jan 2018 "STORMER" - STROMER

Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Er benieuwd naar jullie ervaringen op de Stromer ?

Beukend tegen de stroom moet dat en battery drainer zijn
Wind mee dan zijn er vast weer snelheidsrecord gebroken

Een beetje kleefkracht van de banden is nu geen overbodige luxe :lol:

kom goed thuis !!!

groet Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

Om 11:30 uur heb ik een ritje door het platteland gemaakt om mijn dochter (E-fiets) naar het werk te brengen. Gelukkig hielden de automobilisten nu wél rekening met onze zijwindgevoeligheid en werd er uiterst behoedzaam ingehaald, bijv. op windluwe plekken en kruisingen. De terugweg ben ik omgereden om niet nogmaals langs die gevaarlijke weg te rijden maar via een weg met vrijliggend fietspad. Het eerste stuk vol tegen de wind in en aangezien ik geen sjaal had omgedaan werd ik getrakteerd op een soort van zandstraalsessie maar dan met water. Even verderop kwam ik wat meer in de luwte van bebouwing maar daar moest ik weer opletten voor vallende takken (kopkans) en takken op het fietspad.

Kortom, het was spannend maar gelukkig alles goed gegaan!
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Vanochtend van 07 tot 08 gefietst naar het werk. Nog geen kilometer onderweg en donder en bliksem daalde over me neer. Naast een bak water (net geen hagel) en een windkracht veel tegen. Haalde toen nog net even de 20 km/h. Als dat de hele weg zo zou zijn, 37 km, verwachte ik niet dat ik het zou gaan redden met de batterij. Had al bijna spijt opgestapt te zijn.
Gelukkig was dat maar kortstondig. Wel de hele weg wind tegen gehad, met weinig moeite de 40 km/h gehaald, dan hield het wel op. Veel water op de fietspaden en uiteraard veel tak(jes).
En inderdaad, batterydrain van jewelste. Nog 19% over bij aankomst, normaal minimaal rond de 40 in deze tijd.

Terugweg de ondersteuning op 1 zetten en teruggeblazen worden, batterij zal dan wel op 80 staan bij thuiskomst :shock: :bj
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ook ik heb vanmorgen na mijn nachtshift tegen de wind mogen beuken, bij deze windsnelheden toch nog tussen de 35 en 40 kunnen blijven rijden op het jaagpad vol in de wind dus :ay . Batterij was wel 15 procent leger dan normaal op hetzelfde traject maar dit was te verwachten met zo een wind :mrgreen:

Belangrijkste was dat ik niet in het water lag 8-)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Heen zonder ondersteuning 35 kmpu. Zal terug de accu wel hard nodig hebben....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Had vandaag het traject Elst - Schaarsbergen.
De heenweg haalde ik zo maar 48 zonder echt aan te zetten (nog nooit zo hard gegaan) OF ik moest het stuur extreem vasthouden voordat het uit de handen werd geslagen: serieuze rukwinden.
De terugweg had ik vooral zijwind en niet maximale tegenwind. Toch liep de accu rap leeg; geheel te verwachten. En topsnelheden waren niet mogelijk. Niet dat ik dat zou willen want het lag vol met takken op de weg.

Kortom: even goed uitgewaaid. Ben wederom blij met deze banden (had ook nog een gezellige bui en deze winter-Conti's voeren dat rap weg).

Morgen weer regulier Elst - Amersfoort. Gezien de weersvoorspelling ga ik dat echt niet met een enkele accu halen......

Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 03 jan 2018, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ben ook maar gewoon opgestapt vandaag rond 14:00 hr. Verslavende werking van het beestje is toch best wel hoog :ay
Wind volle bak tegen of in de flank, uit voorzorg de sensor van 100 naar 50 gezet en alles in standje 2 gedaan.
Op gegeven moment midden in de polder met alleen wat luwte van het prikkeldraad langs de weg niet harder dan 23 km/h op het 5de tandwieltje gekomen :ai . Bijna de sloot in met een flinke zijwaartste windstoot. Enerverende rit.
Uiteindelijk rond de 20% over. Vanavond lekker snel terug naar huis :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Terug viel nog alles mee, volop wind tegen toch nog 25-30. Zijwind was enger, hangen...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Wiebe schreef: 03 jan 2018, 16:38 Wind volle bak tegen of in de flank, uit voorzorg de sensor van 100 naar 50 gezet en alles in standje 2 gedaan.
Om accu te sparen? Met tegenwind op de heenweg en vrij zekere wind mee op de terugweg zou ik wel 60-40% verbruiken of zelfs 70-30... Ofwel laat die accu/motor lekker het werk doen waar ze voor bedoeld zijn. Onderweg wel het verbruik per kilometer monitoren!
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik heb al een keer met windkracht 5 de accu leeggereden. Dat was toen met sensor op 100% en helft stand 2, helft stand 3.
Nu met windkracht 7+ wilde ik toch geen risico nemen om te enthousiast van start te gaan. Sensor lager zetten scheelt overigens gigantisch volgens mij. Zal ik nog wel een keertje mee gaan spelen als het weer wat stabieler is.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie