Niet brommen

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Jullie zijn het bordje vast ook wel eens tegengekomen. "Niet brommen" geld dit ook voor de SP? of moet je hem interperteren als zijnde geen geluidsoverlast?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Zover ik weet wordt dat onderbord alleen gebruikt bij bord G11 en G13 (fietspad). In dat geval mag je sowieso daar niet met de SP rijden.
Het onderbord "niet brommen" heeft dan geen ander doel dan te benadrukken dat je er niet met een bromfiets mag komen. Het is geen aanvulling of toevoeging

De laatste jaren kom ik dit onderbord zelden meer tegen. Toen werd ingevoerd dat je met de bromfiets niet meer op het fietspad mocht, kwam je ze overal tegen.
Laatst gewijzigd door LNY op 03 aug 2018, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

dat dacht ik zelf ook, het gekke is alleen hij staat bij mij op mijn dagelijkse route bij een fietstunnel, ik moet dus kiezen tussen de fietstunnel of de doorgaande weg van 60 km per uur!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Je kunt een aanvraag doen voor het wijzigen van een verkeersmaatregel bij de gemeente dan wel de provincie. Ik kan uit je verhaal nog niet goed opmaken wie verantwoordelijk is voor de verkeersveiligheid.

Zie ook http://www.stromerforum.nl/viewtopic.ph ... lus#p29984
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

thnx, heb hier ook een uitvraag over staan, maar tot heden nog geen reactie

Afbeelding
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

ok, helder.

Je bent hier buiten de bebouwde kom, maar nog wel binnen de gemeentegrens van Eemnes (zie kaartje hieronder). Die is dan ook de verantwoordelijke voor de verkeersmaatregelen. Als de gemeente niet reageert, dan helpt een schriftelijke klacht in dit geval wel. De gemeente moet dan namelijk een besluit nemen binnen een bepaalde termijn. Het besluit moet bovendien goed onderbouwd zijn. Als je het er niet mee eens bent kun je (gratis) in bezwaar bij de gemeente en (tegen een kleine vergoeding) in beroep bij de rechter.

Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Net van de handhaving van de gemeente eemnes begrepen dat ze tot er meer duidelijkheid hebben over hoe men hier mee om moet gaan, het gedogen dat je gebruik maakt van de fietstunnel. Wel werd ik doorverwezen naar de RDW. Echter de rdw heeft hier helemaal niks over te zeggen...

overigens, is het toegestaan om op een 60 km weg te fietsen met een SP?
Laatst gewijzigd door harmroest op 03 aug 2018, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Lomito

En ondertussen rij je gewoon dagelijks door dat tunneltje...
En ja, je mag over een 60-weg (het is geen minimum snelheid).

Ik ken de situatie daar vrij goed, mijn zus woont even verderop op de Watersnip. En bij de begrafenis van haar schoonmoeder heb ik dat tunneltje gezien.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

ja wat je zegt is waar, het is geen minimum snelheid, maar je moet voor de gein eens daar gaan fietsen en kijken hoe de automobilisten reageren. Is altijd een feest
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja... Dat geldt helaas op meer plekken, maar dat heeft niets met de wetgeving te maken.

Ik ken een paar mooie voorbeelden van 60km/h wegen met een losliggend fietspad ernaast. Wij móeten daar op de weg, maar daar wordt eerder 80+ dan 60 gereden... Combineer dat dan met de nodige onoverzichtelijke bochten en het feest is compleet...
Not amusing.

Het is wellicht een idee om er eens met een grote groep te gaan fietsen... Filmpjes maken en deze massaal online delen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie