Snorfiets naar de rijbaan?

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a0729b72/

Vandaag is er een Kamerdebat over tweetact snorfietsen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ook al naar de rijbaan (omdat ze zo slecht voor de gezondheid van de fietser zijn), alsof we nog niet genoeg last van uitlaatgassen van de bromfiets, auto, vrachtwagen hebben ... :bc
Stromeren wordt er niet gezonder op zo :shock:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarom is mijn idee: snorfiets van het fietspad af, speed pedelec het fietspad terug op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Stromeur schreef: 14 dec 2017, 14:50 Daarom is mijn idee: snorfiets van het fietspad af, speed pedelec het fietspad terug op.
was ook mijn eerste reactie toen ik het vanochtend las. :ay
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yeah!
Tweede Kamer akkoord: Amsterdam mag snorfiets naar de rijbaan verplaatsen.
http://www.at5.nl/artikelen/176325/twee ... erplaatsen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Overigens is niet elke speed-pedelec rijder zo hieperdepiep hierover als ik. Er zijn immers genoeg beleidsmakers die ons op één grote hoop gooien met snor- en broemfietsers. En dat mogen ze helaas nog doen ook, omdat onze Stromers geregistreerd staan als brommer. (En dus zullen velen betogen dat wij OOK op de rijbaan thuis horen.)

Maar ik zie dit toch echt als een eerste stap in de goeie richting.

Als die snorkrengen van het fietspad af gaan ontstaat er veel meer ruimte op het fietspad. Nu nog met het milieu-argument stevig in de hand gaan pleiten voor de niet-vervuilende speed-pedelec terug het fietspad op, en met het mobiliteits-argument nog steviger in de andere hand pleiten voor verbetering van de fiets-infrastructuur zodat zowel langzame als snellere fietsers (niet alleen de speed-peledec, maar ook race-fietsers en ligfietsers bijvoorbeeld) allemaal voldoende ruimte en veiligheid krijgen op het fietspad.

Graag ook nog een helmplicht voor snorfietsen, en dan koopt niemand zo'n ding meer...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Yes, ben er blij mee. Zo cud als je net achter een scooter hangt, en zijn vieze vuiligheid mag inhaleren.
Rant ON/
Echt, ik haat die krengen. Puur die krengen he, gun een ieder zijn/haar vervoersmiddel hoor maar kom op. Blegh, die lucht is nou niet hetgeen ik wil inhaleren als ik stromert!

Helmplicht; volgens mij een aardige kans;
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1703350/
Verplicht dan meteen om ze om te laten bouwen tot electrisch. Kom op, klimaatplannen enzo, stop het gelummel en gezever maar BAM, stappen zetten ipv erover denken.

Sorry voor mn sentiment, ik vind t echt tijd worden om radicaal het roer om te gooien. Blij dat ik in elk geval een serieueze stap heb kunnen zetten door te stromeren ipv auto.
Net een week thuis moeten laten staan ivm kleine operatie, eerdaags gelukkig weer in het zadel :d3:
\RantOFF
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal mee eens. Ik heb ook een stevige hekel aan die dingen. En ik zeg dat meestal niet zo nadrukkelijk omdat er dan meteen weer mensen gaan huilen over dat die snorfiets hun énige vervoermiddel is (of die van hun zielige tante ofzo) en dat het ze vrijheid geeft en dat ze écht heus niet allemaal zijn opgevoerd en weet ik wat allemaal nog meer.

Maar het gros is wél opgevoerd, stinkt linea recta mijn astma-luchtwegen in, men misdraagt zich op het fietspad, en er zijn inmiddels meer dan genoeg schone (elektrische) alternatieven, dus neem die dan maar. (En ook niet piepen over dat je haar in de war raakt van een helm, want dan ga je maar lopen. Je haar raakt bovendien ook in de war als je in het asfalt hapt.)

En het tempo van snorfietsen t.o.v. mijn Stromer is ook echt precies fout. Als ik erachter hang op mijn Stromer dan kan ik mooi mee, maar ik heb serieus astma en door de uitlaatgassen ben ik binnen enkele minunten stikbenauwd. Inhalen gaat alleen als ze niet opgevoerd zijn, maar zodra ze wat sneller rijden red ik dat niet. Erachter hangen trek ik ook niet, dus dan moet ik al MIJN snelheid verminderen en flink afstand nemen om nog te kunnen blijven ademen. Bah bah bah.

Zo, dat lucht op. Dankjewel voor het voorzetje Random. :sling:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Fantastisch idee natuurlijk om al die ***brommers en scooters naar de rijbaan te bonjouren. Liever nog naar de sloop, maar dat is waarschijnlijk nog een brug te ver.

Hoewel ik natuurlijjk nog maar een beginnend stomertje ben (2 weken, 300 km) vind ik het soms toch wel heel handig om op de rijbaan te moeten. Op de smallere fietspaden in de stad kan je dan toch lekker doorrijden als het wat drukker is.

Zelf ben ik momenteel nogal flexibel met waar ik rij, als het rustig is liefst op fietspad, maar iets drukker en ik ga de rijbaan op. De 30km zones vind ik eigenlijjk het lastigst want dat voelt toch wel erg langzaam :lol: Gelukkig mag er op 30km wegen niet geflitst worden, dus dat scheelt en mocht het zich aandienen, dan hoop ik toch wel goed genoeg te kunnen lullen om onder een boete uit te komen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 14 dec 2017, 21:15 Zelf ben ik momenteel nogal flexibel met waar ik rij, als het rustig is liefst op fietspad, maar iets drukker en ik ga de rijbaan op.
Dit is precies wat ik graag zou willen zien in de wetgeving voor de speed-pedelec: zelf de keuze maken tussen met 45km/u op de rijbaan, of met 30km/u max op het fietspad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie