Gladheid

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Vanmorgen was het vooral koud vond ik, met wind op kop. Wel wat trager en voorzichtiger gefietst. Ik heb nergens geen gladheid gevoeld maar toen ik de fiets gestald had en te voet naar de kleedkamer liep gleed mijn voet toch even weg op een plasje regenwater.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Er staat nu oostenwind, vanmorgen dacht ik even dat de TMM-sensor het op z'n heupen had want ik vloog me een partij over de weg... totdat ik besefte dat de wind uit andere richting komt en ik gewend ben om het eerste stuk normaal wind tegen te hebben.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Deze morgen na mijn nacht shift naar huis gereden, en moet zeggen.. het was toch redelijk glad hoor, vooral op het fietspad dat ik gebruik deze aan een bosrand grenst. Maar ja , we zijn thuis geraakt :D
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Gisteren en vandaag waren het zalige ritten naar mijn werk en weer naar huis. Geen last van de kou en de fietspaden waar kurkdroog en dus nergens glad. In combinatie met de opkomende en ondergaande zon was het volop genieten.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Reinout-St1x schreef: 05 feb 2018, 06:10 Aangekomen in Amersfoort en het was goed te doen. Met minus 1 graad natuurlijk fris door de rijwind.
Grotendeels droog onderweg en met 4 actieve strooiwagens op mijn traject prima te doen. Mijn gemiddelde lag zelfs hoger dan normaal door de lichte meewind. 38 km/h is prima.
En toch had ik als voorzorg mijn kniebeschermers aangedaan; standaard bij (verwachte) gladheid.
hopelijk vallen jullie ritten ook veilig te doen.

Grtz, reinout
Jij moet ongeveer even ver als ik (ik 55 km enkele rit).
Ik zie dat jij volop doortrapt (38 km/h gemidldeld), en vermoed dat jij dus moet douchen op 't werk. Ik zat ook met de vorige fiets al een beetje te twijfelen, 55 km doorrijden, bezweet aankomen en moeten douchen of toch een beetje inhouden, 5 km/h minder snel rijden, 15 minuten later aankomen maar niet moeten douchen (en dus netto minder tijd verliezen?)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Is denk ik persoonlijk.
Als ik goed gekleed ben is douchen nooit nodig. Behalve misschien tijdens een hittegolf.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Tomasj,

yep...zeker douchen. Vind ik ook wel lekker hoor; je bent toch bezig geweest en na een douche is het een goede start.

Vanochtend was het trouwens weer echt koud. Minus 7 en dan nog een chill-factor er over heen.....blij met de balaclava.
Halverwege dacht ik even een slokje thee uit de bidon weg te werken maar dat was zinloos; de inhoud was verandert in een soort slush-puppie.

Groetsels, Reinout
Bijlagen
20180207_062644.jpg
20180207_062644.jpg (451.47 KiB) 2809 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoog tijd voor een thermosflesbidon Reinout!

(Of deze vullen met ranja, want dan is een slush puppy wel lekker :mrgreen: )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 07 feb 2018, 19:24 55 km doorrijden, bezweet aankomen en moeten douchen of toch een beetje inhouden, 5 km/h minder snel rijden, 15 minuten later aankomen maar niet moeten douchen (en dus netto minder tijd verliezen?)
Ik hou iets mijn gemak op de heenweg, want geen douche op het werk en ik zweet vrij snel. Terug trap ik mezelf wel graag even helemaal leeg. Zou ik kunnen douchen op het werk, dan zou ik daar absoluut voor kiezen. Heerlijk: beetje sporten, douchen, en dan aan de slag. Ik zou mezelf geen betere start kunnen wensen en toen ik nog zwom en er een 50m wedstrijdbad op de route naar mijn toenmalige werk lag deed ik dat bijna dagelijks.

Na een dag werk kost het me toch wat meer moeite om nog lekker door te stampen, ik ben vaak wat murw. Plus ik heb op de terugreis 90% van de dagen volle bak zeewind tegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 07 feb 2018, 21:21 Ik hou iets mijn gemak op de heenweg, want geen douche op het werk en ik zweet vrij snel. Terug trap ik mezelf wel graag even helemaal leeg. Zou ik kunnen douchen op het werk, dan zou ik daar absoluut voor kiezen. Heerlijk: beetje sporten, douchen, en dan aan de slag. Ik zou mezelf geen betere start kunnen wensen en toen ik nog zwom en er een 50m wedstrijdbad op de route naar mijn werk lag deed ik dat bijna dagelijks.

Na een dag werk kost het me toch wat meer moeite om nog lekker door te stampen, ik ben vaak wat murw. Plus ik heb op de terugreis 90% van de dagen volle bak zeewind tegen.
Ik kan wel douchen op 't werk, maar ben dan eigenlijk 15 minuten 'kwijt', op zijn minst. Maar ik kan me toch nooit inhouden, ook wanneer ik probeer om eens kalmer te fietsen mislukt dat toch steeds weer opnieuw :oops:
Ik heb 's avonds ook steeds de wind op kop
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie