Weer SP-ers bekeurd door motoragent

Plaats reactie
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Gisteren las ik op de Facebookpagina weer een bericht van iemand die was bekeurd door een motoragent. Ik kan me daar echt kwaad om maken. Dit is de zoveelste motoragent die zonder enig begrip een bekeuring uitschrijft :( Voor zover ik heb kunnen volgen hebben tot nu toe alleen motoragenten SP-ers bekeurd.
Ze hebben de taak brommers aan te pakken op asociaal rijgedrag. Wij zijn door Den Haag als brommer gebombardeerd dus mogelijk hebben ze het daarom ook op ons gemunt. Gele plaatje werkt als rode lap op stier ...

Ik heb mij voorgenomen (als kopgroeplid) contact op te gaan nemen met de landelijke politiediensten in Driebergen hier bij mij om de hoek. Ik wil met hun spreken over het SWOV rapport en wegsituaties die onveilig zijn voor de SP-ers. Ze zouden ons daar op het fietspad moeten gedogen mits we ons aanpassen totdat er een structurele oplossing is gevonden (keuzevrijheid).

Nou weet ik via mijn werk dat het niet makkelijk is met de juiste persoon in contact te komen bij de politie. Heeft iemand hier op het forum contacten bij de landelijke politie die mij verder kan helpen zodat ik een ingang heb?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Sven

Wellicht een idee om dit zo centraal mogelijk te houden?

Ik had al een aanverwant draadje gestart:
http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=1292

Ik vermoed dat gedogen niet iets is waar de politie makkelijk over kan beslissen, maar die gedachte is gebaseerd op onvolledige informatie. ;)
Lomito

Dat verklaart in ieder geval het vreemde gedrag van een motoragent op de Van Heemstraweg bij Weurt/Nijmegen. Ik reed daar uiteraard op het verplichte fietspad, rijbaan 50 km/uur maar in de praktijk 70 km/uur, en die motoragent reed vervolgens enkele keren heen en weer zonder verder contact te maken.

https://www.google.nl/maps/@51.8566926, ... 312!8i6656
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Motoragent Groningen bedankt.

Op donderdag 31 mei j.l., adviseerde het KNMI, met een code oranje, het toch een beetje voorzichtig aan te doen. Felle windstoten recht van voren en de (zware) onweersbuien begonnen. Onder deze omstandigheden is het moeilijk om op mijn SP boven de 30 km/uur te fietsen.

Ik moest via één van de uitvalswegen van Groningen naar huis. De Paterswoldseweg richting Eelde. Onder normale omstandigheden voel ik me daar op de weg al niet op mijn gemak op de SP. Maar onder deze weersomstandigheden een zeer riskante bezigheid. Auto’s en vrachtverkeer passeren je daar altijd op ca. 30 cm afstand en gaan bij voorkeur met een luide toeter hun afkeur laten blijken.

Deze dag dacht ik gezien de weersomstandigheden: “Niet verstandig op de weg.” Dus voor de eigen veiligheid het fietspad gekozen. Overigens een zeer breed fietspad. Maar toen kwam meneer de motoragent. Onverbiddelijk aan de zijkant gemanoeuvreerd en totaal geen enkele belangstelling tonend voor mijn argumentatie. Maar wel alles volgens het boekje. Enige opmerking “we zullen zien”. Deed er vervolgens een kwartier over om de bon uit te schrijven en sommeerde mij weer op de weg.
Onder protest en met respect voor mijn portemonnaie ( €104 )gedaan.

Na nog geen 100 meter de eerste claxon gehoord, automobilisten frequent met hun vingers op het voorhoofd tikkend, maar stug tegen de wind in doorgefietst met nog geen 30 km/uur. Vrachtwagens die door de plassen heen rijdend je passeren en daardoor door en door nat geworden. Lekker safe allemaal.

Ik pleit voor wat meer clementie van de politie ingeval van dergelijke weersomstandigheden.

De situatie prima ingeschat meneer de motoragent, bekeuringsquotum weer wat ingevuld en het is echt weer een heel stuk veiliger op de Groningse fietspaden........
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Zou mij toch niet gebeuren. De agent kan me bekeuren tot hij een ons weegt en uiteindelijk mijn fiets in beslag nemen maar wanneer ik de rijbaan te gevaarlijk acht blijf ik gewoon op het fietspad. En vervolgens naar de kantonrechter om samen een videootje te bekijken... (en naar de dealer om een leen-Stromer te vragen).
Sven

Volgens mij moet er een subforum komen waar elke boete met datum/plaats gedocumenteerd wordt zodat er een naslagwerk ontstaat waar uit geput kan worden bij pogingen de wetgeving te wijzigen.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Sven schreef: 14 jun 2018, 09:18 Wellicht een idee om dit zo centraal mogelijk te houden?

Ik had al een aanverwant draadje gestart:
http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=1292

Ik vermoed dat gedogen niet iets is waar de politie makkelijk over kan beslissen, maar die gedachte is gebaseerd op onvolledige informatie. ;)
Net thuis van een ritje door het donker. Komend weekend snel de bouwlamp installeren.

Heb ik gezien en goed om een lijstje te maken voor een wetswijziging. Maar een wetswijziging is niet van de ene op de andere dag geregeld...
Daarom wil ik toch een poging wagen of de politie in de tussentijd iets milder kan zijn. Nee heb je ja kan je krijgen.

In Utrecht worden we al op het fietspad gedoogd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Sven schreef: 14 jun 2018, 21:05 Volgens mij moet er een subforum komen waar elke boete met datum/plaats gedocumenteerd wordt zodat er een naslagwerk ontstaat waar uit geput kan worden bij pogingen de wetgeving te wijzigen.
Of een lijstje met namen maken van motoragenten/dienstnummers die de bekeuringen uitschrijven. Zoals gezegd zijn er motoragenten die jouw keuze om op het fietspad te rijden begrijpen en je met rust laten (zal ook wel van je rijstijl afhangen) maar dus ook agenten die geen boodschap hebben aan eigen veiligheidsoverwegingen en de wetshandhaving op de regel uitvoeren. Wanneer blijkt dat het gaat om slechts enkele motoragenten die recht op de regels zitten dan kunnen die agenten daar mogelijk een keer op aangesproken worden via de organisatie of anders via de rechter.
Sven

Voor de vindbaarheid lijkt me een topic per bekeuring het beste, een lijst kan ook maar als je dan ooit de info wilt inbrengen ben je denk ik enorm veel tijd met dingen opnieuw uitpluizen, of je mist goede info.

Maar op zich is het verzamelen van de bekeuringen op zich denk ik het belangrijkst, met makkelijke vindbaarheid van degene die de bekeuring kreeg.

(SUBopmerking)
Ik begin toch wel pissig te worden over de bekeuringen en de agenten die SP rijders dwingen zich in een gevaarlijke situatie te begeven.
Plaats reactie