks dat de factuur dat indirect wel duidelijk maakte, dat er een CoC met fabrikagedatum bijzat. Ik heb de NL fietsenhandelaar het erbij laten schrijven met zijn handtekening op (doorgemaild terwijl ik bij DIV bleef wachten). was ook niet goed. Het moest een authentieke factuur zijn :dwarf: Na wat gedoe was de fietshandelaar bereid de factuur aan te passen (mocht eigenlijk niet van zijn administratie). 3e keer goeie keer.. gelukkig. 2 dagen later had ik de nummerplaat thuis (30€). Vanwege alle discussies over autonoom rijden en om alle gedoe bij een ongeval te vermijden extra BA (in NL:WA) genomen: als je een Stromer kan betalen, kan dat er ook nog wel af!
Sindsdien stromer ik elke dag tussen B en NL: zalig! :cool2:
ST1-X eigenaar en enthousiaste gebruiker sinds 18-07-2017; pendel dagelijks -en nu zoveel mogelijk met de Stromer- tussen Belgisch en Nederlands Limburg
stromerkm
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 11:36

zelf naar div gereden , met coc en roze formulier met douanestempel en factuur met vermelding nieuwe fiets ,was allemaal in orde en s'anderdags met nummerplaat gekregen SP :cool2:
Palmboom
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2017, 10:42

Ik kom net van een kale reis terug van het DIV in Gent, in een poging een nummerplaat voor mijn Stromer te verkrijgen. Wat een soep is dat zeg.
Ik wou dit eerst via de verzekering doen, maar voor een fiets lukt dat blijkbaar niet via de webapplicatie voor nummerplaten... Ik woon niet zo ver van het DIV, en dacht dit vanmorgen snel zelf in orde te brengen.
Aan het loket kreeg ik te horen dat ik met het voorliggende gelijkvormigheidsattest enkel een nummerplaat SA kon krijgen, geen SP. En met een SA mag je blijkbaar maar 25 km/h.
Volgens de dame aan het loket zou er in punt 50 op het Coc moeten vermeld staan dat de trapondersteuning stopt bij 45 km/h, en daar staan enkel "S-pedelec"... Blijkbaar geeft dit bij alle Stromers hetzelfde probleem, en staat dit wel "correct" bij andere fietsmerken. Iets wat uitgebreid werd bevestigd door de andere loketbedienen...

Iemand die een gelijkaardige ervaring heeft en hoe kan je dit oplossen????
De leverancier van de fiets ook gecontacteerd, die viel compleet uit de lucht...
beirre
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2018, 15:59

Als ik me wil inschrijven op strömer omni app en mijn mail invoeg krijg ik er geen inlog mail van terug ..
Mijn strömer is besteld , kan het zijn dat je mail door verkoper moet geregristreert worden ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Pas als je Stromer bij je dealer binnen is, dan zal de dealer je Stromer koppelen aan jouw gegevens (en dus ook aan jouw e-mail adres). Nadat dat gebeurd is, kun jij met de OMNI app contact maken met de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
beirre
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2018, 15:59

:ay oh ok dan hoop ik rr snel iets van te horen 😂bedankt
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Toch echt ongelooflijk: het DIV verlangt naar digitalisatie maar je kan nog steeds je Stromer niet digitaal inschrijven via WebDIV...kafka.

Dan maar ouderwets op de post. Benieuwd hoe lang het gaat duren, want donderdag is er een feestdag. Heb het gevoel dat er dan vrijdag ook niet zal gewerkt worden op de kantoren van onze overheid... :bu:

Grrrr
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik heb vandaag mijn aanvraag voor de inklaring vanuit NL, naar de douane gedaan via email, documenten in PDF bijgevoegd, benieuwd wanneer ze wakker schieten, zou 'n 5 tal dagen duren voordat ze dat vignet 705 erop gekleefd krijgen, daarna naar de DIV, hier kan je het niet digitaal.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Free2be schreef: 29 okt 2018, 18:45 Ik heb vandaag mijn aanvraag voor de inklaring vanuit NL, naar de douane gedaan via email, documenten in PDF bijgevoegd, benieuwd wanneer ze wakker schieten, zou 'n 5 tal dagen duren voordat ze dat vignet 705 erop gekleefd krijgen, daarna naar de DIV, hier kan je het niet digitaal.
Waar heb je je ST3 wel gekocht?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik heb het vertrouwen gegeven aan 'n FM in Geleen, Sportief fietsen Roger Wijnen. Zeer tevreden van hun service en aanpak. :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie