Het grote ongevallen topic

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Succes en sterkte met het herstel Bart.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ai, klinkt pijnlijk...
Hopelijk klim je snel terug op je paard
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Het blijft riskante business ... zo'n snelle fiets. Goed om weer met de neus op de feiten te worden gedrukt!
Sterkte, Bart!
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Bart Vervenne schreef: 16 okt 2018, 17:08 Gevolgen : elleboog gebroken,knieschijf gebroken, scheenbeen gebroken, 3 ribben gebroken en een rugwervel verschoven en bovenop een hersenschudding.
Ik zal 2 maand immobiel zijn en ik weet niet zeker of ik ooit nog met mijn ST2 zal durven rijden.
Dus vrienden : let zeer goed op want het gevaar zit soms in het onverwachte
Heel veel sterkte Bart! Goed dat je jouw verhaal deelt, zeker voor Stromeraars die bijv. een onveilige helm overwegen (zie elders op dit forum). Hopelijk helpt jouw verhaal anderen geen enkel risico te nemen met medeweggebruikers..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bart Vervenne schreef: 16 okt 2018, 17:08 elleboog gebroken,knieschijf gebroken, scheenbeen gebroken, 3 ribben gebroken en een rugwervel verschoven en bovenop een hersenschudding.
Ik zal 2 maand immobiel zijn en ik weet niet zeker of ik ooit nog met mijn ST2 zal durven rijden.
Ik wens je heel veel beterschap, zo min mogelijk pijn en een voorspoedige revalidatie. Geef je zelf rustig de tijd om te besluiten of je je Stromer nog op wil of niet. Soms is het beter om er "doorheen" te gaan, maar dat werkt bij elke persoon anders en niemand kan bepalen wat voor jou het beste is. Zo'n klap komt immers niet alleen fysiek heel erg hard aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Een spoedig herstel gewenst Bart, hopelijk komen alle opgelopen blesures weer in orde.
Het zit meestal in het onvoorspelbare, hoe goed je ook vooruit denkt, kan het verkeerd uitpakken. Hoe vaak dat ik al heb moeten noodremmen voor auto's die naast het fietspad geparkeerd stonden en hun pasagiersdeur open zwieren. Denk dat niemand die op 'n fiets gezeten/zit zonder enig letsel door het leven gaat. Ook de oudere mensen die een 25km/h. fiets besturen, dragen bij tot de fiets ongevallen statistieken. Het advies om nooit sneller te rijden dan je beschermengel kan vliegen, is 'n wijze raad.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bart Vervenne
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2018, 11:31

Bedankt allemaal,

ik begin toch weer al 'goesting' te krijgen.
dede-if
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2018, 22:17

Free2be schreef: 17 okt 2018, 07:02 Het advies om nooit sneller te rijden dan je beschermengel kan vliegen, is 'n wijze raad.
Mooitje, eentje om te onthouden
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Vorige week ook nog achter zo'n combinatie gereden, ik vertrouwde het niet. Ik zag de chauffeur zitten en had er helemaal geen vertrouwen in dat die zijn spiegels in de gaten hield. Pas toen hij het teken deed durfde ik doorrijden. Gelukkig maar, als ik dit lees.
Spoedig herstel, Bart. Ik hoop wel dat dit je niet gaat tegenhouden om weer op de (snelle) fiets te klimmen!

Gisteren had ik bijna prijs toen een dame van een parking aan een bank de straat wilde opdraaien, en daarbij volledig over de fietssuggestiestrook ging staan. Ze had een slecht zicht omwille van geparkeerde auto's, dat wel. Om diezelfde reden zag ik ze ook vrij laat. Ik hield op dat moment nogal redelijk rechts omdat er achter mij een auto aan het wachten was om mij in te halen tot een tegemoetkomende wagen voorbij was. Enige optie die ik nog over had was volledig in de ankers te gaan en een streep trekken op de baan.
Het moet gezegd: op een droge weg heb je best veel grip met de standaard Big Bens, en op een betonklinker produceren ze een heerlijk geluid. Achteraf heb ik m'n banden nog gecontroleerd en er is geen spoor van een flat spot te bekennen.
Daarentegen, had het geregend zou er nu een flinke deuk in de vorm van een Stromer in die wagen hebben gezeten, want met een gelijkaardige noodstop op een doorweekte weg breekt je achterwiel zo uit. :ck:
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (174.08 KiB) 2812 keer bekeken
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Poeh, dat is een klap geweest. Had je helaas met elke fiets kunnen overkomen. Ik reed gister iets gehaaster dan normaal en daardoor minder defensief dan normaal, maar ben toch twee keer er serieus aan herinnerd dat je volledig zelf op moet letten en nooit van de ander uit mag gaan :cry:

En wat betreft de “onveilige” helm; laat dat aub aan het individu over wat hij/zij vindt. Ik mag met een goedgekeurde (!!) helm wielerwedstrijden rijden en met 85km/u de berg af racen (met dunnere bandjes), volledig verzekerd.
Ik ga dus zeker voor de zomer de allerlichtste, best geventileerde helm zoeken die te koop is. Puur ivm de verzekering.
Als je serieus doortrapt (gister 41.8 gemiddeld over 32km op een 2017 st2) is een zware helm echt niet fijn.
Volgens mij kunnen ze beter de 65+ ebike-bestuurders een helmplicht geven dan ons met deze zware norm belasten.
Plaats reactie