Verzekeringsmaatschappij en premie (BE)

Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

Rubens schreef: 03 sep 2018, 16:55
Klopt volledig! Geen BA nodig enkel familiale.

Blijkbaar "weten" veel makelaars dit niet ;)
Familale dekt die ook niet altijd. Mijn familiale dekt slechts fietsen met een motor tot 300W.
Gebruikersavatar
Digidoom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2018, 13:37

www.fietsomnium.be
Fietsbijstand + Diefstal en schade
109 euro per jaar!
Giant Quick E+ wachtende op Stromer ST3 LE
ww 30km enkel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Digidoom schreef: 07 sep 2018, 17:13 www.fietsomnium.be
Fietsbijstand + Diefstal en schade
109 euro per jaar!
Ga ik zeker eens bekijken, thx!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Ik ben bij mijn verzekeringsmakelaar langs geweest.
- Geen BA
- Familiale dekt de ongevallen - geen bijkomende premie.
- Diefstal wordt gedekt door brandverzekering van de woning. De fiets werd als waardevol voorwerp van de woning toegevoegd in de polis. Maar ook als hij gestolen wordt aan de andere kant van de wereld is hij verzekerd.
Hiervoor wordt er wel een extra premie gevraagd voor "verzekering waardevolle voorwerpen.
!!!Dit in tegenstelling tot wat ik eerder had geschreven - foute interpretatie van mij :oops:
Verzekeringen werden aangevuld op moment van binnenbrengen aanvraag nummerplaat.
Ook afgesloten > fietsbijstand.
Laatst gewijzigd door LVAerde op 08 sep 2018, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dan zeer nieuwsgierig welke brandverzekering dat dekt. Er is zoiets als voertuigen in rust, maar dat is enkel voor voertuigen met 3 wielen of meer én als ze binnen in de garage staan. Ik heb er zo een en moest de nummerplaat doorgeven.
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

allesstroomt schreef: 08 sep 2018, 12:54 Dan zeer nieuwsgierig welke brandverzekering dat dekt. Er is zoiets als voertuigen in rust, maar dat is enkel voor voertuigen met 3 wielen of meer én als ze binnen in de garage staan. Ik heb er zo een en moest de nummerplaat doorgeven.
> heb mijn tekst aangepast - was niet correct. Mijn excuses. :oops:
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Het zou me absoluut verwonderen dat zelfs met bijpremie je bent gedekt onderweg bij diefstal. Welke verzekeringsmaatschappij is dit dan?
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

KBC Verzekeringen

Tekst in de polis is de volgende:
Verzekering waardevolle voorwerpen
Verzekerde voorwerpen
De hierna opgesomde voorwerpen zijn verzekerd tegen alle risico's volgens de voorwaarden van de “Verzekering waardevolle voorwerpen”.
ELEKTRISCHE FIETS, voor een verzekerd bedrag van x xxx,xx EUR.
Omschrijving: stromer st2 zwart geveerd bq983 20 / abus slot bordo / thu pack n pedal.
Het betreft geen set, groep of collectie.
De authenticiteit, de eigendom en de waarde van het vermelde goed blijkt uit het schattingsverslag of de aankoopfactuur met volgende referte: factuur xxxxxxx.
De verzekering geldt wereldwijd.
Binnen de verzekering waardevolle voorwerpen geldt volgende specifieke bepaling.
Voor een fiets: Vergoeden we het verzekerd bedrag zonder sleetaftrek gedurende 12 maanden na de datum van de aankoopfactuur van de fiets.
Vanaf de 13de maand passen we een slijtagepercentage toe van 1% per begonnen maand. Het verzekerd bedrag wordt in afwijking van de algemene voorwaarden ook niet geïndexeerd.
Als zowel de fiets als de fietsdrager beschadigd is, verzekeren we ook de schade aan de fietsdrager op basis van de nieuwwaarde.
Bovendien is vereist dat de fiets steeds op slot is met een ART-goedgekeurd slot (categorie 2 of hoger) of een 'Sold Secure' bicycle slot (type Gold / Silver).
Die bijkomende preventiemaatregel geldt niet in een gesloten gebouw of op een bewaakte plaats.
Blijven echter uitgesloten:
Schade veroorzaakt tijdens de deelname aan wedstrijden;
De verdwijning van niet-vast gemonteerd toebehoren.
De franchise die wordt toegepast voor de verzekering waardevolle voorwerpen fiets bedraagt 50,00 EUR. Deze franchise en het verzekerd bedrag worden niet geïndexeerd.
Bedrag en naam FM heb ik verwijderd.
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Heel interessant. Mogen we weten wat je dan bijbetaalt? Ik ga zelf 84 eur betalen voor full omnium en bijstand. Dat is bij aedes.
Laatst gewijzigd door allesstroomt op 09 sep 2018, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

allesstroomt schreef: 08 sep 2018, 20:57 Heel interessant. Mogen we weten wat je dan bijbetaalt? Ik ga zelf 84 eur betalen voor film omnium en bijstand. Dat is bij aedes.
Voorlopig ligt mijn keuze eveneens bij Aedes...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie