Het grote ongevallen topic

Lomito

Heftig Erik... klinkt allemaal bijzonder pijnlijk (gezicht, vingertoppen :ai ). Sterkte komende dagen/weken met het herstel!!

Nog een tip voor wat betreft dieren op de weg: de meeste dieren vluchten in de richting waarin ze staan. Wij zouden een stapje achteruit doen maar dieren vluchten vrijwel altijd naar voren. Dus als een vogel/poes/hond links van de weg zit en naar rechts kijk kun je verwachten dat ze jouw pad zullen kruisen...
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ouch, snel herstel toegewenst! Ik ben ook al eens goed verschoten van een overstekend konijn :o
Hopelijk kan je snel terug op de fiets!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 17 mei 2018, 17:18 Nog een tip voor wat betreft dieren op de weg: de meeste dieren vluchten in de richting waarin ze staan. Wij zouden een stapje achteruit doen maar dieren vluchten vrijwel altijd naar voren. Dus als een vogel/poes/hond links van de weg zit en naar rechts kijk kun je verwachten dat ze jouw pad zullen kruisen...
Ik had vandaag nog een mens-dier die midden op het (wat smalle) fietspad liep, na herhaaldelijk bellen sprong hij op het laatste moment alsnog opzij... naar LINKS!!! :ai :ck: Wat een neanderthaler zeg!
(en even later ben ik 2x vol afgesneden door neanderthalers in een auto :aq :aq :aq -eentje bij een wegversmalling waar ik al in reed *en* voorrang had en die automobilist gewoon vol doorreed-, maar verder was het een normale dag)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

En nu komt de hamvraag: ben je daarop achteruit of vooruit gereden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 17 mei 2018, 18:29 En nu komt de hamvraag: ben je daarop achteruit of vooruit gereden? :mrgreen:
Vooruit. Met stoom uit mijn oren :am
Bij die fietser in een behoorlijke paniekaktie naar rechts, ik was er op dat moment namelijk maar een paar meter vandaan...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Erikl
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2018, 10:14

Lomito schreef: 17 mei 2018, 17:18 Heftig Erik... klinkt allemaal bijzonder pijnlijk (gezicht, vingertoppen :ai ). Sterkte komende dagen/weken met het herstel!!

Nog een tip voor wat betreft dieren op de weg: de meeste dieren vluchten in de richting waarin ze staan. Wij zouden een stapje achteruit doen maar dieren vluchten vrijwel altijd naar voren. Dus als een vogel/poes/hond links van de weg zit en naar rechts kijk kun je verwachten dat ze jouw pad zullen kruisen...

Goede tip! Dank je. En de kat stond idd naar het fietspad te kijken kan ik mij herinneren en op het laatste moment besloot hij hoe stom ook het fietspad op te schieten recht mijn wiel in.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lieve help veel sterkte! Ik ben blij dat je hey ons nog schrijven kan maar wat een smak.
Ik begin door alle ervaringen soms wat benauwd te raken, zelfs na nu bijna 2 jaar stromeren. En ik ben zelf ook al onderuit gegaan maar de ijzel was eerder een geluk dan een ongeluk omdat ik daardoor kon meeglijden, dus minder impact.


Betekent dit ook niet dat daar waar het kan we zo veel mogelijk midden op de weg / fietspad moeten rijden, zeker in de buurt van huizen? Als je te veel rechts rijdt ziet het dier, poes, hond, meerkoet (had ik laatst) je niet. Zit het dier links van de weg dan ziet hij je al beter. Een dier dat je niet heeft gezien gaat denk ik over en dat is meer waarschijnlijk als het dier zich aan jouw rechterkant bevindt. Dus iets meer naar links rijden indien mogelijk helpt dan hoop ik. Denken jullie dat ook?

Eng die dieren! Je hebt nog het idee dat je wel kan anticiperen op het verkeer. Al gaat dat soms helaas ook mis. Maar onvoorspelbaar zijn onze huisdieren en alles wat langs bos en wei en hei rondstapt.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Iets van de kant rijden is inderdaad verstandig. Daarom is op de rijbaan rijden soms ook veiliger.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Altijd heftig deze verhalen.

Ook op wegen met weinig verkeer (en dus meer kans op dieren, vooral tussen 05:00 en 06:00) fiets ik meestal een meter uit de kant.
Je kan dan altijd naar links en rechts uitwijken afhankelijk waar het beest zich naar toe beweegt.
Al blijven beesten onvoorspelbaar.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Lomito

En bij duisternis bewijst ook op dit punt de bouwlamp goede diensten. Als ik langs geweest ben op mijn Es is er in de wijde omgeving geen beest meer te bekennen. Als ik straks op de ST5 ga rijden gaat me dat niet meer lukken helaas... :bh:
Plaats reactie