BOVAG: speedbike terug naar fietspad.

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een training in de hoek waar de klappen vallen (oudere E-bikers) lijkt me iets urgenter.
Maar elke goede oefening draagt natuurlijk aan verkeersveiligheid bij.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Op dit forum wordt links en rechts al aandacht besteed aan zaken als zithouding op de fiets, aansnijden van bochten, noodstop, plaats op de weg, scannend rijden, anticiperen op mogelijk gevaar enz. Misschien is het wel een goed idee om die informatie wat meer gebundeld aan te bieden. En dan niet in een reageer-topic maar een read-only topic.
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Een wiki.stromerforum.nl zou helemaal mooi zijn om echt heel mooi en gecategoriseerd per fiets, model, specificaties, eventuele tutorials en legio andere informatie overzichtelijk aan te bieden zoals verschillen in firmware, uitleg van technische termen. En natuurlijk zoals gezegd informatie over zithouding, noodstop enz.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

tjeerd schreef: 28 mei 2018, 17:39 Een wiki.stromerforum.nl zou helemaal mooi zijn ...
WikiStromeria.nl :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
joanne
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2018, 12:27

In Wageningen hebben ze een aardige tussenoplossing gevonden: je mag op sommige fietspaden wél rijden. Dit zijn de fietspaden langs de drukkere 50km-wegen, waar automobilisten ook vaak wel iets meer dan 50 km/u rijden. De fietspaden langs deze wegen zijn vaak ook breed zat om met de sp goed te kunnen rijden, zolang je je snelheid en rijgedrag iets aanpast. Liever iets langzamer op het fietspad dan tussen de auto's, wat mij betreft!

https://wageningen.nieuws.nl/gemeente/1 ... ageningen/
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

In gouda net een verkeersbesluit gelezen om een doorgaande fietsroute gedeeltelijk af te sluiten voor brommers. Hoewel ik zelf geen gebruik maak van deze route denk ik dat ik maar eens bezwaar ga maken tegen het besluit. Met natuurlijk alleen SP uitzondering als doel, die knetterklojos moeten ze gewoon overal verbieden (ook de blauwe).
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Wiebe schreef: 15 aug 2018, 22:53 In gouda net een verkeersbesluit gelezen om een doorgaande fietsroute gedeeltelijk af te sluiten voor brommers. Hoewel ik zelf geen gebruik maak van deze route denk ik dat ik maar eens bezwaar ga maken tegen het besluit. Met natuurlijk alleen SP uitzondering als doel, die knetterklojos moeten ze gewoon overal verbieden (ook de blauwe).
Haha ja:) meest bizarre had ik laatst. Reed km of 30/uur op fietspad kwam snorfiets naast mij rijden (dus opgevoerd want hij kon me inhalen) met de mededeling “je moet op de rijbaan, brommer wetgeving” :D :D :D jullie snappen ik heb heel hard gelachen :lol:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Al rij je 48 op de teller, regelmatig komen de blauwe platen voorbij.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie