Inboedelverzekering dekt diefstal misschien niet?

Plaats reactie
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Beste Allemaal,

Ik heb enige dagen geleden mijn ST2 besteld en in blije verwachting ben ik aan het orienteren op verzekeringen.

Ik was van plan deze fiets niet tegen diefstal te verzekeren. Want: woon-werk dus niet nodig door inboedelverzekering.

Echter; ik las de polisvoorwaarden van mijn woonverzekering (inboedel) en zag daar onder "voertuigen" dat "ongekentekende voertuigen" onder de dekking vallen. Dus niet de Stromer high-speed modellen gezien die een kenteken hebben!

Telefonisch contact met een verzekerings vergelijkingsmaatschappij (independer) leerde dat "de meeste" verzekeraars
geen diefstal van speed-pedelecs met kenteken vergoeden wanneer deze uit de schuur worden gestolen. Ook al staat hij enorm op slot met ART5, ankers etc en heb je alle sleutels.

De bedoeling van deze post is tweeledig. Ten eerste misschien een waarschuwing voor zij die het nog niet weten om je polisvoorwaarden goed te lezen. In je schuur en op slot is niet altijd (en misschien zelfs meesta nietl) garantie voor vergoeding.

Ten tweede ben ik benieuwd naar wie er een inboedelverzekering heeft die wel diefstal van "gekentekende" voertuigen uit de schuur vergoed en welke verzekeraar dit dan is.

Groeten,
Rob
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Lomito

Daarom heb ik ook een fietsverzekering tegen diefstal. In mijn afgesloten schuur kan de fiets gewoon open staan hoewel ik het slot er uit gewoonte altijd op zet.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik heb een woonverzekering bij Centraal Beheer. Die dekt inboedel in schuurtjes, garageboxen, trappenhuizen, etc. allemaal
Zij zeggen het volgende in de voorwaarden:
6. "Wat is verzekerd? Ook Bromfietsen op 2 wielen, (elektrische) fietsen, etc."
8. "Waar is de inboedel verzekerd: In de woning op het adres dat op het polisblad staat.
• Bij de woning horen ook garages en bijgebouwen (Ook uw garagebox op een ander adres.)
• Buiten de woning, alleen op het adres dat op het polisblad staat.
• In de tuin, op het erf, balkon of dakterras.
• In trappenhuizen of gemeenschappelijke ruimte bij de woning."

Dat geeft duidelijk aan dat er voldoende dekking zou moeten zijn voor een Stromer in een schuurtje in de tuin.

Echter:
In de voorwaarden staat ook dat gekentekende motorrijtuigen niet gedekt zijn. En daar heb ik toevallig ooit over gebeld met ze omdat dat tegenstrijdig is in het geval van een SP. Zij gaven aan dat de polisvoorwaarden niet helemaal volledig en duidelijk zijn. O.a. gemotoriseerde invalidevoertuigen en bromfietsen rekenen zij niet tot de categorie gekentekende motorrijtuigen. Zij bedoelen daarmee auto's, motorfietsen, trikes, vrachtwagens, etc.

Het is dus verstandig om het even te checken bij de verzekeraar zelf
ST3 cool white - sport - 983Wh
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ik heb de fiets verzekerd bij Uni Garant in dit geval via Centraal Beheer . Achteraf schijnt ENRA veel goedkoper te zijn.
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

ben bij interpolis verzekerd en dit stromer valt gewoon onder de inboedel ;)
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Woon-werk breidt ook makkelijk uit naar boodschapje doen, sporthal, rondje voor de lol, Stromer-bijeenkomst, etc. Een verzekering die dus dekt waar je fiets ook staat, lijkt mij geen overbodige luxe.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Wiebe schreef: 01 nov 2018, 15:49 Woon-werk breidt ook makkelijk uit naar boodschapje doen, sporthal, rondje voor de lol, Stromer-bijeenkomst, etc. Een verzekering die dus dekt waar je fiets ook staat, lijkt mij geen overbodige luxe.
Dat is ook mijn overweging plus dat onze schuur overdag niet altijd op slot staat (de fiets wel altijd)... overdag loop je daar geregeld in en uit en dan wordt het een gedoe om de schuur telkens af te sluiten/openen. En verder speelt mee dat de verzekeringspremie hier minder dan de helft van die in Nijmegen is. Wonen in de stad kan zo een andere afweging opleveren.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De omnium en diefstal verzekering dewelke ik heb afgesloten, stel duidelijke voorwaarden dat de fiets tussen 22.00h en 6.00h., ook in afgesloten ruimtes dient gesloten te zijn aan een vast voorwerp, zoals 'n grondanker.
av-pfiets-20180514.pdf
(1.2 MiB) 154 keer gedownload
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie