Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 08 sep 2018, 08:48 En straks als de post is geweest kun je *lekker* puzzelen. Daar meer verklap ik niet :bp:
Tssk . Heb je van zijn Stromer een 5000 stuks 3D puzzel gemaakt?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 08 sep 2018, 09:03 Tssk . Heb je van zijn Stromer een 5000 stuks 3D puzzel gemaakt?
Nee hoor. Alleen van zijn accu :ai
Maar ik had het nadrukkelijk over LEKKER puzzelen... Nuf said :hy:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Veel beterschap Jeroen. Wat een smak! En dan te weten dat ik dagelijks Pedelecs tegenkom zonder helm :ck:

Gisteren voor het eerst ook stevig in de remmen moeten gaan, waarbij ik slingerend maar net kon recht blijven. Bijna thuis en er liep een jongen van +/- 10 jaar op het voetpad tegen de huiskant. Opeens steekt hij over(net of hij deed het er om en ) Maar hij had niet eens gekeken of er verkeer was en had mp3 in. Nadat ik was gestopt zei ik: je moet kijken voor je oversteekt. Hij kijkt eens en stapt gewoon verder. Maar als ik dat kind omver fiets, ben ik de gek op de pedelec en waarschijnlijk zelf ook zwaar gekwetst.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Snel herstel toegewenst !! Bedankt voor het delen van je verhaal , we kunnen er alleen maar van leren . En hopen het nooit voor te hebben :o
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Hi Jeroen,
Spoedig herstel gewenst en hopelijk weer snel uit je eigen ziekbed thuis.
Hierbij mijn digitale fruitmand voor jou 🍊🍏🍍🍎 en wat digitale vrienden 🍻 voor zodra het weer mag

In een reflex doet men vaak de juiste dingen maar soms pakt het verkeerd uit. Iedereen die een ongeluk overkomt gaat nog meer anticiperend rijden. Ik haal bijv zelf al nooit meer verkeer in bij afslagen juist vanwege het al weer talrijke keren meegemaakt te hebben dat er door anderen links afgeslagen wordt zonder richting aan te geven

ABS is iets dat ik ook al aan de orde stelde na mijn eigen misfortune vorig jaar en toen ook op de EHBO belandde met daarna een gips periode. Mijn lancering en salto gebeurde precies zoals Lamkram het hieronder beschrijft.

Lamkram schreef: 06 sep 2018, 19:57 Heftig verhaal en een aardige smak. Dat wat je beschrijft m.b.t. de ABS is mij bekend. Met de motor vol in de remmen, vooral de voorrem, en de motor duikt in de vering en staat redelijk snel stil. Onze Stromer zal bij zo’n reflex krachtig blokkeren met als gevolg een enorme buiteling. Voor je het weet lig je er dan.
Sindsdien rem ik op de Stromer nu juist meer op de achterrem en dus anders dan ook ik tijdens mijn motorlessen heb aangeleerd gekregen.

PS
ik zie een gat in de markt voor een "Stromer Stuur en Rem Clinic"
Nuttig , zeker zolang er nog geen ABS als optie op de Stromer zit, maar ook als dat er ook wel van komt
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AmPeer schreef: 10 sep 2018, 10:33 PS
ik zie een gat in de markt voor een "Stromer Stuur en Rem Clinic"
Nuttig , zeker zolang er nog geen ABS als optie op de Stromer zit, maar ook als dat er ook wel van komt
Zeker, er loopt ook al een topic over. Ik weet alleen niet wanneer dit van de idee-fase overgaat naar de daadwerkelijke afspraak fase. Aan belangstelling in ieder geval geen gebrek:

viewtopic.php?f=5&t=1507
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wigwegstroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018, 16:33

https://www.blogto.com/city/2018/09/tor ... s-drivers/
En als we dit nu eens een maand doen om onze meter op te eisen :bf: :D
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goed idee, ik vraag me alleen af of het legaal is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wigwegstroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018, 16:33

Ik veronderstel van niet. Is niet zo leuk voor vb. tegenliggers. Het is misschien een idee om eens een actie te doen en te filmen (in een veilige setting). Om aan te tonen hoe breed een meter eigenlijk wel is.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En dan zelf ergens met die noodle tegen een paaltje rijden, of een haagje wanneer ik een fietser wil voorbijsteken, neen bedankt.
Wat volgens mij wel nog een leuk idee zou kunnen zijn, is het volgende: we maken een topic dat we het grote bijna ongevallen topic noemen. Iedere keer dat iemand een bijna ongeval heeft gehad de omstandigheden omschrijven, en die oorzaken coderen. We hoeven dan niet iedere keer die gevaarlijke situatie te herhalen, maar dus gewoon een lijst maken van typische gevaren; indien mogelijk met een Google Maps link van de plek
Iedere keer er hier over een ongeval gesproken wordt, probeer ik dat in te rekenen in mijn rijgedrag. Ik kan beter op mezelf rekenen dan op mijnheer automobilist als het over mijn veiligheid gaat.

Ik ga hier beginnen met eentje
https://www.google.com/maps/@50.8061966 ... 312!8i6656

Die Google Maps foto is dus vanuit mijn standpunt genomen. Er staat een auto aan de andere kant van de weg geparkeerd (zoals op de foto), en er naderen twee wagens vanuit de andere richting, de eerste een SUV (XC70 ), daarachter een audi A4.
De SUV vertraagt om me door te laten (ah ja, ik heb voorrang ), maar aangezien de weg breed genoeg is om hem te kruisen, ga ik uiterst rechts rijden. De SUV rijdt de geparkeerde wagen voorbij, waarbij hij plaats laat voor mij. De chauffeur van de Audi A4 doet dat heel wat minder goed (hij kan me ook niet zien, omdat de SUV hem alle zicht van de weg ontneemt). Ik had nog plaats genoeg, maar dit had ook minder goed kunnen aflopen.
Mijn conclusie, ik ga op zo'n plekken wat minder sympathiek zijn, indien ik zie dat er meer dan één wagen uit de tegengestelde richting afkomt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie