Wie rijdt er met platen?

Bertus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:33

Ik rijd met plaat, maar kies ook regelmatig het fietspad. Soms is het rijden tussen sneller gemotoriseerd verkeer echt levensgevaarlijk. Liever een boete, dan mijn Stromer inruilen voor een dwarslaesie met scootmobiel ... Als ik dan toch op het fietspad rijd, pas ik gewoon mijn snelheid aan en accepteer dat ik vaak in de remmen moet. Alert zijn en anticiperen is dan het motto !
Wow, what a ride ! Stromer ST 1 - 630 Wh - Bodyfloat - Quadlock - Ortlieb backroller - Cateye BM45
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op FB kwam ik vandaag in de Speed-Pedelec Groep een post tegen van een "jammerende speed pedelec rijder" die een boete van €169 heeft gekregen voor het rijden zonder kentekenplaat. Deze persoon rijdt op een Stromer ST1X. Geen idee of hij ook hier actief is; ik (we) merk(en) het wel.

Hij heeft wel een kentekenbewijs, maar deze niet gemonteerd. Zijn motivatie: in de tekst van het RDW (Dienst Wegverkeer. In de Wegenverkeerswet van 1994 spreekt men echter van de Dienst Wegverkeer. In de praktijk spreekt men echter nog van de RDW) staat dat je een kenteken moet hebben, niet dat die gemonteerd moet zijn.

Voor Stromeraars die in "stealth mode" fietsen, de kans dat de politie je aanhoudt is niet zo groot, maar als het gebeurt, dan kun je zomaar een boete van €169 rijker zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 21 jul 2019, 10:36 Hij heeft wel een kentekenbewijs, maar deze niet gemonteerd. Zijn motivatie: in de tekst van het RDW (Dienst Wegverkeer. In de Wegenverkeerswet van 1994 spreekt men echter van de Dienst Wegverkeer. In de praktijk spreekt men echter nog van de RDW) staat dat je een kenteken moet hebben, niet dat die gemonteerd moet zijn.
Dan neem ik aan dat-ie de zaak gaat laten voorkomen en zijn gelijk gaat halen bij de rechter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helemaal mis. in de Regeling Permanente Eisen (RPE van DW) staat heel duidelijk dat elk voertuig dat kentekenplichtig is voorzien moet zijn van kentekenpl(a)at (en) die over een afstand van 20 meter duidelijk leesbaar-en deugdelijk bevestigd moeten zijn de RPE 2019 ligt evt. hier ter inzage. Bij de DW zijn sinds 01-01-2019 ook BOA's werkzaam die zonder pardon mogen verbaliseren. :roll: :roll:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Henry schreef: 21 jul 2019, 10:36 Op FB kwam ik vandaag in de Speed-Pedelec Groep een post tegen van een "jammerende speed pedelec rijder" die een boete van €169 heeft gekregen voor het rijden zonder kentekenplaat. Deze persoon rijdt op een Stromer ST1X. Geen idee of hij ook hier actief is; ik (we) merk(en) het wel.

Hij heeft wel een kentekenbewijs, maar deze niet gemonteerd. Zijn motivatie: in de tekst van het RDW (Dienst Wegverkeer. In de Wegenverkeerswet van 1994 spreekt men echter van de Dienst Wegverkeer. In de praktijk spreekt men echter nog van de RDW) staat dat je een kenteken moet hebben, niet dat die gemonteerd moet zijn.

Voor Stromeraars die in "stealth mode" fietsen, de kans dat de politie je aanhoudt is niet zo groot, maar als het gebeurt, dan kun je zomaar een boete van €169 rijker zijn.
Sterker, je kentekenbewijs kan ingevorderd worden en opnieuw(voorzien van kentekenplaat) bij de DW ter keuring aanbieden met alle kosten, tijd en ergernis van dien.....je neemt dus zelf dit risico, niet nablaffen naar de politie of DW aub. zij maken geen regels.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

*Crap
Ik had net de platen van mijn auto afgeschroefd zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 21 jul 2019, 14:00 *Crap
Ik had net de platen van mijn auto afgeschroefd zeg.
Die waren er met dat ongeluk toch al afgevallen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Eigenlijk is deze discussie in strijd met de forumregels want zonder platen rijden is gewoon illegaal. Ik vind het zelf ook asociaal want andere weggebruikers kunnen dan al helemaal niet meer zien hoe hard je kunt gaan...
Met 35 (en zelfs 45!) over een fietspad zoals ik hier lees is gewoon te snel, rijd dan op de weg. Fietspad betekent max 25 mijns inziens...Ik snap wel dat de wetgever de regels nooit gaat veranderen als er mensen zijn die het kennelijk normaal vinden met 35 op een fietspad te rijden.

Als ik dit zo lees begin steeds meer te denken we horen gewoon op de rijbaan, fietspad is voor fietsers.
Laatst gewijzigd door Stromerfred op 21 jul 2019, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 21 jul 2019, 21:44 Eigenlijk is deze discussie in strijd met de forumregels want zonder platen rijden is gewoon illegaal.
Aanmoedigen tot illegale activiteiten is in strijd met de forumregels. Het erover hebben, en elkaar duidelijk maken wat de consequenties zijn als je b.v. zonder plaat gaat rijden en dat je niet WA verzekerd bent als je illegaal op het fietspad rijdt, wat mij betreft niet.

Maar als de algehele toon in de richting gaat van: gewoon doen, we zijn niet heiliger dan de Paus... of mensen proberen zich onder de wettelijke verantwoordelijkheid voor hun eigen handelen uit te draaien door naar een ander te wijzen (zoals we onlangs hadden met iemand die vond dat wetgeving omtrent transport van Klasse 9 Gevarengoed niet op zijn persoontje van toepassing was, omdat een accu-reviseur hem daar niet op had gewezen, die gegeven informatie niet las en die in reactie anderen probeerde te "pakken" op overtredingen die niks met de discussie te maken hadden) of iemand wil aankoopadvies over illegaal opgevoerde e-bikes, dan ontstaat er inderdaad een moment waarop ik ingrijp.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie