Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Janneman
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 feb 2018, 20:29

Iemand een idee hoe lang het tegenwoordig duurt om een nummerplaat aan te vragen via leasing. Vroeger tot 6 weken, maar tegenwoordig zou het sneller gaan omdat ze het nu ook digitaal kunnen aanvragen ? Iemand die hier recentelijk ervaring mee heeft gehad ?
ST1X - 2018 - 20" - Ocean - 814W
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zal afhangen van de leasemaatschappij vermoed ik
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stargeezer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
Locatie: Rijkevorsel

Ik heb 6 weken moeten wachten. Ik heb mijn nummerplaat nu een week of 2, dus ik vermoed dat het nog altijd 6 weken is....
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Golvas

Bizar dat die leasingmaatschappijen jullie zolang aan de waggel houden ... mijn fiets werd donderdagmiddag ingeschreven en gisterenochtend - minder dan 24u later dus - stond de postbode aan de deur met mijn nummerplaat.
Janneman
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 feb 2018, 20:29

Hoi Golvas, heb je de inschrijving dan zelf gedaan ? Of via verzekering ? Ik vind nl. nergens de juiste procedure om het zelf te doen ?
ST1X - 2018 - 20" - Ocean - 814W
Golvas

Mijn fiets is geen leasefiets : ik heb hem zelf aangekocht, hij werd door mijn verzekeringsagent (uiteraard) op mijn naam ingeschreven en er zat geen 24u tussen het inschrijven en afleveren van de nummerplaat ... vandaar mijn opmerking :
Golvas schreef: 30 jun 2018, 06:29 Bizar dat die leasingmaatschappijen jullie zolang aan de waggel houden ...
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 30 jun 2018, 06:29 Bizar dat die leasingmaatschappijen jullie zolang aan de waggel houden ... mijn fiets werd donderdagmiddag ingeschreven en gisterenochtend - minder dan 24u later dus - stond de postbode aan de deur met mijn nummerplaat.
Heb diezelfde opmerking doorgegeven aan KBC, mailtje terug : webDIV kon niet gebruikt worden om de plaat aan te vragen, dus alles via de gewone post aanvragen. Als dat zo is, misschien alles op een stapeltje een 1 keer per week opsturen, overload bij de DIV :D
Golvas

webDIV kan zeker gebruikt worden om de plaat aan te vragen ... blijkbaar zijn bepaalde KBC agenten beter op de hoogte dan de mensen van KBC lease zelf ... :mrgreen:
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Golvas schreef: 30 jun 2018, 13:09 Mijn fiets is geen leasefiets : ik heb hem zelf aangekocht, hij werd door mijn verzekeringsagent (uiteraard) op mijn naam ingeschreven en er zat geen 24u tussen het inschrijven en afleveren van de nummerplaat ... vandaar mijn opmerking :
Golvas schreef: 30 jun 2018, 06:29 Bizar dat die leasingmaatschappijen jullie zolang aan de waggel houden ...
Je schrijft uiteraard maar een verzekering is helemaal niet verplicht voor de SP dus kan ook niet nodig zijn voor de inschrijving...?

Ik kreeg het roze inschrijfformulier van de dealer (die had het al aangevraagd en ingevuld). Naar DIV gestuurd en 5 dagen later was de plaat er bij mij thuis.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Golvas

Bas van Dijk schreef: 19 jul 2018, 15:03 een verzekering is helemaal niet verplicht voor de SP
Op dit moment is een BA Motorrijtuigen nog altijd verplicht.
Plaats reactie