Expert was toen in iets van 2-3 weken geregeld. De vertraging zat bij mij vooral in een tegenpartij die vond dat ze geen schuld had een alles probeerde aan te halen wat relevant zou kunnen zijn
Het grote ongevallen topic
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Ok bedankt Kan dus best even duren...
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
En ?Golvas schreef: ↑03 dec 2018, 13:56 Als het ontegensprekelijk vast staat dat jij slachtoffer bent en dus niet (gedeeltelijk) aansprakelijk wordt gesteld, dan is de RDR-regeling van toepassing ... tenzij je geen BA Motorrijtuigen hebt afgesloten ?
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Mark78: benieuwd wie kleding en gederfde inkomsten dekt. Mijn omniumverzekering aedes doet dat alvast niet.
Antwoord ivm expert: bij mij was er geen tegenpartij maar ging razendsnel: week na ongeval al. Als het moeilijker loopt bv bij brandverzekering durf ik zelf geregeld het aangestelde expertbureau bellen en stalken. Dat helpt.
Antwoord ivm expert: bij mij was er geen tegenpartij maar ging razendsnel: week na ongeval al. Als het moeilijker loopt bv bij brandverzekering durf ik zelf geregeld het aangestelde expertbureau bellen en stalken. Dat helpt.
-
- Veteraan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
- Locatie: Groningen
- Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2
Kleding en inkomsten bij eenzijdig ongeval... Tsja dat zou je bij je verzekeraar kunnen navragen (soms zijn accessoires meeverzekerd). Kan zijn dat je dit op een andere persoonlijke verzekering kan verhalen.allesstroomt schreef: ↑04 dec 2018, 12:04 Mark78: benieuwd wie kleding en gederfde inkomsten dekt. Mijn omniumverzekering aedes doet dat alvast niet.
Antwoord ivm expert: bij mij was er geen tegenpartij maar ging razendsnel: week na ongeval al. Als het moeilijker loopt bv bij brandverzekering durf ik zelf geregeld het aangestelde expertbureau bellen en stalken. Dat helpt.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Vanmorgen een demonstratie gehad van hoe moeilijk het is voor andere verkeersdeelnemers om de snelheid van een SP goed in te schatten.
Ik reed op een breed bromfietspad met 2 richtingen. Daarnaast ligt links een trotoir.
Op dat trotoir wandelt een dame in dezelfde richting als ik fiets.
Ze kijkt over haar schouder en rent plotseling zo het fietspad op om schuin over te steken.
Ik besluit om uit te wijken en al remmend (zo hard als op vochtig wegdek verantwoord is) achter haar langs te kruisen.
Op dat moment kijkt ze nog een keer en besluit ze om weer terug te rennen naar het trotoir.
Tja....dat ging dus niet meer. Of eigenlijk wel.....maar niet lopend. Met een bijna dubbele koprol, door een flinke zet van mij, zat ze plotsklapselings op de stoep een beetje verdwaasd te kijken.
Nadat ik haar had opgeraapt, gaf ze gelijk toe dat zij fout zat. Ze zag de bus van achteren aankomen en zette het op een rennen om hem nog te halen. Ze had mij wel zien aankomen, maar de snelheid verkeerd ingeschat. Toen ze de tweede keer keek schrok ze dat ik ineens zoveel dichterbij was gekomen dat ze besloot terug te rennen. Oeps.
Nog even staan praten om beiden van de schrik bij te komen en om elkaar wellicht te helpen als het nodig is.
Mijn schade: niks fysieks of materieels, maar wel de volgende les (opnieuw) geleerd: "expect the unexpected"
Haar schade: zeer zeker een paar blauwe plekken en te laat op haar werk.
Ik reed op een breed bromfietspad met 2 richtingen. Daarnaast ligt links een trotoir.
Op dat trotoir wandelt een dame in dezelfde richting als ik fiets.
Ze kijkt over haar schouder en rent plotseling zo het fietspad op om schuin over te steken.
Ik besluit om uit te wijken en al remmend (zo hard als op vochtig wegdek verantwoord is) achter haar langs te kruisen.
Op dat moment kijkt ze nog een keer en besluit ze om weer terug te rennen naar het trotoir.
Tja....dat ging dus niet meer. Of eigenlijk wel.....maar niet lopend. Met een bijna dubbele koprol, door een flinke zet van mij, zat ze plotsklapselings op de stoep een beetje verdwaasd te kijken.
Nadat ik haar had opgeraapt, gaf ze gelijk toe dat zij fout zat. Ze zag de bus van achteren aankomen en zette het op een rennen om hem nog te halen. Ze had mij wel zien aankomen, maar de snelheid verkeerd ingeschat. Toen ze de tweede keer keek schrok ze dat ik ineens zoveel dichterbij was gekomen dat ze besloot terug te rennen. Oeps.
Nog even staan praten om beiden van de schrik bij te komen en om elkaar wellicht te helpen als het nodig is.
Mijn schade: niks fysieks of materieels, maar wel de volgende les (opnieuw) geleerd: "expect the unexpected"
Haar schade: zeer zeker een paar blauwe plekken en te laat op haar werk.
ST3 cool white - sport - 983Wh
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Zo, daar ben je goed weg gekomen! Had een hele lelijke val kunnen worden.
Dit is ook mijn angst; dat iemand iets compleet onverwachts gaat doen vlak voor mij.
Dit is ook mijn angst; dat iemand iets compleet onverwachts gaat doen vlak voor mij.
-
- Veteraan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
- Locatie: Groningen
- Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2
Dat was een flinke hartslagverhogende actie! Gelukkig dat er geen gewonden waren. Je kunt naar terecht komen met een stoeprand erbij.
Nog een reden voor mij om ver weg te blijven van de vrijliggende bromfietspaden. Veel liever over de rijbaan.
Ligt het aan mij of gebeuren de meeste van onze ongevallen op dergelijke bromfietspaden??? Wellicht interessant om eens een excelletje mee te vullen?
Nog een reden voor mij om ver weg te blijven van de vrijliggende bromfietspaden. Veel liever over de rijbaan.
Ligt het aan mij of gebeuren de meeste van onze ongevallen op dergelijke bromfietspaden??? Wellicht interessant om eens een excelletje mee te vullen?
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 dec 2018, 13:31
Hallo,
Nieuw op dit forum, maar wou alvast dit al eens delen.
Reeds 1 jaar speedelec rijder. Traject 55km enkel en dit 2x per week.
Sinds 2 weken was ik tevreden eigenaar van een ST2 en dit komende van een Vadoo 5.0 waar ik ook tevreden over was maar niet volledig aan mijn noden kon voldoen (beperkte batterij).
Tot vrijdag wel te verstaan. Ik denk namelijk dat mijn fiets total loss dient te worden verklaard.
Vrijdag laatstleden voor de 2de maal dit jaar (eerste maal op de vadoo in Juni) aangereden door een auto.
Ik fietsende aan + - 32 km/h op een een 2 richtingen fietspad tot er een dame met X5 van een private parking kwam vanuit het struikgewas om mijn rijrichting op te draaien. Dit zonder naar mijn rijrichting uit te kijken en enkel het verkeer van de andere richting te aanschouwen zodat zijzelf veilig kon opdraaien. Ik anticipeer normaal altijd maar dit zag ik (wederom) totaal niet aankomen. Zij versnelde om op de rijbaan te komen en ik ging vol in de remmen. ST2 tegen de jeep en ik over de moterkap en verder tollend op de rijbaan. Vlug rechtop geklauterd en vlug fiets van rijbaan gehaald en mezelf in veiligheid gebracht. Lichamelijke schade viel eerst mee tot enkele dagen nadien. 3 grote kneuzingen en blauwe plekken van een grote mannelijke vuist groot op bekken, schouder en linker bovenbeen.
DIt valt uiteindelijk nog reuze mee. De fiets leek ook mee te vallen in het donker.
TOt ik daags nadien alles eens waste en ik de schade opmat.
De eerste zichtbare schade die ik vaststel.
1. Stuk uit carbon voorvork ter hoogte van de steekas
2.Grote krassen in de zitbuis en zijkant frame
3.Rechts handvat bekrast
4.Derailleur bekrast en pad verbogen
5.Motor lijkt trillend lawaai te maken na checkup handelaar
6.Linker crank volledig verboven tot tegen liggende achterbrug met lakschade als gevolg, bracketbus OK?
7.Achterste spatbord ingedeukt
De fietsenmaker heeft een bestek opgesteld als onherstelbaar met daarop nieuwprijs.
Deze twijfelt wel of de expertise dit zal aannemen.
Hebben jullie nog argumenten voor mij om dit alsnog tegen te argumenteren indien dit niet aanvaard is?
In juni werd ik ook opgeschept uit het niets door een automobilist komende van een andere rijrichting en insloeg.
Toen ook schade maar niet onherstelbaar op vadoo 5.0.
Ikzelf heb het eventjes gehad met speedelecs, en twijfel er oprecht aan of ik mij zal vernieuwen als ik vergoed zou worden.
Ik fiets jaarlijks 12K met koers en speedo maar op de speedo kom ik steeds in hachelijke situaties en is men precies blind voor mij. Dit terwijl mijn zichtbaarheid mijlenver te zien is. (fluo, verlichting e.d).
Ik heb een gezin en het plezier hiervan is mij groter dan het fietsen.
mvg,
een ontmoedigde fietser
Nieuw op dit forum, maar wou alvast dit al eens delen.
Reeds 1 jaar speedelec rijder. Traject 55km enkel en dit 2x per week.
Sinds 2 weken was ik tevreden eigenaar van een ST2 en dit komende van een Vadoo 5.0 waar ik ook tevreden over was maar niet volledig aan mijn noden kon voldoen (beperkte batterij).
Tot vrijdag wel te verstaan. Ik denk namelijk dat mijn fiets total loss dient te worden verklaard.
Vrijdag laatstleden voor de 2de maal dit jaar (eerste maal op de vadoo in Juni) aangereden door een auto.
Ik fietsende aan + - 32 km/h op een een 2 richtingen fietspad tot er een dame met X5 van een private parking kwam vanuit het struikgewas om mijn rijrichting op te draaien. Dit zonder naar mijn rijrichting uit te kijken en enkel het verkeer van de andere richting te aanschouwen zodat zijzelf veilig kon opdraaien. Ik anticipeer normaal altijd maar dit zag ik (wederom) totaal niet aankomen. Zij versnelde om op de rijbaan te komen en ik ging vol in de remmen. ST2 tegen de jeep en ik over de moterkap en verder tollend op de rijbaan. Vlug rechtop geklauterd en vlug fiets van rijbaan gehaald en mezelf in veiligheid gebracht. Lichamelijke schade viel eerst mee tot enkele dagen nadien. 3 grote kneuzingen en blauwe plekken van een grote mannelijke vuist groot op bekken, schouder en linker bovenbeen.
DIt valt uiteindelijk nog reuze mee. De fiets leek ook mee te vallen in het donker.
TOt ik daags nadien alles eens waste en ik de schade opmat.
De eerste zichtbare schade die ik vaststel.
1. Stuk uit carbon voorvork ter hoogte van de steekas
2.Grote krassen in de zitbuis en zijkant frame
3.Rechts handvat bekrast
4.Derailleur bekrast en pad verbogen
5.Motor lijkt trillend lawaai te maken na checkup handelaar
6.Linker crank volledig verboven tot tegen liggende achterbrug met lakschade als gevolg, bracketbus OK?
7.Achterste spatbord ingedeukt
De fietsenmaker heeft een bestek opgesteld als onherstelbaar met daarop nieuwprijs.
Deze twijfelt wel of de expertise dit zal aannemen.
Hebben jullie nog argumenten voor mij om dit alsnog tegen te argumenteren indien dit niet aanvaard is?
In juni werd ik ook opgeschept uit het niets door een automobilist komende van een andere rijrichting en insloeg.
Toen ook schade maar niet onherstelbaar op vadoo 5.0.
Ikzelf heb het eventjes gehad met speedelecs, en twijfel er oprecht aan of ik mij zal vernieuwen als ik vergoed zou worden.
Ik fiets jaarlijks 12K met koers en speedo maar op de speedo kom ik steeds in hachelijke situaties en is men precies blind voor mij. Dit terwijl mijn zichtbaarheid mijlenver te zien is. (fluo, verlichting e.d).
Ik heb een gezin en het plezier hiervan is mij groter dan het fietsen.
mvg,
een ontmoedigde fietser
Pffff wat een pech bedenk altijd dat er, hoe moeilijk op dit moment ook hele volksstammen zijn die overal tussendoor zwijmelen het nadeel is dat wij op twee wielen altijd de zwakste partij zijn.
Als je echt gek bent van fietsen en er voldoening uit haalt lijkt het mijn logisch dat je zo snel als mogelijk weer opstapt, liefst meteen vlak na het ongeval.
Er gebeuren dagelijks weet ik niet hoeveel ongevallen met allerlei vervoersmiddelen en hobby's ik denk dat ik na > 30 jaar brandweerwerk veel ellende op dit gebied meegemaakt heb, de wegen bij ons in de buurt waren tot zo'n 15 jaar geleden "dodenwegen" het heeft mij, en mensen uit mijn kennissenkring, collegae nooit weerhouden om weer op de motor, in de auto, op de fiets, onder water etc. etc. te gaan ook als een incident "dichtbij" en dan bedoel ik familie en kinderen betrof.
Ik zeg: zsm. weer oppakken, zelfvertrouwen kweken want ook al kun je nog zo goed anticiperen, inschatten en perfecte voertuigbeheersing, tegen onvoorzichtige pannenkoeken kun je je niet wapenen of je moet op je bed blijven liggen.
Kop op dus!
Als je echt gek bent van fietsen en er voldoening uit haalt lijkt het mijn logisch dat je zo snel als mogelijk weer opstapt, liefst meteen vlak na het ongeval.
Er gebeuren dagelijks weet ik niet hoeveel ongevallen met allerlei vervoersmiddelen en hobby's ik denk dat ik na > 30 jaar brandweerwerk veel ellende op dit gebied meegemaakt heb, de wegen bij ons in de buurt waren tot zo'n 15 jaar geleden "dodenwegen" het heeft mij, en mensen uit mijn kennissenkring, collegae nooit weerhouden om weer op de motor, in de auto, op de fiets, onder water etc. etc. te gaan ook als een incident "dichtbij" en dan bedoel ik familie en kinderen betrof.
Ik zeg: zsm. weer oppakken, zelfvertrouwen kweken want ook al kun je nog zo goed anticiperen, inschatten en perfecte voertuigbeheersing, tegen onvoorzichtige pannenkoeken kun je je niet wapenen of je moet op je bed blijven liggen.
Kop op dus!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe