Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Jensr schreef: 25 sep 2018, 12:14
Stromer9000 schreef: 28 aug 2018, 15:12 Hallo,

iemand uit België die me kan zeggen welke verzekering precies nodig is, wat die dekt en wat de kostprijs daar ongeveer van is?

Alvast bedankt!
Dieter.
Hey Dieter,

Ik heb onlangs mijn ST2 2018 mogen ophalen en meteen naar de verzekering geweest en heb enkel hiervoor een omnium genomen. BA is niet nodig, familiale verzekering is voldoende. De ST2 2018 rijd niet autonoom. Volgens de wetgeving moet de fiets autonoom kunnen rijden en deze doet het niet. Er zit wel een walk feature op maar dan wandel je naast de fiets en zit je niet op de fiets en dus telt dit niet. Voor mijn omnium betaal ik 200 euro per jaar. Heb een papier van mijn verzekering meegekregen waar dit op vermeld staat dat ik geen BA nodig heb en die ik ten alle tijden bij me heb mocht de politie hiernaar vragen. Voor de nummerplaat telt de regel dat eind december 2018 iedereen verplicht is om met een nummerplaat rond te rijden, dit is nu nog niet verplicht.

mvg,

Jens
Hallo Jens,

bedankt voor je reactie. Idd correct wat je schrijft. Ik heb naar meerdere makelaars gebeld en die bevestigen hetgeen jij schrijft. Omdat de fiets niet autonoom kan rijden geen BA nodig. Zelf zal ik wel BA moeten opnemen in mijn polis aangezien ik geen familiale verzekering heb momenteel. En als je zelf ergens tegen rijdt is die BA toch handig ;-) Ik zou voor mijn polis met BA 192€ betalen... bij Aedes.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Da's een hele rare prijs bij Aedes, Jens: Aedes Pfiets Omnium is 84 eur en de BA ook nog eens vast 84 eur als ik me niet vergis. Nog eens andere makelaar erbij halen?
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Hij zal waarschijnlijk ook nog de rechtsbijstand genomen, wat aan €24 erbij een totaal van €192 oplevert.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

JeroenDG schreef: 27 sep 2018, 15:05 Hij zal waarschijnlijk ook nog de rechtsbijstand genomen, wat aan €24 erbij een totaal van €192 oplevert.
Idd...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer9000 schreef: 27 sep 2018, 22:49
JeroenDG schreef: 27 sep 2018, 15:05 Hij zal waarschijnlijk ook nog de rechtsbijstand genomen, wat aan €24 erbij een totaal van €192 oplevert.
Idd...
Die rechtsbijstand is naar mijn mening het geld meer dan waard. Ik heb de poliskosten 2 jaar geleden met een aanrijding ruimschoots voor een jaar of 40 terugverdiend...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb eens die Callant vergeleken met pfiets Aedes.
Aedes is slechts 84 euro, heel aantrekkelijk. Maar de kleine lettertjes schrikken me af:
Zo moet je een Aedes gecertificeerd slot hebben en dit aangekocht hebben binnen de 30 dagen na de koop van je fiets (waarom? en waar vind je certificaat?)
Zo moet je fiets altijd gesloten zijn aan een vaststaande constructie in beton of metaal (onmogelijk bij mij op het werk).
De fiets wordt maar verzekerd tot 6000 euro terwijl ST3 >7000 euro kost.
De fiets is maar verzekerd tussen 06u smorgens en 22u savonds op de openbare weg.
Na eerste jaar gaat marktwaarde van de fiets snel achteruit, dus je kan er geen nieuwe meer mee kopen als hij gestolen wordt (en je voldoet aan al hun eisen voor terugbetaling).
Tenslotte mag de fiets niet sneller kunnen dan 45, wat met stromer wel het geval is. Dus ook daar kunnen ze over discussiëren.

Dat zijn verdomd strenge criteria...
Ik heb deze criteria niet teruggevonden in de brochure van Callant. Denk dat die betere dekking heeft, kost ook meer dan 3 x zoveel...

Wat raden jullie aan?
ST3 black 983wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb zelf Aedes Pfiets gehad met een total loss accident van een ST5: ik heb mijn volledig aankoopbedrag teruggehad (dus ver boven de 6000 euro). De 6000 eur is enkel voor racefietsen en mountainbikes.

Wat het slot betreft: ze zijn juist soepeler omdat je geen ART** slot hoeft te hebben. Ik heb de factuur van mijn slot opgestuurd bij afsluiten polis en een schriftelijke bevestiging teruggehad.

Wel opletten met korting: je krijgt factuurwaarde terug, maar als je dus korting kreeg van de dealer, dan betaalt Aedes enkel terug wat je betaalde en kun je met dat bedrag dus een nieuwe fiets gaan onderhandelen... 't is maar dat je het weet.

Afschrijving: 1% per maand maar pas na 18 maanden. Dan stop ik gewoon met omniumverzekering hoor.

Kortom, aanrader, ervaring uit eerste hand.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03


Kortom, aanrader, ervaring uit eerste hand.
Ok dat stelt me gerust. Thx! Ga die ook nemen dan. Scheelt super veel met callant en dan kan ik bij mn makelaar blijven die pfiets ook aanbiedt.
ST3 black 983wh
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bram Roose schreef: 01 apr 2019, 16:36 De fiets is maar verzekerd tussen 06u smorgens en 22u savonds op de openbare weg.

Tenslotte mag de fiets niet sneller kunnen dan 45, wat met stromer wel het geval is. Dus ook daar kunnen ze over discussiëren.

Wat raden jullie aan?
Over die 45km/h zou ik me geen zorgen maken. Net als bij auto's is je display "positief". Ondersteuning moet stoppen bij 45km/h en fabrikant bevestigd dit in het gelijkvormigheidsattest. Die tijdsbepaling waarin je wel of niet verzekerd bent is een veel groter aandachtspunt.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En sluit een BA + pechverhelping af bij de wielerbond, ben je klaar met 32€/jaar.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie