Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Bas van Dijk schreef: 19 jul 2018, 15:03
Ik kreeg het roze inschrijfformulier van de dealer (die had het al aangevraagd en ingevuld). Naar DIV gestuurd en 5 dagen later was de plaat er bij mij thuis.
Ik denk dat nu veel personeel met vakantie is :D

Mijn status: De aanvraag is bij DIV op 13-07-2018 toegekomen en zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Bij mij negen dagen
dede-if
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2018, 22:17

'De aanvraag is onbekend bij de DIV. De aanvraag is niet toegkomen bij ons of werd verwerkt via internet.'

Inderdaad inclusief schrijffout... De aanvraag zou maandag 16/7 verzonden zijn met de post want mijn verzekeringskantoor kon de aanvraag niet elektronisch doen (beweerden ze).
Golvas

Kwam hier al meerdere keren ter sprake: kan dus perfect ingeschreven worden via webDIV, bij mijn fiets zat er geen 24u tussen het inschrijven en het afleveren van de nummerplaat.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Hier ook, gefikst in minder dan 24 uur.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Webdiv kan alleen als je via makelaar een BA verzekering neemt.
Zelf kan je enkel de papieren opsturen of langs gaan.
Golvas

BadPritt schreef: 21 jul 2018, 09:40 een BA verzekering
Kwam ook al meerdere keren ter sprake: een BA Motorrijtuigen is op dit moment nog altijd de enige manier om wettelijk in orde zijn met je verzekering.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Via een leasingmaatschappij duurt het sowieso langer. Eigenlijk is dat vrij idioot: de aanvraag dient via de post te gebeuren, want de procedure voor een bromfietsplaat is nog altijd manueel bij DIV naar 't schijnt.
Leasingmaatschappij vraagt aan de verzekeringsmaatschappij een plaat aan, zij geven dit dan door aan DIV. Vervolgens stuurt DIV de plaat aangetekend naar de verzekeringsmaatschappij. Deze sturen vervolgens de plaat aangetekend op naar de leasingmaatschappij. Die sturen vervolgens de plaat aangetekend op naar de dealer... De plaat gaat dus 3x op de post en we weten allemaal hoe snel dat tegenwoordig gaat. Plus: daar zit minstens één weekend tussen. Als er dan nog op één van die bureau's iemand een snipperdag neemt of zo...
Scheldelaan-Stromer
Golvas

Vroeger hadden we voor zo'n zaken een staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging ... :mrgreen:
Buzze schreef: 21 jul 2018, 10:29 de aanvraag dient via de post te gebeuren, want de procedure voor een bromfietsplaat is nog altijd manueel bij DIV naar 't schijnt.
Je miste duidelijk de eerdere berichten in dit topic.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 21 jul 2018, 14:19 staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging
:bj :bj :bj

Ik hou van Belgen, echt waar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie