Aan de kant gezet door agent.

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor verzekeringen, RDW, etc.
jve66816
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Aan de kant gezet door agent.

Bericht door jve66816 » 17 sep 2018, 22:28

Ik kwam onlangs paar achterlijke dames in combi tegen.

In Belgie hebben we van die leuke wegen waar men graag wat bloembakken op plaatst. Je weet wel, eentje links, wat verder rechts, dan weer links en ga zo maar door. Er staat dan ook een bord bij dat je voorrang dient te geven (als die bak aan jouw kant staat :ay ) of je hebt voorrang, bloemetjes aan de ander kant :bj
Ik dus lekker aan het knallen, was wel een fietspad naast me en netjes gescheiden door een haag van de rijweg maar helaas bord D9 ervoor, toen ik die combi er zag aan komen.
Bloemen aan de andere kant, ik dus voorrang (ook volgens het verkeersbord) en wat doen die dames: Lekker doorkarren en me van de baan rijden :aq
Heb nog voor we elkaar kruisten, ik had het al door dat ze dat fietserke niet gingen doorlaten en gekeken waar ik kon uitwijken, ze een vette middelvinger gegeven :dwarf:
Eigenlijk hoopte ik hiervoor een bekeuring te krijgen. Helaas

Er is nog heel veel nodig voordat we van een fietsbeleid kunnen spreken :bi
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:

Buzze
Expert
Expert

Re: Aan de kant gezet door agent.

Bericht door Buzze » 18 sep 2018, 02:58

jve66816 schreef:
17 sep 2018, 22:28
Eigenlijk hoopte ik hiervoor een bekeuring te krijgen. Helaas

Er is nog heel veel nodig voordat we van een fietsbeleid kunnen spreken :bi
Ik had in uw plaats, naast die middenvinger, toch ook nog een mailtje naar het commissariaat gestuurd.

Los daarvan heb ik wel respect voor de politie (behalve types zoals in jouw voorbeeld), zij moeten het ook allemaal maar proberen bij te houden. Zelfs onderling raken we het soms nog niet eens over hoe het nu precies zit, en wij doen nog moeite om het uit te zoeken.

Het fietsbeleid is er wel, maar het is een processie van Echternach eer de infrastructuur is aangepast, de mentaliteit gewijzigd én iedereen op de hoogte is gebracht. Vergeet niet dat we voor speed pedelecs, voorlopig toch nog, een progressievere wet hebben dan het Grote Gidsland Nederland. Zoiets gebeurt niet snel.
Scheldelaan-Stromer

Plaats reactie