Verzekeringsmaatschappij en premie (BE)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rubens schreef: 03 sep 2018, 20:46 "Elke fiets met een elektrische hulpmotor waarvan de ondersteuning volledig wegvalt vanaf de snelheid van 45 km/uur
of meer en die niet autonoom kan rijden."
Behalve dan dat jouw Stromer wél autonoom kan rijden... De garagestand is autonoom rijden, hoe langzaam het ook is. Volgens mij (als Nederlander) heeft Golvas gelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Golvas schreef: 03 sep 2018, 18:37 De correcte uitleg kan je hier nalezen ... en blijkbaar kennen vele makelaars én vele leasingmaatschappijen die nog altijd niet.
Bovenstaande boodschap lijkt de bestemmeling helaas ook nog niet bereikt te hebben ... ;)

Door de aanwezigheid van de garageknop en de boostfunctie (al dan niet in het servicemenu) kan jouw Stromer autonoom rijden ... autonoom rijden -> BA Motorrijtuigen verplicht.
Rubens
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:06

In mijn polis staat nochtans duidelijk dat een garagefunctie of walk-assist geen uitsluiting is...

Autonoom rijden wel maar mijn ST2 2018 model zou deze functie niet meer hebben. ;)
Golvas

Jouw polis is niet correct aangezien de snelheid van autonoom rijden geen enkel belang heeft ... het gaat hem immers enkel over de mogelijkheid om al dan niet autonoom te rijden en die mogelijkheid is er : enerzijds door de garageknop en anderzijds door de boostfunctie in het servicemenu.
Rubens
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:06

Mijn polis is wel correct want zij zijn degene die gaan tussenkomen indien ik een ongeval heb...

Walk assist functie staat er duidelijk in als "met of zonder walk-assist" bij degene die geen BA nodig hebben.

Mijn ST2 2018 heeft geen boost functie meer dus kan niet autonoom rijden.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

1. Waar zit die boostfunctie in het servicemenu?
2. Vreemde redenering, de verzekering zegt dat ze garagefunctie niet uitsluit en dus betaalt bij een ongeval, wat is dan het probleem ??? Die kans van 1 op 70 triljoen dat je tegengehouden wordt door een wetshandhaver die de garageknop van de stromer kent en om je BA vraagt ??? Dit terwijl de nummerplaat zegt dat er geen BA nodig is, want ingeschreven zonder BA ...
Rubens
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:06

Een agent in het verkeer gaat zich daar echt niet met bezig houden... Zolang jij ingeschreven, verzekerd en met helm rijd is alles :ay

Echter moet je wel zeker zijn dat je gedekt bent bij een ongeval en dat ben ik 100 procent zeker ;) Het is mijn vriendin haar job ze weet waar ze over spreekt en zijn voor zowat alles verzekerd dat er bestaat dus als het nodig was zou ik een BA nemen...
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Mss neem ik het zekere voor het onzekere en neem ik er BA bij. Ik eet dan wel enkele dagen brood met water ipv cote a l’os met frietjes 😉
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat lijkt mij ook het meest wijze besluit. We rijden rond op een Stromer van heelveel duizend euro en gaan moeilijk doen over een paar tientjes omdat de wet duidelijk is, maar iedereen daar doodleuk zijn eigen draai aan geeft. Ik zou ook kiezen voor de wet + die paar tientjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

De wetgever maakt er een soep van, maar je hebt in België echt geen BA nodig. Ze leveren je plaat af bij de DIV zonder dat je een BA hebt!
Ik had een BA op mijn ST2 en vroeg er êén voor mijn ST5, en de makelaar was duidelijk dat het niet nodig was. Ik heb mijn premie van de ST2 zelfs terugbetaalt gekregen. De boost of garageknop telt niet als autonoom rijden. Pas als je 22 per uur kan, wordt dat als autonoom rijden beschouwd. De ST2 kan maximum 20 met de boost.
De familiale verzekert je tegen derden, en je kan een omnium nemen voor eigen schade of diefstal. BA is echt overbodig.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Plaats reactie