Staandehouding door politie/BOA

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor verzekeringen, RDW, etc.
LNY
Expert
Expert

Re: Staandehouding door politie/BOA

Bericht door LNY » 19 feb 2018, 16:14

Stromeur schreef:
18 feb 2018, 23:30
................... maar waarom geen kinderzitje eigenlijk? We hebben een mama hier op het forum die er wel eentje op de Stromer heeft, en zij zet gewoon haar werktas in het stoeltje als er geen kind in zit.
In mijn handleiding staat, onder het kopje kinderzitjes en fietskarren, uitdrukkelijk en letterlijk:
"Op Stromer S-Pedelecs mogen geen kinderzitjes worden gemonteerd!"

M.b.t. de discussie over kinderen vervoeren in een fietskar achter de Stromer:

Artikel 61b RVV, lid 1:
Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
ST1, 630Wh, 20": Bodyfloat, Redshift Shockstop, B&M Ixon Space, Mirage SP spiegel, Shimano SPD, SKS spatlap, Spurcycle, Lazer Anverz Mips, Ortlieb Backroller City

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Staandehouding door politie/BOA

Bericht door FreddyH » 13 apr 2018, 00:08

Chris schreef:
19 feb 2018, 16:08
De stromers (en misschien wel wel alle s-pedelec) volgens mij echter maar 1 dus dan zou een kinderzitje met kind helaas ook niet mogen.
Op mijn kenteken bewijs staat expliciet vermeld dat mijn SP maar 1 zitplaats heeft. Maar mijn zoon van bijna 9 zit ook regelmatig achterop. Ik fiets dan uiteraard wel rustig en met lagere ondersteuning.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie