Stromerforum.nl in de lift

Stromer Community Lounge.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Stromerforum.nl in de lift

Bericht door Stromeur » 04 aug 2018, 23:50

In juli 2018 zijn alle records weer aan flarden gegaan. Het leek er begin juli zelfs op dat we die maand op 19.000 unieke bezoekers af stevenden. Het was erg druk i.v.m. de op Eurobike aangekondigde relaunch van de ST1 en de nieuwe ST3, maar daarna zakte het toch weer wat in.

Desalniettemin een nieuw record van meer dan 14.000 unieke bezoekers in juli 2018 (t.o.v. iets meer dan 2.000 in juli het jaar ervoor) en dit is ook duidelijk zichtbaar in het data-verkeer :)

Stromer Forum statistieken juli 2018.png
Stromer Forum statistieken juli 2018.png (16.99 KiB) 565 keer bekeken
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 02 sep 2018, 14:51

Ondanks de twee dagen downtime medio deze maand zijn we in augustus met 16.488 bezoekers door de magische grens van 15.000 unieke bezoekers per maand gegaan :D

Stromer Forum statistieken.png
Stromer Forum statistieken.png (122.87 KiB) 489 keer bekeken
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 02 sep 2018, 14:54

De consequenties van de storing zijn ook duidelijk te zien aan de enorme piek in bezoekers, die bij de start van het weekend erna langs kwamen (aha, we zijn er weer!):

Stromer Forum statistieken 2.png
Stromer Forum statistieken 2.png (66.24 KiB) 487 keer bekeken

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 02 sep 2018, 17:04

In 5-6 maanden is het dataverkeer verdubbeld... :ai ??
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 02 sep 2018, 17:57

Klopt, en ver-4,5-voudigd in een jaar tijd.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 01 okt 2018, 22:47

Het bezoekeraanstal stijgt gestaag door (16.755 unieke bezoekers in september). Maar wat deze maand vooral opvalt is toch wel de razendsnelle opkomst van de Belgen. Precies één jaar geleden was de verhouding NL:BE ca. 75:25. Inmiddels nadert de 50/50 in rap tempo:

Statistieken september 2018.png
Statistieken september 2018.png (64.28 KiB) 352 keer bekeken
Statistieken september 2018 2.png
Statistieken september 2018 2.png (42.89 KiB) 352 keer bekeken

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 01 okt 2018, 23:04

Indrukwekkende stats die goed het succes van het forum laat zien! De stats matchen met mijn gevoel dat er veel Belgische leden bij zijn komen de laatste tijd. Merk overigens dat ineens de nodige collega's op het werk bij de koffie-automaat aan het kletsen zijn over speed pedelecs. De speed pedelecs beginnen in rap tempo bekender te worden..

Heel interessant hoeveel er nu vanuit andere landen het forum bekijken. Die zullen dankbaar gebruik van google translate maken schat ik. Of zitten er, zoals Reinout, veel NL'ers/Be'ers in het buitenland? Kan je dat nog uit de stats halen Sylvia?
ST5 XL sinds 30 nov '18 | Kinekt | Giro Bexley MIPS || Feedback Sports Pro-Elite | Nog in bestelling: Bagagedrager & Spurcycle || woon-werk-woon = 74km

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 01 okt 2018, 23:16

De buitenlandse meekijkers/lezers komen vooral bij ons terecht via linkjes die worden geplaatst op collega-fora, zoals het Zwitserse Stromer Forum en het Amerikaanse EBR forum. Dat kan ik zien aan de statistieken. Ook mensen van Stromer Zwitserland lezen soms mee, en de Zwitserse importeur van de Cirrus Cycles BodyFloat komt regelmatig langs. (Maar van deze laatsten weet ik dit enkel omdat ik weet welke accounts van hen zijn.)

Verder denk ik dat we maar één fervent meelezer/dataslurper in Israël hebben zitten :mrgreen:

Hoe het gesteld is met BE/NL forumleden die vanuit het buitenland het forum bezoeken weet ik niet. Ik zie van forumleden alleen het IP adres dat gebruikt is bij registratie. Dit controleer ik eenmalig op land van herkomst, omdat spammers altijd uit dezelfde wereldhoeken komen en die blokkeer ik.

De IP adressen per forumbijdrage schijnen wel ergens in de phpBB database te worden opgeslagen, maar ik heb daar via de ACP (Admin Control Panel) geen rechtstreekse toegang toe. Ik kan daar vast wel bij komen, maar heb hier nooit tijd in gestoken, dus geen idee waar iedereen uithangt na registratie. Dat zijn ook feitelijk mijn zaken niet ;-)

Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Reinout-ST3 » 02 okt 2018, 04:13

Goedemorgen Sylvia,
en past dit nog steeds in het budget ?
Ooit opgezet terwijl de provider nog in kleine aantallen GB's dacht....maar nu gezwollen tot een serieuze datastroom die vast in een andere categorie thuis hoort.
We hebben enige tijd geleden een discussie en uitvoering van donaties gehad. Dat leverde jou genoeg financiele armslag om dit forum te runnen (ik DURF niet eens over je investering in tijd te praten....) eenvoudig omdat hosting geld kost. Jij gaf aan dat er voldoende donaties binnen waren om dat hosten tot aan het eind van het jaar te kunnen uitvoeren. En jij hebt toen de donatie-knop (tijdelijk) gedeactiveerd. Top: het gaf alleen maar aan dat jij niet winst wilde maken maar centjes nodig had om dit forum mogelijk te maken.

Maar het is nu al oktober en de tijd gaat snel. Je gaf aan dat je mogelijk voor 2019 andere ideeën had ? Laat maar horen.
Liever een vraag (te vroeg ?) gesteld dan een onderbreking van dit forum.
We hebben nu nooit gedachte/verwachte aantallen forumleden; ik weet zeker dat die heus wel centjes over hebben voor het in stand houden van Stromerforum.nl (en dat geldt dus net zo goed voor onze massaal toegestroomde Belgen; jeetje wat een toestroom !)

De dataslurper uit de bezette Palestijnse gebieden.....
Reinout

Stromernoobie
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stromernoobie » 06 okt 2018, 15:00

Vermoedelijk is de grote toestroom van de Belgen (waaronder ikzelf) te linken aan de grote interesse rond het Antwerpse.
Binnenkort staan daar grote structurele werken aan de wegen ed op het agenda (nog meer file).
De wergevers zoeken via leasingmaatschappijen voor fietsen gewoon een manier om hun werkvolk op het werk te krijgen.

Voorbeeldje van op ons bedrijf in de Antwerpse haven: op een +- 1000 werknemers zijn er 500 leasingscontracten afgesloten waarvan een +- 380 contracten voor SPedelecs waren :cool2:
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen

Plaats reactie