Lus verkeerslichten registreert speed pedelec niet

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

:bc Misschien dat iemand een tip heeft met betrekking tot verkeerslichten. :bc Ik fiets dagelijks naar Amsterdam en als ik door Diemen kom heb ik altijd problemen met de verkeerslichten. Ik houd mij netjes aan de regels door op de hoofdrijbaan te rijden. Echter de verkeersinstallatie/verkeerslichten zijn net ingesteld op speed pedelecs. De lus in de weg wordt helaas niet geactiveerd door hier overheen te fietsen.

Nu had ik hier de gemeente voor gebeld, echter die gaven aan dat er voorlopig geen financiële ruimte is voor het aanpassen van de installatie en dat men niet met individuele gevallen rekening kan houden. Hoe ik met deze situatie om moet gaan kon men mij ook niet vertellen.

Ik had aangegeven dat het niet om een individueel geval gaat in mijn ogen, en dat ik het apart vind dat zoiets niet aangepast kan worden aangezien we ten slotte ook wettelijk verplicht zijn gebruik te maken van de hoofdrijbaan. Moet ik dan maar steevast door rood rijden? :bu: Als er auto's voor me afslaan heb ik dit probleem natuurlijk niet.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Of moet ik contact opnemen met de rijksoverheid?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb geen idee wat hiervoor de juiste route is. Ik heb het in Veghel en Eindhoven ook doorgegeven, maar daar is tot nu toe nog niets verbeterd..

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Op mijn route een vergelijkbare situatie (en oplossing):

https://fietsersbond.verbeterdebuurt.nl/melding/205168
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Sobat schreef: 25 jul 2018, 15:04 Op mijn route een vergelijkbare situatie (en oplossing):

https://fietsersbond.verbeterdebuurt.nl/melding/205168
Goed idee dit te melden! Op mijn route zit ook zo'n stoplicht. Er zijn meestal geen auto's in mijn rijrichting, dan pak ik maar de fietsstrook.
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Lomito

Het viel mij afgelopen week op dat in Nijmegen enkele verkeerslichten die niet reageerden op de ST2s nu wel reageren op de ST5... daarmee is niet gezegd dat het aan de ST5 ligt (installaties kunnen gevoeliger afgesteld zijn) maar opvallend is het wel. Overigens rij ik gewoon door op een leeg kruispunt met rood licht.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Lomito schreef: 25 jul 2018, 15:20 Het viel mij afgelopen week op dat in Nijmegen enkele verkeerslichten die niet reageerden op de ST2s nu wel reageren op de ST5... daarmee is niet gezegd dat het aan de ST5 ligt (installaties kunnen gevoeliger afgesteld zijn) maar opvallend is het wel. Overigens rij ik gewoon door op een leeg kruispunt met rood licht.
Snap ik, maar is eigenlijk niet de bedoeling. Daarnaast is dit helaas bij mij nooit het geval, is een drukke kruizing.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Snap ik, maar is eigenlijk niet de bedoeling. Daarnaast is dit helaas bij mij nooit het geval, is een drukke kruizing.
[/quote]

Irritant he harm, ik heb het soms ook in Amsterdam. Soms ga ik dan zo staan dat er nog een auto naast me kan staan als ik helemaal vooraan sta. Maar ja dan moet je daar soms op wachten. Soms stap ik af en loop via stoep of fietspad. Werkt ook vertragend, de stad vertraagt sowieso in mijn geval.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Overigens zou je die brief ook eens kunnen voorleggen aan de Kopgroep.

Mocht je ze nog niet kennen: de Kopgroep is een zelfbenoemd groepje belangenbehartigers voor speed pedelec rijders. Ik vind persoonlijk een heleboel van de Kopgroep (en dat is alles behalve positief, zie andere topics op dit forum daarover), maar: dit is nou typisch zoiets dat ze kunnen oppakken.

Je kunt de Kopgroep bereiken via de Facebook groep "speed pedelec groep der lage landen".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je zou eens kunnen proberen om recht over een lijn van de lus te rijden Bv deze die in de rijrichting geplaatst is.
Bij ons op het werk heb je slagboom om buiten te geraken die bedient wordt door zo van die detectielussen.
Als ik met mijn stromer buiten wil rijden lukt dat door netjes over de lijn van de lus te rijden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

FreddyH schreef: 25 jul 2018, 15:01 Ik heb geen idee wat hiervoor de juiste route is. Ik heb het in Veghel en Eindhoven ook doorgegeven, maar daar is tot nu toe nog niets verbeterd..

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Ik heb ook maar een melding gedaan op Strijp S, als we maar genoeg meldingen doen moet het toch een keer gaan irriteren bij een paar ambtenaren (voor zover dat al mogelijk is).
Plaats reactie