Park Spoor Noord Antwerpen verboden voor speed pedelecs

Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Een kleine waarschuwing voor iedereen die door Park spoor noord in Antwerpen gaat.
Een collega van mij is daar gisteravond tegen gehouden met zijn SP. De politie heeft een foto van zijn identiteitskaart, rijbewijs en inschrijvingsbewijs genomen en hem de boodschap gegeven om er voortaan niet meer door te rijden anders zouden er boetes volgen.
Het is zeker een plaats waar je extra voorzichtig moeten rijden en waar 45 km/h dikwijls niet aangewezen is, maar om alle SP te gaan verbieden en verplichten om een heel stuk rond te rijden door veel minder veilige wegen lijkt me een brug te ver. :roll: :? :cry:

Ik geef ook meteen toe dat het enig tijd geleden is dat ik er nog ben door gereden (ik rij via de kaaien), en weet dus ook niet of er ondertussen al de gepaste verkeersborden staan.
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Merci voor de waarschuwing.
Blijkbaar begint politie nu ook al SP's te weren op de F3 Leuven Brussel ter hoogte van Herent. Beetje absurd, maar 100% Belgisch, dàt dan weer wel :-)
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik vind dat ze voor zulke fietsmogelijkheden, waar andere fietsers wel mogen rijden, dan een snelheidbeperking kunnen opleggen. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat lijkt ie ondenkbaars voor lobbisten en politici. Ze vertikken het om ons als fietser te behandelen.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik reed er gisteren door en zag twee agenten staan die op me af leken te komen maar uiteindelijk inhouden, het viel me wel op.
Misschien omdat ik met aangepaste snelheid reed.
Ik rij dagelijks door dat park, vind het een leuke veilige weg en als dat niet (meer) mag wodt het echt wel lullig om die route te nemen.
Het is zeker met goed weer een erg druk park.
Voor diegene die het niet kennen, het is een park zonder bomen of struiken, een groen grasveld met veel weggetjes, bankjes, een terras met speelfontijn voor kinderen, bbq mogelijkheden enz. Een geslaagd concept vind ik.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Tony Mb schreef: 03 okt 2018, 08:52 Misschien omdat ik met aangepaste snelheid reed.
Ik rij dagelijks door dat park, vind het een leuke veilige weg en als dat niet (meer) mag wodt het echt wel lullig om die route te nemen.
Het is zeker met goed weer een erg druk park.
Dat is het hem juist , met hoe meer mensen er op de SP overstappen hoe meer mensen ook deze weg zullen nemen.
Maar je weet ook dat niet iedereen zijn snelheid aanpast.
Ik zou t ook stom vinden moesten ze het verbieden toch kan dit een gevolg worden van de populariteit van de route en gedragingen van SP bestuurders.
Deze zomer was ik in Brugge en daar stonden in sommige zones al verbodsborden voor SP’s
Eigenlijk zouden ze een aangepast fietspad door t park moeten laten lopen om de doorsteek voor fietsers van t schijn naar de Noorderlaan veilig en in het groen te houden.
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
karlke
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018, 08:51

ik ben gisteren zelf tegengehouden door 2 agenten in park Spoor Noord.
Uitleg : uw SP is onderhevig aan de regels voor bromfietsen B en die zijn verboden in dit park.
Bovendien hebben we veel klachten gekregen van wandelaars/voetgangers over onaangepast rijgedrag.

ID gecontroleerd en klaar. Dus voortaan een andere weg nemen, helaas. Volgens mij gaat het in de toekomst nog veel erger worden, ik zie dagelijks veel conflicten en ergernis bij fietsers/voetgangers/SPs. En ik kan dit in veel gevallen begrijpen, het is soms echt gevaarlijk, zeker tijdens spitsuren.
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

Ondertussen ook in de media:

https://www.gva.be/cnt/dmf20181003_0380 ... pse-parken

Uit de reactie van de woordvoerder leid ik af dat er nog niet onmiddellijk effectieve boetes gaan volgen.

Dit lijkt mij iets dat in het kader van de verkiezingen moet worden gezien. Beetje profileren op kap van snelle fietsers. Er zijn nog altijd meer kiezers zonder S-Pedelec dan met...
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het lijkt weer een vete uit te lokken, iets als alle auto's die harder kunnen dan 120km/h. mogen niet meer door de 30km zone..
Dat ze 'n pedelec ondergebracht hebben onder het bromfiets statuut ipv er een apart statuur voor te creëren. :bu:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Jonesd schreef: 03 okt 2018, 14:53 Dit lijkt mij iets dat in het kader van de verkiezingen moet worden gezien. Beetje profileren op kap van snelle fietsers. Er zijn nog altijd meer kiezers zonder S-Pedelec dan met...
Dat denk ik niet. Ik ben ondertussen een paar keer met de Stromer naar Antwerpen gereden en heb verschillende collega's die met de koersfiets langs en door Antwerpen pendelen en eerlijk... ik begrijp deze beslissing. Vooral wanneer het er vol pendelaars zit zijn er té veel SP-rijders die menen zonder bel aan een te hoge snelheid door het verkeer te moeten laveren. En die mensen doen het naar de knoppen voor diegenen die zich daar wél voegen naar de omstandigheden. Komt daar nog bij dat dat fietspad verboden is voor bromfietsers, en tot nader order horen we daar nog altijd bij.
Spoor Noord is een park, met veel voetgangers, gewone fietsers, mensen met (kleine) kinderen en als je daar dan door gaat sjezen, zelfs al is het 'maar' 30-35, ben je problemen aan het zoeken.
Daar is niks profileren bij. De politie gaat zich écht niet met zo'n zaken bezig houden als daar geen problemen waren.

Er zijn in Antwerpen al tal van fietspaden voorzien van een onderschrift "P toegelaten", dus noem het zeker geen heksenjacht op speed pedelecs. Ik denk niet dat er in de provincie al veel gemeenten zijn die zich effectief hebben bezig gehouden met het bekijken en aanpassen van hun bewegwijzering, liever kijken ze de kat uit de boom.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie