Het grote ongevallen topic

philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

jjj schreef: 23 mei 2018, 21:22 Op de van mijn werk geleende Stromer over de rotonde: (vijfde of zesde keer dat ik er op reed), dacht ik nog zo’n fietske die gaat niet zo rap als mijn motor, dus ik hoef maar weinig vaart te minderen...

Lang verhaal; ondanks vele trainingen een moment van grootheidswaanzin en er zit schade aan de fiets, broek, huid en ego. Die eerste is keurig opgelost; de laatste was niet verzekerd maar wel Total loss.
Sterkte, dat ego komt inderdaad vast wel weer goed, maar dan komt toch weer mijn stokpaardje zeurvraag: welke banden had je er op liggen? (Krijg dat quoten maar niet voor elkaar)
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

philipbo schreef: 23 mei 2018, 22:23
Sterkte, dat ego komt inderdaad vast wel weer goed, maar dan komt toch weer mijn stokpaardje zeurvraag: welke banden had je er op liggen? (Krijg dat quoten maar niet voor elkaar)
Zwarte? Geen idee :oops: . Ik kom niet verder dan dat, sorry. De fiets was heel standaard, zelfs de standaard was standaard (en klapte vanzelf in).

Het lag echt niet aan de banden, mijn grootheidswaanzin liet mij op “dat fietske” bijna 40 km/h gaan op een rotonde waar ik met de motor die snelheid, voor de veiligheid, nooit zou nemen...

Om het nog erger te maken, de weg was niet helemaal droog, (na dagen droog geweest te zijn) zodat de viezigheid, zoals olie, weer boven op lag...

En had ik al verteld dat de weg niet overal schoon was... (zand grind). In gewoon Nederlands zou mijn gedrag uitlokking heten :oops: :oops:

Ben blij dat de helm verplicht is; ziet niemand mijn gebroken ego? :shock:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Heb nog wel ergens wat ego in een laatje liggen, maar is ook wel enigszins beschadigd.

Zo irritant ook, weet je zo goed hoe het niet moet, doe je het toch...... sterkte
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wiebe schreef: 23 mei 2018, 23:12 Zo irritant ook, weet je zo goed hoe het niet moet, doe je het toch...... sterkte
We hebben allemaal wel zo af en toe een momentje, gelukkig gaat het meestal net goed en denk je nadien "f.ck heb ik even geluk gehad", volgende keer maar wat voorzichtiger. Maar soms gaat het jammergenoeg net niet goed en heb je in het beste geval een gebroken ego en wat lak schade.

Sterkte met het lijmen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Je hebt een harde les geleerd voor ons allemaal. Veel beterschap!
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Na mijn operatie 3 weken geleden (appendix) toch nog maar eens op de stromer gekropen gisteren voor een woon - werk ritje....
Situatie was als volgt: regen, treinspoor, val op boordsteen van een 15 tal cm.
Resultaat: stomer in de vernieling en ik ook. Paar kneuzingen, hand ligt goed open omdat ik net op de hoek vd boordsteen was terecht gekomen.

Voor dat ik het wist was mijn voorwiel tussen het treinspoor gesukkeld en vloog ik dus weg, goed verschoten want ik reed helemaal niet hard, omdat er maar een strook asfalt van een dikke meter na dat bewuste spoor ligt, toch ben ik erin geslaagd om te vallen en te vliegen.

Ambu'tje dan maar gebeld omdat het bloed goed uit mijn hand kwam en mijn heup serieus pijn deed/doet.

Een lichtpuntje is de lazer NTA mips helm, deze zijn werk uitstekend heeft gedaan, ik viel precies op een kussentje, als ik dan zie hoe de helm eruitzag ben ik zeer dankbaar dat ik er überhaupt 1tje ophad, anders had ik los op men oogkas op de boordsteen beland, en had het misschien anders afgelopen.

De ambulancier bevestigde dit en wees me erop dat ik er goed had aangedaan voor hem te dragen. (Hij zal namelijk al andere taferelen hebben gezien)
Het scherm beschermd je gezicht dus ook zeer goed want dit was bij mij naar beneden geklapt, toevalligerwijs door de toen vallende regen had ik besloten om hem naar beneden te klappen... dankzij het scherm is de helm dus onder een andere hoek gevallen en dus ook daadwerkelijk verder geschoven op de helm, en minder op mijn gezicht.

Moraal van het verhaal: ik rijdt altijd zeer defensief naar andere weggebruikers toe en bepaalde situaties die zich kunnen voordoen. Toch erin geslaagd om ten val te komen, dit doet me er aan denken om af te stappen bij een treinspoor als het heeft geregend, dit is misschien een onnozele maatregel. Maar ik wil dit geen 2 keer meemaken.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai Ebiker... sterkte met je herstel!
Geulen in de ondergrond (zoals trein- en tramsporen, wildroosters, ...) zijn inderdaad een enorm risico als je ongeveer parallel eraan moet rijden. Er hoeft maar een klein dingetje fout te gaan en je bent compleet kansloos.

Ook hieruit blijkt weer dat helmplicht helemaal niet verkeerd is. Ik kom nog steeds af en toe SPers tegen zonder kentekenplaat en zonder helm... op een gegeven moment heet het dan gewoon 'natuurlijke selectie' of zo...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

En meteen ook een eerste hospitaal opname gehad. Op topsnelheid vloog er een wesp tegen mijn kin. Ik die dacht dat ze op slag dood was heeft verkeerd gedacht. Een tiental seconden later een ferme steek in de onderlip. Noodstop, wesp finale tik verkocht en snel naar huis, wetende dat er nog een allergische reactie ging komen. Een kwartier later was mijn hele onderlip een salami en begon ik vol rode plekken te staan. Dan maar naar hospitaal en daar aangekomen al problemen met ademen en lage bloeddruk. Cocktail van medicatie gekregen en een nachtje blijven. Voortaan mag ik niet meer buiten zonder Epi Pen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Golvas

Al bij al nog vrij goed afgelopen ... gelukkig maar !

Ik heb gisteren een vlieg binnengekregen (een grote mond hebben heeft zo zijn nadelen zou FreddyH misschien wel zeggen ? :mrgreen: ), mag er niet aan denken dat dat "jouw" wesp was geweest ... :shock:

Spoedig herstel gewenst !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oregon schreef: 30 jun 2018, 11:29 En meteen ook een eerste hospitaal opname gehad. Op topsnelheid vloog er een wesp tegen mijn kin. Ik die dacht dat ze op slag dood was heeft verkeerd gedacht. Een tiental seconden later een ferme steek in de onderlip. Noodstop, wesp finale tik verkocht en snel naar huis, wetende dat er nog een allergische reactie ging komen. Een kwartier later was mijn hele onderlip een salami en begon ik vol rode plekken te staan. Dan maar naar hospitaal en daar aangekomen al problemen met ademen en lage bloeddruk. Cocktail van medicatie gekregen en een nachtje blijven. Voortaan mag ik niet meer buiten zonder Epi Pen.
Zo, heftig :ai ! Gelukkig dat je al wist dat de reactie ging komen en dat het daarmee goed is afgelopen... Maar is wel schrikken geweest zeker.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie