Speed-Pedelecs voorlopig niet op Oost-Nederlandse fietssnelweg F35

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

"Het college van Burgemeesters en Wethouders in Enschede wil tóch eerst een proef in Gelderland afwachten, alvorens het de snelle fietsen toestaat".

Bron.

Het begint erop te lijken dat Gelderland het lot van de Nederlandse speed pedelec rijders in handen heeft. Laten we hopen op positieve uitkomsten van de proef aldaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 23 jul 2017, 15:24...aldaar.
Het is ook echt niet te doen om op de N836 (Zetten) op de rijbaan te gaan. Vroeger was dit weggedeelte 80 km/uur en ondanks de snelheidsverlaging naar 50 km/u wordt hier gewoon 80 gereden. Levensgevaarlijk!

Trouwens... gisteren mijn eerste road-rage beleeft. In Heteren werd ik door een auto ingehaald in een zone 30 terwijl ik al 40 km/uur reed. De weg was breed genoeg maar meneer moest blijkbaar zijn ongenoegen delen door mij op 20 cm afstand te passeren. Even op mijn voorhelm getikt om mijn mening te retourneren waarna meneer vol op de remmen ging staan. Gelukkig had ik genoeg ruimte om rechts te passeren en te stoppen voor een goed gesprek. Maar de man stapte briesend en stomend van de adrenaline uit de auto dat ik geen behoefte voelde om daar mee te communiceren en ben doorgereden. Gelukkig heeft zijn vrouw hem daarna tot bedaren weten te krijgen want verder geen last meer van gehad.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap dat niet hoor, die achterlijke agressie van mensen. Het is mij inmiddels ook al meermaals gebeurd dat ik na een actie-gebaar/reactie in een vervelend conflict belandde, want ik accepteer het evenmin als automobilisten (of wie dan ook) zich dermate idioot misdragen dat ze er míjn gezondheid mee in gevaar brengen :aq
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik was vooral geschrokken van de mate van agressie... voor mij was het een doe-even-normaal-man gebaar waarna de man boven op zijn rem trapt en schuimbekkend zijn auto uitstapt. Die dag had ik flink gebuffeld op het dak van ons huis, reed nb in mijn werkkloffie en wilde alleen even wat Tap6 halen in Heteren voordat de flessenwinkel zou sluiten.
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Ik vind overigens dat de F35 - en andere misschien in de toekomst te bouwen fietssnelwegen - opengesteld moet worden voor speed pedelecs, naast elektrische fietsen en gewone fietsen. Wel met een maximum snelheid van 40 km/h. Weggebruikers die zachter gaan dan de speed pedelecs. moet men met een klein snelheidsverschil en met gezond verstand passeren, vind ik.

Ook hier kan men speed pedelecs niet vergelijken met bromfietsen hoewel ze voor de wet gelijkgeschakeld zijn.

Nu ben ik er niet zo van afhankelijk want mijn woon-/werkverkeer gaat niet langs de F35, maar er zijn andere mensen die daar wel langs willen gaan, om welke reden dan ook.
Plaats reactie