BOETES

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Benoist,

weet ik; verschrikkelijk aldaar.
Hier heeft de inrichter van de weg een heel slechte dag gehad toen die de afscheiding fietspad - rijbaan bedacht.
Of een verplichting om nog wat overgebleven stoepranden te gebruiken.....
Ik ben niet verbaasd met je mededeling dat hier al meerdere ongelukken zijn geweest.

Maar het is wel precies het stuk dat ik erg graag op de rijbaan ben want de wegkwaliteit is stukken beter dan het fietspad.

Alvast veel Stromer-genot op je St2 toegewenst !
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die opstaande randen zijn doodeng! Als ik in Leeuwarden op het fietspad (jaja, I know ;p ) een normale fietser inhaal, dan wil ik daar altijd zo ruim mogelijk omheen, dus ik ga zo ver als ik kan links op het fietspad rijden. Soms stop ik met trappen en rem af als ik aan zie komen dat een fietser misschien toch van me schrikt.

Om de zoveel meter staat daar langs het fietspad een boompje, met een vierkant randje stenen t.h.v. net niet een stoeprand er omheen. Het is me al meermaals gebeurd dat ik die bijna met mijn naar beneden gerichte linker trapper raakte. Echt het is zo uitkijken met die belachelijke ontwerpsels in sommige gemeenten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Hier moest ik wel even smakelijk om lachen :lol:

(post afkomstig van Facebook pagina "Stromer NL"; Voor wie het nog niet zag ;-)
Bijlagen
Schermafdruk 2017-09-05 00.06.51.png
Schermafdruk 2017-09-05 00.06.51.png (431.76 KiB) 4144 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb het inderdaad ook gelezen. Briljant :D

Volgens mij hoeven we ons om de handhaving (de rijbaan op) voorlopig dus geen zorgen te maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....en de Stromer-grijns is ook bij hem zichtbaar !...

Dit is leuk; fijn dat je dit even deelde.
Grtz, Reinout
Lomito

ST2-rijder: "Ik ben meteen omgedraaid en heb de achtervolging ingezet" :bj

Het zou best een goede zaak zijn als de politie uit de auto zou komen voor beter contact met het publiek. Nog beter: popo op de Stromer.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ruud Hazeleger (jawel, de persoon van het artikel met de politie, vier berichten hierboven) moet niet boos worden als hij door diezelfde (door hem wijzer gemaakte) politie in de toekomst wordt bekeurd voor het binnen de bebouwde kom fietsen op een fietspad met zijn Stromer (speed pedelec). Je kunt er bijna op wachten....
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

"Vanmorgen werd er vanuit een tegemoetkomende politieauto geroepen "je moet op het fietspad"."
Ha ! (In België in ieder geval) gaan de aanwijzingen van de bevoegde ambtenaren boven de lichten, de lichten boven de borden en de borden boven de (algemene) regels.
Wegode art 4.1 -> Artikel 4. Bindende kracht van de bevelen van de bevoegde personen

4.1. De weggebruikers moeten onmiddellijk gevolg geven aan de bevelen van de bevoegde personen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Marco66
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2017, 16:44

Ik ben ook geen fan van de rijbaan, dus blijf lekker op het fietspad stromeren.
Wel altijd met helm, en ben denk ik zelf prima in staat om mijn snelheid waar nodig aan te passen.
Nu moet ik ook nog door een voetgangers gebeid waar fietsen mag, maar snor en brom niet.
Oom agent contoleerd hier ook regelmatig.
Nu twijfel ik of ik de gele plaat eraf ga halen, en geheel in incognito door het leven zal gaan.
Wat vindt men hiervan op dit forum ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat je dit het beste voor jezelf kunt afwegen. Zolang je niet harder dan 25km/u gaat, zul je niet echt opvallen in de voor jou als speed pedelec rijder verboden gebieden. Ik weet dat meer mensen het op die manier doen: kenteken eraf en snelheid matigen. De vraag is: kun je je inhouden? En de vraag is ook: wat wil je met een speed pedelec als je er niet meer hard op kunt rijden, teneinde anoniem te blijven?

Als je gesnapt wordt, en al helemaal als je betrokken raakt bij een ongeval, dan ben je wel stevig de pineut en moet je maar afwachten wat justitie en je verzekering er allemaal van vinden. Officieel vallen wij met onze speed pedelecs niet onder de zogenaamde "zwakke verkeersdeelnemers", dus zelfs wanneer je kenteken, NTA-8776 gekeurde helm en WA op orde hebt heb je al een probleem bij een aanrijding, maar zonder verwacht ik dat al helemaal.

Maargoed, met kenteken op het fietspad staat mij nu ook wat te wachten bij een ongeval, maar dat lijkt me op de schaal van illegaliteit toch nét wat minder ernstig dan zonder kenteken in fieters/voetgangersgebied.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie