Stromerforum.nl in de lift

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Stromerforum.nl in de lift

Bericht door Lomito » 03 feb 2018, 16:33

Tomasj schreef:
03 feb 2018, 15:05
Wij Belgen gaan dat forum hier gewoon helemaal overnemen in 2018 :dwarf: :bp: :d3: :aq
Voor mij is dat geen probleem, ik verheug me al op het volgende Stromer-event in België... fiets op de auto en dan een hotelletje/B&B in Bierbeek voor een ontmoeting in Leuven. Wie pakt de handschoen op?
Waar het :ba vol van is...

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 03 feb 2018, 17:11

Waaruit bestaat zo'n event?
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 03 feb 2018, 17:20

Belangrijkste onderdeel vind ik de onderlinge ontmoeting en kennismaking, daarnaast kan dat van alles zijn. Afgelopen december hebben we de eerste bijeenkomst gehad in Herveld (in de buurt van Arnhem/Nijmegen), ter gelegenheid van de opening van de nieuwe fietswinkel van Dikkenberg (nr. 3 van de NL-Stromer-dealers) gecombineerd met de onthulling van de ST2 Raw en ST5.

Meer info en foto's van de eerste event: viewtopic.php?f=16&t=555

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 03 feb 2018, 23:00

Tomasj schreef:
03 feb 2018, 17:11
Uit wat degene die het wil organiseren maar wil :)

Zoals Lomito, organisator van het eerste event, ook al aangeeft: ontmoeting, kennismaken, tips uitwisselen, elkaars Stromers bewonderen, misschien een tochtje maken. En als er aanleiding is, zoals een productlancering van Stromer of een beurs o.i.d., dan is dat alleen maar extra leuk.

Het Stromer Forum en de community die hier is ontstaan is verder geen "echte" organisatie. Ik heb in mei 2017 een website in de lucht gebracht en dat was het. Nouja, niet helemaal want het kost me wel aardig wat tijd (en geld, maar dankzij de vele donaties draaien we nu tot het eind van dit jaar in ieder geval quitte). Maar de rest ging vanzelf, en dat is volledig te danken aan iedereen die het leuk vindt om hier actief te zijn.

Voor een Stromer event geldt in principe hetzelfde, en er zijn vast genoeg actieve forumleden die dit voorjaar of deze zomer te porren zijn voor het organiseren of bezoeken van een leuke meeting.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 04 feb 2018, 17:04

Daar wil ik aan toevoegen dat het forum nog niet eens een jaar bestaat en al kan terugkijken op een interessant jaar. Er is veel gebeurd op allerlei gebieden, te veel om op te noemen, ik spaar het jaaroverzicht nog even op voor onze eerste verjaardag... :mrgreen: Voor mij is dat al voldoende om rondom de oprichtingsdatum een restaurantje ergens in het midden van Nijmegen, euh herstel het land uit te zoeken om de verjaardag te vieren met wie daar ook waarde aan hecht. Ik heb het forum afgelopen jaar dan ook dankbaar gebruikt om met andere forumisten een gezamenlijke rit te maken, al dan niet met gastronomische implicaties.

Anders gesteld: het forum is wat je er zelf van maakt. Voor de een is dat een handige informatiebron, voor de ander een medium om fietsplezier te delen en volledig los te gaan in wat het leven allemaal te bieden heeft. It's up to you!

En zo is het ook met het volgende event, als dat er al komt zal het niet door mij geïnitieerd worden om te voorkomen dat dit elk jaar van mij verwacht gaat worden. Dat zal me overigens niet weerhouden om zelf wat activiteiten te organiseren, bijvoorbeeld een zomerritje met aansluitend camping in de achtertuin (BBQ, kampvuur, oplader). :az :d3:

buco
Expert
Expert

Bericht door buco » 04 feb 2018, 17:29

Tomasj schreef:
03 feb 2018, 17:11
Ik heb vroeger toen ik nog lid was van een bepaald motor forum eens een klusdag georganiseerd. Toen is er een man of 15 bij mij thuis (ik woonde toen nog bij mijn ouders die een grote garage hadden) langs gekomen. Je spreekt dan min of meer op voorhand af wat je aan je motor/stromer wil doen en voorziet koffie/thee/taart en gebak.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 04 feb 2018, 20:18

Precies!

Zo zijn er veel Stromer rijders die wat huiverig zijn om het achterwiel uit hun bike te halen. Er zijn echter ook Stromer bezitters die dit met twee vingers in hun neus doen, dus een mini-workshop basisklusjes aan je Stromer is ook altijd een optie. (Achterwiel uitnemen, derailleur afstellen, remblokjes vervangen e.d.)
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 04 feb 2018, 22:43

Waarom het achterwiel uit je fiets halen??? Laat dat wiel lekker zitten, dat rijdt echt veel beter. :bu: :bj

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 04 feb 2018, 22:55

Ooooooh is DAT het? Ik stond al op het punt om een forumtopic te openen, omdat ik het idee had dat er iets aan de hand is met mijn Es. Ik kom namelijk met nog maar 2km/u vooruit en mijn Stromer maakt ook een heel raar geluid, alsof er wat over de weg schuurt ofzo. Ook slijten mijn schoenzolen ineens veel harder. Ik dacht eerst nog dat mijn remblokjes misschien totaal aan gort waren, zoals die van Reinout-St1x laatst.

Hierna dacht ik dat het de accu was, omdat het zo koud is. Want nadat ik die eruit had gehaald kon ik ineens veel harder, zeker 3km/u en dat is toch 50% snelheidswinst! Toen heb ik een tweede accu besteld bij die Amersfoortse scooterdealer die ineens allemaal Stromer accu's op Marktplaats dumpt, maar dat loste het probleem ook niet op. Daarna heb ik de remsensorkabels los gehaald, beide remhendels met elkaar verbonden via een post-elastiekje, een setje Schwalbe Big Bens gemonteerd, de BodyFloat verwijderd, de fabrieksbel teruggeplaatst maar wel aan de andere kant, de trapsensor gekalibreerd en vervolgens maar helemaal verwijderd, samen met de OMNI app op mijn telefoon: NIKS hielp! En dat terwijl ik zo mijn best heb gedaan met het logisch foutzoeken.

:girl:

Maar nu snap ik het. Het lag dus aan het verdwenen achterwiel. Dankjewel!!

Als we dit forum toch niet hadden...

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 04 feb 2018, 23:54

Graag gedaan... wat een genot om zo'n enerverende bijdrage te mogen leveren aan een in mijn ogen eenvoudig probleem. Of ben ik nu te nederig? :mrgreen:

Plaats reactie