Het grote ongevallen topic

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Je kan ons fietsen vergelijken met motorrijden....Kijktechniek,bochten ,bandenkeuze,...... Het grote punt waar we wat achterblijven is beschermende kledij. In de winter lukt het nog vanwege de kou....in de zomer zie ik niemand fietsen met bescherming.... Ik weet dat het een dilemma is maar anderzijds bij een valpartij is de schade wel groot schaafwonden en dergelijke.... Degeijke handschoenen en een trui met wat protectie op schouders en ellebogen zou een minimum moeten zijn...Dit moet kunnen zonder het draagcomfort te hypothekeren. Kledijfabrikanten werk an de winkel. ..Ik weet wel dat je downhill spullen kan kopen maar er zou wat meer mogen zijn...Hopelijk komt er geen wet die bepaalde zaken gaat verplichten zoals die nu bestaat voor motorrijders in België...Belachelijker kan haast niet....Lange broek maar zonder protectie en nog meer dwaze zaken.....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zie met de Stromer absoluut geen verschil tov de racefiets.
Daar rijd ik ook vaak > 40 km/h mee, en de grip van de banden is veel minder goed.

Ik rijd op de Stromer altijd met helm en handschoenen, voor de rest met gewone fietskledij. De kledij die jij aanraadt is voor iemand die zich echt inspant op een Stromer absoluut niet comfortabel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tomasj schreef: 26 dec 2018, 12:13 Ik zie met de Stromer absoluut geen verschil tov de racefiets.
Daar rijd ik ook vaak > 40 km/h mee, en de grip van de banden is veel minder goed.

Ik rijd op de Stromer altijd met helm en handschoenen, voor de rest met gewone fietskledij. De kledij die jij aanraadt is voor iemand die zich echt inspant op een Stromer absoluut niet comfortabel.
Volledig mee eens ....maar het grootste percentage Stromer rijders zijn geen amateur fietsers die ook nog voldoende kilometers fietsen op de racefiets of mtb... Ook draag je altijd handschoenen zomer en winter(wat ik ook doe) moest er echter een comfortabel truitje te vinden zijn met extra bescherming ik zou niet twijfelen. Rij ook nooit zonder degelijk motorpak zelfs bij +30°.
Het is een attitude die je eenmaal aanleert en nooit meer kwijtraakt, iets zoals die fietshelm...Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen fietsen zonder.... Ik weet verdomd best waarom!!Het gewicht van die racefiets is niets in vergelijking met de Stromer zeker bij een valpartij.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Tomasj schreef: 26 dec 2018, 12:13 Ik zie met de Stromer absoluut geen verschil tov de racefiets
Het enig verschil is een nummerplaat 8-)
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Op een koersfiets voel ik me ook al naakt, kledij gaat veel schelen maar had me in dit geval niet beter opgevangen. Ik overweeg serieus een mtb helm nu :ai

Motorkevlarbroeken zijn best goed te doen als fietsbare boek, maar het wordt nimmer een koersbroek. Overigens heb je die als hangop wel met versterkte vezels, kost wel een flink paar centen en dan heb je nog je knieen bloot. Mocht je het overwegen raad ik je aan een snowboardvalbroek te kopen en daar gewoon een zeem in te leggen :d3:
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De kras op m’n framebuis moet met de lakstift worden bijgewerkt en is iets te diep voor poetsen/polijsten.

Toch ben ik blij geen ongewenste confrontatie met de bestelbus te hebben gehad.

De situatie in Dieren op de 30km zone is daar vaak reden voor bijna aanrijdingen. Het is daar zo smal dat er maar 1 voertuig langs de geparkeerde auto’s kan terwijl het tweerichting is. De bestelbus wurmde zich er langs.

Zo is voorkomen weer eens beter dan genezen want deze week werd er bij ons een kindje van 3 op een loopfietsje aangereden. Het is een wonder dat het kind alleen een beenbreuk heeft.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Speedelec_rider
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 13:31

Update: fiets werd als economisch totaal verlies beoordeeld. Ik krijg de nieuwprijs -5%.
Ik krijg ook een prijs na een week bieden op het wrak door opkopers. Indien ik akkoord ben zal dan de uitgekeerde bedrag met de wrakprijs worden afgetrokken. Heeft iemand een idee wat er nog geboden gaat worden hiervoor? St2 Fiets was 2 weken oud maar heeft krassen op frame, batterijklep sluit niet door deuk erin, vork defect, zadel krassen handvat krassen, geplooide crank. Batterij is blauwtje met 10 laadcyclussen. Ik kan het wrak ofwel houden ofwel vr die bodprijs verkopen. Uiteraard had ik wel graag een richtprijs hiervoor geweten. En aangezien er hier nog niet echt een markt voor is vroeg ik mij af of er lotgenoten zijn en wat jullie er nog voor kregen met welke schade.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Speedelec_rider schreef: 28 dec 2018, 20:35 Ik krijg de nieuwprijs -5%.
Waarom -5%? Of is dat omdat je ook de verkoopwaarde van het wrak of het wrak zelf mag houden?
Speedelec_rider schreef: 28 dec 2018, 20:35 Uiteraard had ik wel graag een richtprijs hiervoor geweten. En aangezien er hier nog niet echt een markt voor is vroeg ik mij af of er lotgenoten zijn en wat jullie er nog voor kregen met welke schade.
Kan jouw verzekering hier geen indicatie voor geven? Zij hebben hier het meeste ervaring mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn advies: laat hen dat wrak verkopen. Anders neem je een risico.
bvb Als die bodprijs extreem laag is, wil dat zeggen dat er geen markt voor is, niet dat jij een zaakje kan doen..
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het meest waardevolle onderdeel zou het blauwtje zijn, maar aangezien de accudeur een optater heeft gehad (deuk) kan ook de accu zelf niet meer vertrouwd worden.. Ik zou mijn vingers als leek niet durven branden aan eigenhandige verkoop.

Maar als het de mijne was geweest zou ik hem denk ik toch wel houden en de onderdelen los verkopen. Maar dat is vooral omdat ik inmiddels wel een beetje wat van Stromers af weet en er geen probleem mee heb als verkoop van alles wat waarde heeft een jaar of wat zou duren. Ga je voor het snelle geld, dan heb je niks aan een wrak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie