Stromer-actie in beeld

Stromer Community Lounge.
Martin
Veteraan
Veteraan

Re: Stromer-actie in beeld

Bericht door Martin » 30 jul 2018, 15:38

Dat gevoel heb ik ook ervaren tijdens de proefrit met de ST5 in Groningen. Je kon daar perfect langs het Damsterdiepkanaal even rammen met de snelheid. Ik heb zelf ook geen ervaring nog met het echt rijden met een speed pedelec, maar tijdens het rijden zit je vol met adrenaline en de kick van de snelheid waarbij je soms het gevaar onderschat. Bij een kruising met verkeerslichten wilde ik naar links afslaan en zag op het laatste moment nog een fiets naderen, klein beetje slip aan de voorkant, maar genoeg om mijn hartslag omhoog te krijgen.
Het rijden met een speed pedelec moet je echt aanleren en in de praktijk ondervinden is mij wel opgevallen. Anticiperend handelen en de snelheid vooral in de stad matigen. Je merkt trouwens goed dat die 27,5" wielen minder wendbaar zijn in de stad. Ik wilde een scherpe bocht maken, maar dan moet je op tijd insturen. :oops:

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 30 jul 2018, 16:16

Lomito, heel goed dat je beelden ter illustratie online zet via het forum. Situatie’s zo belichten kan leerzaam zijn en ons meer bewust maken.
Zojuist fietste ik met 45 op de weg in Arnhem door de Honigkamp waar ik eigenlijk nooit kom. Plots duiken tussen de flats van links 6 jongens op fietsen op die samen aan het racen zijn en voor mij de voorrangsweg dreigen over te steken. 4 doen het niet, 1 kan ternauwernood noodstoppen en de laatste zet aan en schiet voor me langs. Ik had al wat gas teruggenomen en moest nog wat bijremmen om hem goed te ontwijken.
Anticiperen helpt om ongevallen te voorkomen. Alertheid is altijd nodig en anders neemt het risico voor beide partijen toe.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 30 jul 2018, 17:50

Ik weet hoe belangrijk anticiperen is, het heeft me al vaak genoeg uit potentieel gevaarlijke situaties gered, ik kan zo een compilatie maken van anticiperende acties. Hierbij een 'oudje':
.
Waar het :ba vol van is...

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 31 jul 2018, 22:09

Vanavond werd ik bijna geraakt door een auto... omdat 'ie zo breed is...
.

Martin
Veteraan
Veteraan

Bericht door Martin » 31 jul 2018, 22:41

Lekkere actie van die automobilist(e) zeg... :aq
Dat heet geen verkeersinzicht hebben of niet bezig zijn met auto rijden. Een lompe inhaal actie. Zulke situaties kom ik soms ook tegen. Je schrikt behoorlijk inderdaad.
Laatst gewijzigd door Martin op 31 jul 2018, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 31 jul 2018, 22:55

Aan het einde van het gesprek zag hij de hechtingen in mijn onderarm en besefte opeens hoe kwetsbaar je als fietser bent. Uiteindelijk bood hij zijn excuses aan en zijn we weer vertrokken. Vreemd genoeg ging hij terug... huh..

Na de val van vorige week ben ik misschien licht geraakt (wordt aan gewerkt, speciale healing is gepland) maar ik schrok inderdaad enorm... :ai
Laatst gewijzigd door Lomito op 31 jul 2018, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin
Veteraan
Veteraan

Bericht door Martin » 31 jul 2018, 22:58

Een goed gesprek met excuses is vaak de beste oplossing. :ay

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 31 jul 2018, 23:03

Goed dat je er wat van hebt gezegd. (Die omkeer-manoeuvre op het eind verdient trouwens ook al geen schoonheidsprijs.)

Hopelijk heeft-ie ervan geleerd en geeft hij mede-weggebruikers voortaan veilig de ruimte.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 31 jul 2018, 23:05

Ik ben blij dat hij uiteindelijk stopte zodat we dit konden bespreken. In het begin was hij nog aan het ontkennen maar gaandeweg besefte hij dat hij gewoon niet had opgelet en mij rakelings gepasseerd had. Ik vermoed absoluut geen slechte bedoelingen maar die onoplettendheid is wel verontrustend...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 31 jul 2018, 23:08

Ik zit momenteel 3 tot 5 dagen per week 260km per dag in de auto. Je wil het niet weten @onoplettendheid van mede-weggebruikers. (Ik kom 's morgens al helemaal kapot aan op mijn werk, omdat ik 1,5 uur lang iedere andere bestuurder als verminderd toerekeningsvatbaar beschouw, niet geheel onterecht helaas.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie