Wensenlijstje Wetswijziging
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Leuk, maar ik hoor hier in Amersfoort van mijn zoon (die geen scooter heeft overigens, wil straks aan zijn rijbewijs beginnen om mijn Stromer te confiskeren) dat elke controle binnen no-time in een appgroep verschijnt en iederen er braaf omheen rijdt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Ja dat zal; in Amsterdam rijdt een groot deel met blauw plaatje rond de 50 km/h, met flink wat extra uitlaatgassen, zonder helm en vaak erg a-sociaal tov de andere verkeersdeelnemers op het (brom)fietspad. Bij stoplichten dan vooral vooraan kruipen en stilstaand wat extra aan die gashendel draaien, waar jij dan met je neus boven de smerige uitstoot hangt.
Wat mij betreft uitbannen, of hang er een electro motor onder
Nu is de ervaring dat wanneer je met een gashendel rijdt, zo hard mogelijk wilt en ‘m zoveel als mogelijk volledig opendraait. Op een SP is er meer beheersing en aanpassing aan de verkeerssituatie; ik fiets rustig in de drukte en trap door als het kan.
Lastig is wel dat het “gedogen” van een SP met grote gele nummerplaat op hetzelfde fietspad, weleens anders gaat worden, zodra de blauwe plaatjes (in principe 25km/u) wettelijk ook van het fietspad af moeten.....
Wat mij betreft uitbannen, of hang er een electro motor onder
Nu is de ervaring dat wanneer je met een gashendel rijdt, zo hard mogelijk wilt en ‘m zoveel als mogelijk volledig opendraait. Op een SP is er meer beheersing en aanpassing aan de verkeerssituatie; ik fiets rustig in de drukte en trap door als het kan.
Lastig is wel dat het “gedogen” van een SP met grote gele nummerplaat op hetzelfde fietspad, weleens anders gaat worden, zodra de blauwe plaatjes (in principe 25km/u) wettelijk ook van het fietspad af moeten.....
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Als die gasten overstappen naar een elektromotor, eentje van 3kW, die dan ook als speedpedelec gekeurd is en wel gas kunnen geven (a la Bultaco), dan gaat er niet veel veranderen ten aanzien van speedpedelecs en plaats op de weg vrees ik. Want die gastjes gaan dan gewoon hetzelfde blijven rijden als ze nu doen, alleen elektrisch.
En of er op een SP meer beheersing en aanpassing is weet ik niet zo direkt, je hebt wel niet die vlotheid van alleen gas geven en even versnellen natuurlijk, maar eens op snelheid zal het toch afhangen van de bestuurder zijn mentaliteit om te vertragen en met de massale overstap(vooral rond Antwerpen) zullen er ook asociale autobestuurders bij zijn die dat zelfde gedrag op hun fiets gaan toepassen zeker als er files beginnen te ontstaan
Willen we speedpedelecs terug naar het fietspad zal er een compromis moeten worden gesloten denk ik : beperkt motorvermogen of een beperkte trapondersteuning ifv eigen geleverde kracht, bv een factor 4 of 5 om tegen te gaan dat je met een 3kW motor enkel nog 5W moet trappen om op volle snelheid te komen.
En of er op een SP meer beheersing en aanpassing is weet ik niet zo direkt, je hebt wel niet die vlotheid van alleen gas geven en even versnellen natuurlijk, maar eens op snelheid zal het toch afhangen van de bestuurder zijn mentaliteit om te vertragen en met de massale overstap(vooral rond Antwerpen) zullen er ook asociale autobestuurders bij zijn die dat zelfde gedrag op hun fiets gaan toepassen zeker als er files beginnen te ontstaan
Willen we speedpedelecs terug naar het fietspad zal er een compromis moeten worden gesloten denk ik : beperkt motorvermogen of een beperkte trapondersteuning ifv eigen geleverde kracht, bv een factor 4 of 5 om tegen te gaan dat je met een 3kW motor enkel nog 5W moet trappen om op volle snelheid te komen.
Dit geldt voor elk blauw plaatje die ik tegenkom. Ik heb er pas wel 1 in kunnen halen toen ik 45 km reed. Vaak halen ze mij met die snelheid nog steeds in.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hier valt het mee, is het slechts 99% die veel te snel rijdt. Af en toe haal ik er eentje in en zeer zeer zelden kom ik er eentje tegen die daadwerkelijk 25-30 rijdt. Ze bestaan dus wel
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De korte storing die ik vorige week ervoer op mijn ST2 maakt duidelijk dat de oude begrenzing (ik dacht 750Watt) goed gekozen was: mijn ST2 ging er even vandoor zonder dat ik moest meetrappen, en de fiets reed 43 km/h tegen vals plat op en met de wind (3-4 Bft) pal op kop. Meer dan 1kWh is dus absoluut niet noodzakelijk voor een speed-pedelec, en zal alleen maar leiden tot misbruik (tuning ed)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)