Dashcam

Stromer Community Lounge.
Wiebe
Veteraan | Forum Supporter

Re: Dashcam

Bericht door Wiebe » 14 jul 2018, 18:26

Was meer dat mensen met hun neus tegen mijn borstkas gedrukt vanzelf achteruit hobbelen.
En die kniehoogte is wel nasty, moet ik idd toch gaan uitkijken voor die ukkies :shock:
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 14 jul 2018, 18:28

Het richting aangeven is vooral van belang voor het overige verkeer die daarop kunnen anticiperen. Helaas zie je in de loop der jaren dat steeds meer weggebruikers domweg geen richting meer aangeven bij het afslaan, wisselen van rijbaan, of op rotondes; waardoor medeweggebruikers slechts kunnen gissen en afwachten wat nou precies de bedoeling is; soms met nare gevolgen. Beeldmateriaal (cam) is m.i. een handig voorbeeld om dit duidelijk te maken.
Maak regelmatig mee dat een bestuurder zonder enige indicatie rechtsaf slaat, waardoor je volledig verrast wordt als je er bij het stoplicht naast, of erachter staat te wachten.
Rotondes hetzelfde; wanneer iemand op de rotonde aan komt rijden en al aangeeft de afslag ervoor er af te gaan, dan kun jij oprijden, wat de doorstroming bevordert.

Ik heb de indruk dat er een verharding is en er minder rekening wordt gehouden met anderen; afgelopen week ook bijv. vroeg via Amsterdam Buitenveldert naar het werk en conform de wetgeving op de autobaan. Naastgelegen fietspad was wettelijk niet toegestaan en ik moet wel zeggen dat het gladde asfalt in tegenstelling tot de nogal losliggende tegels op het fietspad een stuk beter fietst.
Helaas toch op het vroege tijdstip een zielig figuur in een zilveren Golfje Cabrio, die eigenlijk makkelijk kon passeren, maar het nodig vond luid toeterend gas te geven en daarna nog even richting mij en de stoep te sturen (snijden).
Bij het stoplicht staan we vervolgens uiteraard weer bij elkaar en even een vragend gebaar gemaakt wat het probleem is en wijzen naar de gele plaat. Helaas bij groen licht ook weer volgas vlak erlangs rijden. Nergens voor nodig en er wordt aan voorbij gegaan dat ze met zo'n 1.400 Kg aan metaal bezig zijn tegen een fietser.
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 14 jul 2018, 18:38

Wiebe schreef:
14 jul 2018, 18:03
Oohhh, jaaa, heerlijk die trein. Zoveel lol gehad met mijn postuur om bij het uitstappen de reeds instappende mensen weer terug naar buiten te lopen :cool2:
:lol:
Ik heb bij het instappen van een bus en keer een jongen van een jaar of 17-18 half opgepakt en 2 meter naar achteren gegooid. Die vond het nodig om bij het opengaan van de deur ineens vol in mijn rug te gaan duwen... Laat ik het erop houden dat ik het daarmee niet eens was :av :aq
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie