stromer speedelec met verplichte inschrijvingsplaat.(kentekenplaat)
Voor het wegverkeer wordt men ingeschreven onder de categorie bromfietsen.Al dan niet op de rijbaan of fietspad fietsen buiten beschouwing gelaten.
Stel nu,je verkeert in goede conditie en je geraakt hierbij vlot boven de toegestane 45kmh,pakweg 48kmh.
Kun je dan bekeurd of geflitst worden??omdat je sneller rijdt dan de toegestane snelheid.
Kan me niet voorstellen om bekeurd te worden omdat je in goede conditie bent.
Renners halen ook vaak snelheden van boven de 45kmh.Deze kunnen uiteraard niet geflitst worden door ontbreken van een kentekenplaat.
Het nut ontgaat me hierbij compleet van een kentekenplaat.
kleine samenvatting"mag men wettelijk sneller dan 45kmh rijden op de openbare weg met een speedelc??
Overschrijden wettelijke maximum snelheid van 45km/u
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Topic verplaatst naar het juiste forum en relevante titel gegeven.
En nee, je mag niet harder dan 45km/u op de speed pedelec.
En nee, je mag niet harder dan 45km/u op de speed pedelec.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Heeft iemand al eens de "echte" maximum snelheid van een stromer (GPS wise) bepaald (en niet de snelheid van het display) ?
Eventueel per type ?
Eventueel per type ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Volgens mij heb ik hier wel dingen van voorbij zien komen. Als ik het me correct herinner houdt de ondersteuning bij een ST2 op bij 45 GPS (met standaard banden), bij een ST1x ook al wordt de ondersteuning op iets lagere snelheid al minder.
Bij een ST5 gaat de ondersteuning tot boven de 45 door, maar ik weet niet precies tot hoe ver.
Los hiervan: als je van een flinke brug naar beneden gaat dan kun je makkelijk ruim over die snelheden heenkomen.
Ik heb nog nooit iets begrepen van "slimme" flitspalen die jou op 45 km/h zouden flitsen op een 50 km/h weg. Een flitspaal staat gewoon afgesteld op een bepaalde snelheid, flitst dan en dan wordt automatisch de boete bepaald op basis van voertuigtype.
Met andere woorden: zou jij met 55 km/h geflitst worden dan krijg je wel een boete thuis op basis van 10 km/h overschrijding, terwijl een automobilist met die snelheid een boete krijgt voor 5 km/h overschrijding.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De snelheid op de OMNI wijkt volgens mij zo'n 1,5 a 2km per uur af (naar boven) t.o.v. de werkelijke snelheid.
Mijn ST2 S 2017 b.v. geeft 47,5km/u aan op de OMNI (hier houdt de ondersteuning op) terwijl ik dan 45,5km/u via mijn Garmin GPS horloge meet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik ben namelijk benieuwd hoeveel mensen op een stromer harder dan 51 echte kilometers rijden. Dan pas wordt je beboet buiten de bebouwde kom.
Ingevoerde gegevens:
Brommer.
Buiten de bebouwde kom
Geen werkzaamheden
Gemeten snelheid 51
Tarieven snelheidsovertredingen
In uw geval is geen boetebedrag van toepassing.
Er zijn boetes voor gemeten snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u bij limieten onder de 100 km/u.
Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.
Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten.
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... /tarieven/
Dit is geen oproep om de grenzen op te zoeken.
Ingevoerde gegevens:
Brommer.
Buiten de bebouwde kom
Geen werkzaamheden
Gemeten snelheid 51
Tarieven snelheidsovertredingen
In uw geval is geen boetebedrag van toepassing.
Er zijn boetes voor gemeten snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u bij limieten onder de 100 km/u.
Bij de limieten 100 en 120 wordt beboet vanaf 8 km/u te hard.
Bij 130 volgt een boete als 136 km/u of sneller wordt gemeten.
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... /tarieven/
Dit is geen oproep om de grenzen op te zoeken.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Ik denk, als je op eigen kracht boven de 45km/h. haalt, er geen maatregelen zijn die je kunnen beboeten, mits je het niet riskeert in 'n 30km/h zone. Stel dat je geflits wordt aan 53km/h waar 50km/h toegelaten is, gebeurt er een correctie..of dit ook voor 'n pedelec van toepassing is, laat ik in 't midden. Ik ga ervan uit dat het punt zit bij de ondersteuning tot de toegelaten 45km/h. En zoals met alles, zullen er hier ook wel zijn die dit gaan manipuleren, ongeacht dat de garantie vervalt en je wettelijk geheel niet meer in orde bent, ook verzekerings technisch.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ligt eraan waar. Mijn fiets begrenst bij 47,7 km/h (GPS), maar in Nijmegen heb ik heuvel af wel eens 54 km/h (GPS) gereden met flink doorstampen. De "dynamo" in het achterwiel zorgt dan echter wel voor flinke weerstandFree2be schreef: ↑05 okt 2018, 13:58 Ik denk, als je op eigen kracht boven de 45km/h. haalt, er geen maatregelen zijn die je kunnen beboeten, mits je het niet riskeert in 'n 30km/h zone. Stel dat je geflits wordt aan 53km/h waar 50km/h toegelaten is, gebeurt er een correctie..of dit ook voor 'n pedelec van toepassing is, laat ik in 't midden. Ik ga ervan uit dat het punt zit bij de ondersteuning tot de toegelaten 45km/h. En zoals met alles, zullen er hier ook wel zijn die dit gaan manipuleren, ongeacht dat de garantie vervalt en je wettelijk geheel niet meer in orde bent, ook verzekerings technisch.
Het is dan de vraag of er boven de 50 km/h altijd geflitst wordt en dat dan later de correctie berekend wordt (en er eventueel geen boete volgt als je met correctie onder de 50 uitkomt), of dat er pas boven de 50+correctie geflitst wordt...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Dat zal koffiedik kijken zijn, ik weet dat er in NL geflitst en beboet wordt aan de aangegeven snelheid. In B wijkt men hier wel vanaf, in de meeste gevallen, is geen garantie.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Er is altijd een wettelijke correctie ivm minimale meetfouten.