Richtingaanwijzers ?

Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Wat ik niet snap hoezo hoge snelheid ... ik rij ook motor misschien is het daarom dat mijn beleving van snelheid iets anders is...

Wat ik niet snap. Je zegt dat je met hoge snelheid je hand uitstekken niet veilig vind.

Hoezo je remt toch eerst ff af voor dat je bocht gaat nemen. Volle snelheid de bocht om is het laatste wat je moet doen.

Dat je remlicht mist kan ik in komen de rest van het verhaal absoluut niet..

Er rijden hele volksstammen op racefietsen ( en gewone fietsen ) die hun hand wel uitsteken .

Ik vraag eigenlijk wel af hoe goed heb jij je fiets onder controle.

IS dat de Stromer met zijn standaard voorvork gewoon hard is en daarom jou dat gevoel geeft ...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Zespri schreef: 03 okt 2017, 18:13
Er rijden hele volksstammen op racefietsen die hun hand wel uitsteken .
Echt niet... Ik moet de eerste nog tegenkomen :ck:
Als de troepjes wielertoeristen hun hand gaan uitsteken ga je nog mooie valpartijen te zien krijgen.
Als motor rijders dit zouden moeten doen ook trouwens.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Ik geef Zespri zelijk. Het is een fiets en geen motorfiets.
Pinkers zijn gewoon niet nodig.
Het enige wat bijdraagt voor je veiligheid op een 2 wieler
is anticiperen op het ander verkeer.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat ie nodig/veilig vindt :cool2:
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat ie nodig/veilig vindt :cool2:
tja maar door het met elkaar over te hebben en te discussiëren kan men weer veel leren en ideeën op doen. :hy:

Overigens vind ik wel dat Stromer paar meer opties mag aanbieden aan hun klanten die het willen zoals:

geveerde voorvork / zadel pen en remlicht..

Toch vraag ik me nog steeds wat af.. waar ik geen antwoord op gekregen .. waarom voelt men zich onveilig op de fiets...

Is dat de Stromer bouwwijze (korte wielbasis , voorwiel vrij recht onder het stuur) die men heeft onderschat heeft of is het wat anders..

Wat mij zo positief opviel toen ik proef reed met de Stromer was dat tie lekker direct was je hoeft maar te denken van hier links af en zoeffie daar gaat tie... en ik kan me voorstellen dat mensen die niet voorheen veel gereden hebben op bv een mountainbike dat effe wennen is en misschien zoveel kms later ze toch beetje opbreekt ...

Stromers zijn dat betreft we wat anders dan de gemiddelde andere merken die op de markt zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Van alle speed pedelecs die ik overwogen heb, vind ik de Stromer het veiligste weggedrag hebben. Ik heb bewust gekozen voor dit robuuste, zware frame, omdat ik op deze hoge snelheden geen lichte, wiebelige fiets-fiets wilde, maar een serieus gevaarte. Tel daarbij op het lekkere alerte stuurgedrag van de Stromer (bepaalde geen gevaarte-gevoel) en wat mij betreft heb je de perfecte bike.

Hand uitsteken voordat ik afsla: geen probleem. Het is hetzelfde als in de auto: voordat je een bocht neemt heb je voldoende afgeremd, gespiegeld, gedode-hoekcheckt en teruggeschakeld. Dat half Nederland dat allemaal nog IN de bocht doet... Op de Stromer rem ik eerst af, ik kijk om, ik kijk weer vooruit, dan steek ik mijn hand uit, dan beide handen weer aan het stuur, nog eens omkijken en daarna begin ik aan afslaan. Niks aan de hand. (Dat half fietsend Nederland al omkijkend en hand uitstekend alvast de bocht in zwalkt.... zelfde grote frons hier.)

Qua richtingaanwijzers: niks op tegen, maar alleen als ook daar richtlijnen voor gaan gelden, zodat we voorkomen dat iedereen maar wat doet, qua plek, sterkte en kleur van de richtingaanwijzers. Andere weggebruikers gaan kermis zoals richtingaanwijzers aan het stuur of op de achterkant van een helm niet goed genoeg zien, te laat zien en waarschijnlijk ook niet snappen. Dan doe je er écht beter aan om gewoon een fluor geel jack aan te trekken, heb je tenminste direct vanaf grote afstand al verhoogde aandacht van automobilisten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ík voel me niet per se onveilig. Maar dat andere weggebruikers niet op me bedacht zijn levert soms lastige situaties op. Dat kan soms riskant aanvoelen; kom bv veel 'spookrijdende' fietsers tegen, wat soms uit onverwachte hoek schrikken is. Of iemand die nog even gauw voor me de weg opdraait met zijn aanhanger en al.
Daar helpt n knipperlicht uiteraard niet bij, slechts defensief rijden.

Ik vind n knipperlicht niet betuttelend en onnozel, je hoeft het niet te kopen. Het valt op, verschaft duidelijkheid: lijkt mij prima. Als t standaard op mn fiets had gezeten: prima. Onderscheid je in t verkeer ook van een 'gewone' fietser denk ik, best handig.
Ik vind t ook makkelijker en daarom veiliger dan n hand uitsteken. Heeft meer met mn motoriek te maken :P
aan t stuur hoeft t ook niet echt op te vallen denk ik.

Ik vind t ook logisch dat in die hoek word ontwikkeld en nagedacht: het is nieuw, nog niet allemaal uitgedokterd.
Die standaard bv: in mijn ogen een flinke misser. Kan gebeuren.
Die bel idem.
Extra opties om uit te kiezen wat jij aangeeft; snap ook niet dat dat nog niet zo is:
Toeter, grootlicht, pizzabox, spoiler, alarm, zadelpenveer, vorkvering, zwaailicht, enz.
:az





Ben benieuwd waar jij woont, want de volksstammen aan wielrenners hier zijn denk ik van een ander kaliber :ai
Net als de rest van de weggebruikers zijn ze hier: in hun eigen wereld :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 04 okt 2017, 21:49 Extra opties om uit te kiezen wat jij aangeeft; snap ook niet dat dat nog niet zo is:
Toeter, grootlicht, pizzabox, spoiler, alarm, zadelpenveer, vorkvering, zwaailicht, enz.
Dit heeft te maken met de typegoedkeuring. Stromer levert speed pedelecs die daar volledig -dus tot aan het kleinste onderdeeltje zoals de fietsbel- en in de hele EU aan voldoen. Alles wat wij of de dealer na levering aan de Stromer wijzigen, kan problemen geven met de typegoedkeuring (en de garantie). Dat is dan vervolgens onze eigen verantwoordelijkheid, en niet die van Stromer want zij leveren exact de bike af die ze wettelijk verplicht zijn te leveren.

Toeter (en remlicht) bijvoorbeeld zitten daarom standaard op alle nieuwe Stromers vanaf de 2018.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 04 okt 2017, 21:49 Ben benieuwd waar jij woont, want de volksstammen aan wielrenners hier zijn denk ik van een ander kaliber :ai
Net als de rest van de weggebruikers zijn ze hier: in hun eigen wereld :bu:
En dan ook nog eens in een compacte groep, blind in elkaars wiel achter de "leider" aan, ALS ze die al hebben aangewezen tenminste. (Een kudde reuen, zo noem ik die ploegjes racers die zich overal doorheen wurmen meestal. Mag ik dat zeggen? JA, dat mag ik zeggen ;p )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Stromeur schreef: 04 okt 2017, 22:04
Random schreef: 04 okt 2017, 21:49 Extra opties om uit te kiezen wat jij aangeeft; snap ook niet dat dat nog niet zo is:
Toeter, grootlicht, pizzabox, spoiler, alarm, zadelpenveer, vorkvering, zwaailicht, enz.
Dit heeft te maken met de typegoedkeuring. Stromer levert speed pedelecs die daar volledig -dus tot aan het kleinste onderdeeltje zoals de fietsbel- en in de hele EU aan voldoen. Alles wat wij of de dealer na levering aan de Stromer wijzigen, kan problemen geven met de typegoedkeuring (en de garantie). Dat is dan vervolgens onze eigen verantwoordelijkheid, en niet die van Stromer want zij leveren exact de bike af die ze wettelijk verplicht zijn te leveren.

Toeter (en remlicht) bijvoorbeeld zitten daarom standaard op alle nieuwe Stromers vanaf de 2018.
Ja dat klinkt logisch. Maar ik bedoel ook; waarom biedt stromer niet wat meer optiemogelijkheden aan die goedgekeurd zijn. Moet toch kunnen? Ik noem maar wat: ik verwacht veel in t donker te gaan fietsen en vind de st2 koplamp niet volstaan, dus had t fijn gevonden als ik iets extra's had kunnen investeren en de keuze had gehad voor een koplamp met meer 'beam'. De flyer die ik heb getest had bv de zelfde lamp als de st2s; was echt veel fijner.
Plaats reactie