Stromer met Belgisch kentekenplaat in Nederland

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou de vraag aan je verzekeringsmaatschappij voorleggen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 aug 2018, 17:33
Locatie: Knokke Heist (BE)/oostburg (NL)
Merk SP: Stromer ST5 / Stromer ST7

Heb ik gedaan !
Heb contact gehad met de Rabo en die zeggen dat mij aansprakelijkheidverzekering een ongeval die gemaakt is met een Belgische speedpedelec Niet zal dekken omdat in Nederland een Stromer st2 als brommer wordt aangezien .
Weet het nu ook niet meer :bc
Stromer ST7 Dark Platinium-geveerde voorvork/Bodyfloat/ 4900km
Stromer ST5-geveerde voorvork /Bodyfloat / Rockform Pro / 20000km
Gebruik Recreatief woon/werk verkeer .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mij lijkt juist dat je het nu wel weet. (Alleen de boodschap is niet leuk, maar dat is wat anders.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Er zit toch een Belgische verzekering op de Belgische Stromer? Of het nu een Omnium of aparte verzekering is. Ik neem aan dat Rabo voor Nederland is, je moet dus bij de Belgische verzekering checken.

Dat ga ik ook nog wel even doen als Nederlander in den vreemde.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Golvas

Ernie schreef: 26 nov 2018, 14:23 Er zit toch een Belgische verzekering op de Belgische Stromer?
Er zijn twee mogelijkheden in BE : die verzekering kan ofwel een aparte polis BA Motorrijtuigen zijn ofwel is de fiets mee opgenomen in de BA Familiale van de verzekeringnemer.

Wanneer de Stromer via een BA Motorrijtuigen is verzekerd, dan is hij overal en met elke bestuurder verzekerd ... maar, als hij via een BA Familiale is verzekerd dan is enkel de materiële en/of lichamelijke schade veroorzaakt door de verzekeringsnemer en leden zijn gezin gedekt ... daar zit het verschil en het addertje.
Plaats reactie