Stromer wachtruimte

Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

En om het nog onduidelijker te maken wordt met de ST5 geadverteerd dat deze een 850W motor heeft, waar op de site van Stromer voor mij niet duidelijk op te maken is of dit dan ineens continu vermogen zou zijn, terwijl het bij ST2 2018 ineens piekvermogen is. Op zijn minst zou ik hopen dat hier duidelijk wordt gemaakt wat het verschil is.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gillflyer schreef: 03 mar 2018, 19:15 Dus die 800w die hier https://www.stromerbike.com/fr_BE/e-bikes/st1-x.html staat is niet nieuw? Het blijft dus 500watt?

Dan weet mijn dealer het ook niet :ai
Nope, niks nieuws onder de zon voor zover ik weet, gewoon gegoochel met cijfertjes.

Of een dealer dit niet weet, of mee lift op dit handigheidje is vaak maar de vraag. Iig één dealer is hierin op FB eerder al door de mand gevallen toen ik ging doorvragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ze geven aan output 800W wat ze eigenlijk hadden moeten aangeven is 800Watt peak output, ik denk dat het dezelfde motor is de ST2 van vorig jaar kon ook pieken naar 800Watt werd alleen niet echt geadverteerd maar toen ik aan het zoeken was voor een stromer kwam ik het overal tegen in tech sheets.

Ze zijn hier ook niet aan hun proefstuk toe he, de ST2S heeft ook enkele Nm meer met dezelfde motor het is gewoon een kwestie van tuning. Trouwens dat hebben ze klakkeloos uit de auto industrie gekopiëerd die duwen ook hetzelfde motorblok in auto's en adverteren het gewoon anders of tunen het (lees ze hangen er 2sec een computer aan) voor wat meer PK en vragen er meer geld voor. Het zou me dan ook niet verbazen dat je mits een gekraakte/gehackte omni gewoon met een ST2 kunt fietsen met ST2S eigenschappen...

Volgens mij is hier ook iets veranderd naar wetgeving toe waar het vroeger gelimiteerd was op 500W is dit recentelijk opgetrokken naar 4Kw (althans hier in belgië dat ik weet), mss dat ze het daarom nu wel adverteren op de site maar zoals ik al zei de oude modellen pieken ook naar 800Watt.

Ik vroeg me toen ook al af hoe ze dat fixten, want als de wet 500Watt toestaat en je piekt naar 800Watt dat kon toch eigenlijk niet...
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

@Zebbernaut denk dat tuning bij de Stromers ook een hoop doet en natuurlijk de controller belangrijk is in dit geheel. Wat ik me dan afvraag; wat maakt de verschillen tussen de nieuwe generaties motoren van bijvoorbeeld 500 of 850W, is dat in de basis niet gewoon meer koperdraad met meer windingen? Is er wel eens iemand geweest die inwendig de motoren wel eens uit elkaar gehaald heeft voor 'de wetenschap' wat de verschillen zijn tussen alle generaties Stromer die er nu zijn gemaakt?
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

tjeerd schreef: 03 mar 2018, 20:12 @Zebbernaut denk dat tuning bij de Stromers ook een hoop doet en natuurlijk de controller belangrijk is in dit geheel. Wat ik me dan afvraag; wat maakt de verschillen tussen de nieuwe generaties motoren van bijvoorbeeld 500 of 850W, is dat in de basis niet gewoon meer koperdraad met meer windingen? Is er wel eens iemand geweest die inwendig de motoren wel eens uit elkaar gehaald heeft voor 'de wetenschap' wat de verschillen zijn tussen alle generaties Stromer die er nu zijn gemaakt?
Meer windingen niet denk ik dikker koper mss wel, ik vermoed dat ze getest worden op nominaal en piekvermogen en dat bepaalde motors meer piek op zich kunnen nemen dan andere en als duurdere versie verkocht worden die kunnen pieken naar een bepaalde waarde.

Zoals intel bv ook doet met chips, diegen die uitstekend zijn worden een i7 diegene die wat minder zijn een i5
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wat ik heb begrepen: de motor van de ST2 is dezelfde als vorig jaar.
Maar concurrenten maken wel reclame met maximaal vermogen (onder meer Klever), vandaar de reactie?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het zou Stromer sieren als ze er dan voor kiezen om zowel nominaal als max te vermelden. Einde verwarring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Nominaal vermogen is ook een maximaal vermogen, namelijk het maximale vermogen dat langdurig geleverd kan worden. Daarnaast heb je nog piekvermogen, dat is het maximale vermogen dat kortstondig geleverd kan worden. Ik vind het kwalijk dat hierover misverstanden gezaaid worden door niet over nominaal of piekvermogen te spreken maar over "maximaal vermogen" dat dus zowel op nominaal als piekvermogen kan slaan. En dan dan het piekvermogen vermelden en suggereren dat dit het nominale vermogen is. :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt gelijk, ik had nominaal en piek moeten vermelden, niet max.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 03 mar 2018, 23:03 Je hebt gelijk, ik had nominaal en piek moeten vermelden, niet max.
Ik bedoel dat fabrikanten daar bewust onduidelijk over zijn, logisch dat consumenten dan in de war raken.
Plaats reactie