Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
s-EVE schreef: ↑23 dec 2018, 16:38
Om de vragen voor te zijn: in een woonwijk, standje 1 - en de eerder genoemde < 15km/h ivm bocht in de weg (en veel kinderen). Gewoon erg lullig en onduidelijk.
Een nare ervaring, spoedig herstel gewenst !
Op welke banden stond je fiets en welke druk stond in deze sloffen ?
Het zit meestal in een klein hoekje...Voet even van de pedaal en hop ...Toen ik met mijn vriendin haar ST1 reed viel het me op hoe onveilig die pedalen kunnen zijn, glibberig een putje en even niet alert ...Direct gekozen voor klikpedalen waar je in nood ook nog met gewone schoenen op weg kan . Voelt zoveel veiliger! Veel sterkte en fijne feestdagen!!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Beterschap S-EVE, zowel voor jouw fysiek als ego, en je Stromer natuurlijk. Balen zeg. En nog irritanter dat je niet weet wat er mis is gegaan.
jovdt schreef: ↑23 dec 2018, 18:38
Toen ik met mijn vriendin haar ST1 reed viel het me op hoe onveilig die pedalen kunnen zijn, glibberig een putje en even niet alert ...
Mijn ervaring is dat de kunststof pedalen (die ik op mijn ST1 X 2017 had) ondanks de pinnen erg glad worden bij regen. Hier wordt ook voor gewaarschuwd in de Stromer handleiding. Van de kunststof ST1 X pedalen ben ik weleens vaf geschoven bij nat weer. Hierna heb ik er direct andere op gezet, metaal en met scherpere pinnen (Spank Oozy Trails). Met de metalen pedalen op mijn Es heb ik nergens last van bij regen.
Neemt niet weg dat je er inderdaad altijd omhoog vanaf kunt stuiteren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Beterschap! Zeer herkenbaar om compleet niet te weten wat er gebeurd is. Ik stond na mijn ongeval tegen een auto geleund en zag allemaal mensen om me heen die zeiden dat ie toch echt wel met de ambulance meemoest. Ik dacht echt dat ze het over iemand anders hadden...
Van die pedalen: het is ontzettend afhankelijk van je ondergrond. Ik heb op mijn route een aantal stukken asfalt fietspad met van die korte ribbels van boomwortels erin. Daar dribbel je enorm van je trappers af, hetgeen met 40+ niet tof is. Ik heb toen na 2 dagen gelijk mijn SPD-SL pedalen gemonteerd, en hoewel het soms ook vervelend is (als je vaak kort achter elkaar moet stoppen) is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de gewone pedalen weer te monteren.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Sterkte S-EVE. Naar dat je niet kunt achterhalen wat er mis ging.
Met combiklikpadelen voel ik me ook meer een met m’n fiets. Hoewel het me vorige week gebeurde dat ik niet uitdraaide toen ik stopte omdat een bestelbus me opdreef. Met een onhandige val uit uit stand tegen een Amsterdammertje geëindigd. De bus sloeg af en heb ik niet teruggezien.
Kras op de zadelbuis en bovenhuis.
Vervelend van die kras, Steven! Is die nog weg te poetsen/polijsten?
Stromend schreef: ↑24 dec 2018, 07:42
Hoewel het me vorige week gebeurde dat ik niet uitdraaide toen ik stopte omdat...
Been there, done that
Dit is me in 4 jaar tijd 3x overkomen. 2x vrij in het begin (ondanks dat ik daarvoor al jaren met klik pedalen fietste, die wijd ik aan de veranderende aandacht: je moet veel meer bezig zijn met anticiperen dan met jezelf) en eentje een paar weken geleden. Ik was toen heel moe, reed weg bij een stoplicht (paaltje vastgehouden dus zat nog ingeklikt) en zag bij ca. 2 km/h iets onverwachts in mijn ooghoek. Dus stoppen met trappen, beetje remmen en inderdaad gewoon omvallen...
Ondanks deze, heerlijk knullige momenten blijf ik er toch bij dat ik liever met klik pedalen fiets dan zonder!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]