Een training in de hoek waar de klappen vallen (oudere E-bikers) lijkt me iets urgenter.
Maar elke goede oefening draagt natuurlijk aan verkeersveiligheid bij.
BOVAG: speedbike terug naar fietspad.
Op dit forum wordt links en rechts al aandacht besteed aan zaken als zithouding op de fiets, aansnijden van bochten, noodstop, plaats op de weg, scannend rijden, anticiperen op mogelijk gevaar enz. Misschien is het wel een goed idee om die informatie wat meer gebundeld aan te bieden. En dan niet in een reageer-topic maar een read-only topic.
- tjeerd
- Expert
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
- Locatie: Voorne-Putten (NL)
- Merk SP: Stromer ST2 2018
Een wiki.stromerforum.nl zou helemaal mooi zijn om echt heel mooi en gecategoriseerd per fiets, model, specificaties, eventuele tutorials en legio andere informatie overzichtelijk aan te bieden zoals verschillen in firmware, uitleg van technische termen. En natuurlijk zoals gezegd informatie over zithouding, noodstop enz.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min ::
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min ::
In Wageningen hebben ze een aardige tussenoplossing gevonden: je mag op sommige fietspaden wél rijden. Dit zijn de fietspaden langs de drukkere 50km-wegen, waar automobilisten ook vaak wel iets meer dan 50 km/u rijden. De fietspaden langs deze wegen zijn vaak ook breed zat om met de sp goed te kunnen rijden, zolang je je snelheid en rijgedrag iets aanpast. Liever iets langzamer op het fietspad dan tussen de auto's, wat mij betreft!
https://wageningen.nieuws.nl/gemeente/1 ... ageningen/
https://wageningen.nieuws.nl/gemeente/1 ... ageningen/
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
In gouda net een verkeersbesluit gelezen om een doorgaande fietsroute gedeeltelijk af te sluiten voor brommers. Hoewel ik zelf geen gebruik maak van deze route denk ik dat ik maar eens bezwaar ga maken tegen het besluit. Met natuurlijk alleen SP uitzondering als doel, die knetterklojos moeten ze gewoon overal verbieden (ook de blauwe).
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Haha ja:) meest bizarre had ik laatst. Reed km of 30/uur op fietspad kwam snorfiets naast mij rijden (dus opgevoerd want hij kon me inhalen) met de mededeling “je moet op de rijbaan, brommer wetgeving” jullie snappen ik heb heel hard gelachenWiebe schreef: ↑15 aug 2018, 22:53 In gouda net een verkeersbesluit gelezen om een doorgaande fietsroute gedeeltelijk af te sluiten voor brommers. Hoewel ik zelf geen gebruik maak van deze route denk ik dat ik maar eens bezwaar ga maken tegen het besluit. Met natuurlijk alleen SP uitzondering als doel, die knetterklojos moeten ze gewoon overal verbieden (ook de blauwe).
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis