Overschrijden wettelijke maximum snelheid van 45km/u

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor verzekeringen, RDW, etc.
Dreiky
Pro
Pro

Re: Overschrijden wettelijke maximum snelheid van 45km/u

Bericht door Dreiky » 05 okt 2018, 20:47

Stromeur schreef:
05 okt 2018, 12:00
Louis_ST2 schreef:
05 okt 2018, 11:52
Heeft iemand al eens de "echte" maximum snelheid van een stromer (GPS wise) bepaald (en niet de snelheid van het display) ?
Eventueel per type ?
De snelheid op de OMNI wijkt volgens mij zo'n 1,5 a 2km per uur af (naar boven) t.o.v. de werkelijke snelheid.

Mijn ST2 S 2017 b.v. geeft 47,5km/u aan op de OMNI (hier houdt de ondersteuning op) terwijl ik dan 45,5km/u via mijn Garmin GPS horloge meet.
Duidelijkste om te vergelijken.
ST1X OMNI 49.0km/u = Garmin 46.4km/u
Bij 49.0km/u op OMNI is het overslagpunt naar effectief 0.0 ondersteuning. Bij 48.9 is er nog net 1 blokje ondersteuning zichtbaar. (Foto is momentopname = maar 50m kunnen volhouden :D )
Bijlagen
High_speed.jpg
High_speed.jpg (95.12 KiB) 320 keer bekeken
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)

Buzze
Expert
Expert

Bericht door Buzze » 07 okt 2018, 17:08

Gisteren eens op gelet: Omni 46,5km/h met flinke wind in de rug, volgens Strava (Samsung smartphone GPS) 44km/h.
Scheldelaan-Stromer

Lotte
Expert
Expert

Bericht door Lotte » 07 okt 2018, 17:23

Dus bij andere merken zal het nog méér ontmoedigend zijn als ze met lekker doortrappen 42 op de teller zien staan,dan rijden ze nauwelijks 40 kmh.Dan sta je daar te pronken met je 45kmh speedelec bij de vrienden.Bij aankoop is papier toch lekker braaf hé.
Denk niet ons probleem hier op het strömer forum,want het gaat hier uiteindelijk om het wel en wee van de strömer fietsen. :mrgreen:
in blijde verwachting van St3 cool white L

Buzze
Expert
Expert

Bericht door Buzze » 07 okt 2018, 18:29

Lotte schreef:
07 okt 2018, 17:23
Dus bij andere merken zal het nog méér ontmoedigend zijn als ze met lekker doortrappen 42 op de teller zien staan,dan rijden ze nauwelijks 40 kmh.
Wie een beetje thuis is in de wereld van meet- en regelapparatuur weet dat dit normaal is en eerlijk gezegd: wat maakt het uit dat er een kleine afwijking is? Wat maken die 2km/h nu uit?

Elke meting, ook de GPS trouwens, heeft een afwijking. Een fout zegt men. Je hebt absolute fouten, afleesfouten en procentuele fouten. En daar kan je dan de statistiek op loslaten. Een meting geeft dan een resultaat plus of min zoveel procent afwijking.
Elke snelheidsmeting, in auto's en dus ook op onze Stromers, is zodanig geijkt dat je nooit de toegelaten maximumsnelheid zal overtreden, zelfs als je helemaal op het uiterste randje van de foutmarge zit. Dit is ook de reden waarom flitspalen en dergelijke de fout vermelden en men ook steeds de grens iets hoger zal instellen waarop men flitst. In je PV krijg je dan een keurig verslag van het apparaat, de foutmarge (3% meestal) en een herberekening waarop je dan effectief beboet wordt.
Scheldelaan-Stromer

Lotte
Expert
Expert

Bericht door Lotte » 07 okt 2018, 20:17

@buzze,idd wat maken die 2 km nu uit??
Maar als men je een fiets verkoopt die volgens de FM makkelijk ondersteuning biedt tot 45,dan verwacht je dat dit dan ook zo is.Heb met verschillende SP gereden aleer tot een beslissing over te gaan,en stromer is de enige fiets die idd makkelijk 45 haalt.De anderen doen dit ook,maar ik zie mezelf dit géén 2 km volhouden.
In mijne bak bier die ik koop heb ik ook graag dat er 24 inzitten ipv 23.
Iedereen bepaalt voor zichzelf waarmee hij of zij tevreden is. ;)
in blijde verwachting van St3 cool white L

Plaats reactie