België: Geen BA verzekering meer nodig voor meeste elektrische fietsen

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ach misschien moet ik na 4 maanden mijn plaatje er ook maar eens opvijzen.... dan ben ik ook in orde, en kan ik op de weg fietsen. :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Guilliel
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2017, 19:25

Moet je nu wel of geen aparte BA verzekering hebben?
Ik zie het bos door de bomen niet meer ze.

grtz
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het is heel simpel hoe is je roze formulier ingevuld door de handelaar, als erop staat dat hij autonoom kan rijden BA verzekeren zo niet niet verzekeren.

Neem je het zekere voor het onzekere verzekeren.
Gebruikersavatar
RafJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2017, 11:32
Locatie: Halle-Zoersel (BE)

Gisteren eindelijk mijn roze aanvraagformulier voor inschrijving van mijn ST1x aangekregen. 'Enkel trapondersteuning' aangeduid dus géén Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekering nodig. Op formulier moeten wel de gegevens aangevuld worden van de Familiale verzekering.
Blijkbaar kan het digitaal aanvragen niet omdat de procedure niet via een verzekeraar loopt. :shock:
Aangetekend opsturen is maw de boodschap.
ST1 X - oranje
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zelfde aan de hand gehad, gewoon bij de DIV langsgaan gaat ook hoor, zo heb ik het gedaan en dag later mijn plaatje gekregen :bp:
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Vrijdag mijn nummerplaat persoonlijk aangevraagd bij het Div. Bij mij dus ook:
Speed pedelec "Ja snelheid met ondersteuning tot 45 km/u"
en "enkel trapondersteuning"
Maar op gelijkvormigheidsattest staat bij snelheid max 25 :ck: (heb daar niks over gezegd)
De dame aan het loket van het Div zei me nog dat mijn papieren naar de douane ging en dat ik dinsdag mijn nummerplaat ging ontvangen. Ben eens benieuwd of het een SP plaat gaat zijn....
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Plaat juist aangekregen. Is een SP plaat, maar op het document staat dat het een bromfiets klasse A/pedelec is met maximum snelheid 20 is.....
Verwarrend! Klopt dit? :ck:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Er is heel veel verwarring hier rond, op mijn COC van stromer staat ook max speed 20km/u maaaar dit slaat volgens mij op het volgende. De stromer kan autonoom 20km/u rijden als je de + toets vasthoud en dat is de snelheid hier aangegeven. verder staat er op het COC ook het motorvermogen namelijk 500Watt waardoor hij in de speed pedelec klasse valt vandaar uw juiste nummer plaat die begint met "SP".

Op het COC staat dus dat hij autonoom kan rijden, wees dus heel voorzichtig met hoe je verzekerd, als hij niet autonoom kan rijden zou dat in je familiale zitten, echter bij mij was het heel simpel, hij kan het dus ik heb me voor 50 euro per jaar extra in de "kosten" gezet.

Doe er mee wat je wil met mijn info maar je moet maar is iets tegenkomen dat de verzekering er zijn handen afhaalt :bc
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Motorvermogen staat er bij mij niet bij, wel dat hij niet autonoom rijdt. Maar wat ik niet versta, is dat er staat "bromfiets klasse A...... Dit is max 25 km.....
Verzekering is in orde voor SP max 45 km, maar COC spreekt zichzelf tegen. :ck:
Winkel waar ik hem kocht, zegt dat alles in orde is. Wachten tot ik de eerste keer tegengehouden wordt....
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Golvas

$h3ph3rd schreef: 04 apr 2018, 18:56 Verzekering is in orde voor SP max 45 km
Er is geen specifieke verzekering voor wat jij noemt " SP max 45 km".
Plaats reactie