Kentekenplaat en houder verloren

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sowieso is de hele kenteken-rompslomp in Nederland beter geregeld dan in België. Mijn twee Stromers waren allebei binnen enkele werkdagen na verkoop voorzien van kenteken (aangevraagd en geplaatst door de dealer). Ik lees over België wachttijden van weken, en ik snap niet waarom dat zo lang moet duren. Ik zou het ondraaglijk vinden: staat je Stromer daar maar bij je dealer te glimmen en op je te wachten, en je mag 'm niet meenemen :girl:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Stromeur schreef: 01 mei 2018, 22:28 Ik zou het ondraaglijk vinden: staat je Stromer daar maar bij je dealer te glimmen en op je te wachten, en je mag 'm niet meenemen :girl:
Erger nog: je betaalt maandelijks af via een leasing en je mag er al een maand niet mee rijden. Mijn collega en ikzelf wachten ondertussen al 5 weken. Eerste inhouding op het loon is al een feit. Ik heb er nu de personeelsdienst op aangesproken aangezien de leasingfirma ons in het duister houdt. Die heeft wel direct reactie gekregen van de leasingfirma dat de wachttijd momenteel 6 weken is. Onbegrijpelijk!
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Golvas

Vandaag nummerplaat aanvragen = morgen afgeleverd ... het ligt dus niet aan DIV.

Moraal van 't verhaal: je wordt aan het lijntje gehouden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KevKe schreef: 02 mei 2018, 19:38 Erger nog: je betaalt maandelijks af via een leasing en je mag er al een maand niet mee rijden. Mijn collega en ikzelf wachten ondertussen al 5 weken. Eerste inhouding op het loon is al een feit.
Dus de lease firma incasseert geld van jou voor een voertuig dat niet tot jouw beschikking staat? Dat zou ik stante pede laten terugdraaien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 01 mei 2018, 22:28 Sowieso is de hele kenteken-rompslomp in Nederland beter geregeld dan in België. Mijn twee Stromers waren allebei binnen enkele werkdagen na verkoop voorzien van kenteken (aangevraagd en geplaatst door de dealer). Ik lees over België wachttijden van weken, en ik snap niet waarom dat zo lang moet duren. Ik zou het ondraaglijk vinden: staat je Stromer daar maar bij je dealer te glimmen en op je te wachten, en je mag 'm niet meenemen :girl:
Absoluut niet correct. Ik heb mijn nummerplaat aangevraagd donderdagnamiddag en ze is me vrijdagochtend om 10h00 afgeleverd.
De wachttijd van weken is bij leasemaatschappijen, voor wie het geen donder uitmaakt hoe lang het duurt voor de fiets in ingeschreven, in tegendeel, Kevke zal één maand van zijn lease verliezen, dat wil zeggen minder kosten voor de leasemaatschappij.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 02 mei 2018, 20:54 Vandaag nummerplaat aanvragen = morgen afgeleverd ... het ligt dus niet aan DIV.

Moraal van 't verhaal: je wordt aan het lijntje gehouden.
Hier zelfde ervaring dus.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Welke ervaring had je dan precies ?

Je had ook je nummerplaat binnen de 24u of je werd ook door je leasingmaatschappij aan het lijntje gehouden ?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dezelfde als jij (zoals ik ook hierboven schreef).
Je bent dus niet alleen. Ik was wel verbaasd, had even overwogen de spoedprocedure te nemen. :av
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb gistermorgen een nieuwe plaat aangevraagd en smiddag’s om twee uur kreeg ik een telefoontje dat de plaat opgehaald kon worden. Goede Service zeg ik.
Weet iemand het partnummer van de plastic kentekenplaathouder voor de st2. Die met de twee klemhaken welke om de spatbord grijpen?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

KevKe schreef: 02 mei 2018, 19:38 Erger nog: je betaalt maandelijks af via een leasing en je mag er al een maand niet mee rijden. Mijn collega en ikzelf wachten ondertussen al 5 weken. Eerste inhouding op het loon is al een feit.
Start jouw lease contract vanaf het moment dat de fiets besteld is dan? Ik zou dat nogal raar vinden! In mijn niet zo bescheiden mening hoort zo'n contact te starten vanaf het moment dat je de fiets in bezit hebt, elke andere constructie is diefstal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie