Omgevingsreacties

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Nu ik nog zo in mijn eerste maand stromer ben ik toch wel erg geamuseerd over de reacties in mijn omgeving (vnl collegas).
Na de eerste voor gek verklaring dat ik 5k+ heb uitgegeven om door de regen naar werk te komen :bj hebben mensen toch ook een 'wauw, gave fiets' reactie. Ze vallen echter wel behoorlijk in te delen in volgende categorieën:

1) de sympathisant: goed bezig hoor, gelijk aan je conditie werken, stoer hoor 60+ km/dag
2) de wielrenner: hmmm, met motor, das jammer, maar wel goed bezig
3) de moeder: is dat niet levensgevaarlijk, zo snel op de fiets en nog in het donker ook
4) de automobilist: nou, ik zou echt niet door dat eeuwige kloteweer gaan fietsen
5) de andere automobilist: op de fiets? Goed hoor! Oh, electrisch... dan telt het niet echt (en zelf 15 km in de auto doen :shock: )
6) de mede EF/SP: heerlijk he, gave fiets trouwens, met mooi weer helemaal heerlijk :D

Zal er nog wel een paar missen ;)
Laatst gewijzigd door Wiebe op 23 dec 2017, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lomito schreef: 23 dec 2017, 14:10 Met 8K op de teller is heb ik best veel reacties ontvangen.


Ook een heerlijke reactie was van twee jochies die vorige week zondag sneeuwballen gooiden in de verse sneeuw terwijl ik met 25 km/uur kwam aanstormen: huh, is dat een fiets???

Ik met 10000 op de teller ook veel reacties.
Twee van vorige week, Amsterdam Indische buurt:
Jongetje van een jaar of 10 op het fietspad, ik op de rijbaan, tegen vriendje: kijkkkk johhhh zie je hoe hard die vrouw kan fietsen!!

Voor stoplight naar Schellingwouderbrug: automobilist doet raampje open. "Ik zie dat je een geel plaatje hebt? Hoe hard kan jij dan?". "45". "Ohhh wauw! Te gek! Wat is het dan voor een fiets?" "Een Stromer". " Jaaa dat dacht ik al!"
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Mijn hoogste baas op het werk, nadat ik hem had uitgelegd dat ik op een speed-pedelec naar het werk kom (hij zag mij in fietskleding het pand verlaten): "levensgevaarlijk die dingen. Die moesten verboden worden." Hij is verstokte BMW rijder en niet meer te helpen....

Ook een keer toen ik nog aan het proefrijden was. Twee schoolgaande jochies bij de pont. Ze hadden zelf ook een elektrische fiets en waren stoer aan het doen tegen elkaar. Kijkt er eentje naar mijn fiets. Direct had hij door dat dit geen gewone snelle fiets was. De ogen werden al wat groter. "Die fiets gaat zeker wel snel he meneer?" Ik uitgelegd dat ik er wel 48 mee kan bergafwaards. Toen kon ik niet meer stuk.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gisteren vertelde Nelis me dat de Stromerimporteur hem er de dag ervoor op attendeerde dat mijn fiets bij een goede doelen actie op de foto stond. Heb hem de link naar het filmpje maar gestuurd.

Niet een echte omgevingsreactie maar wel leuk.

Op mijn werk is iedereen wel op de hoogte van die twee snelle E-bikes.
De mooiste reactie kwam van een collega na een proefrit op een ST1x.
Hij noemde de fiets: "het beest".

Forens op wielrenfiets na inhaal voor een fietsoversteekplaats: "zo, dat is een bak licht"

Meest opmerkelijk vind ik de non-verbale reacties zoals gelijkrijdende auto's die je snelheid peilen.
Zelf een politieteam achter me gekregen toen ik op de rijbaan reed. Nadat ik ze voorbij had laten gaan stonden ze een kilometer verder in een bospad en staken een duim naar me op.
Laatst gewijzigd door Stromend op 24 dec 2017, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 23 dec 2017, 13:23 1) de sympathisant: goed bezig hoor, gelijk aan je conditie werken, stoer hoor 60+ km/dag
2) de wielrenner: hmmm, met motor, das jammer, maar wel goed bezig
3) de moeder: is dat niet levensgevaarlijk, zo snel op de fiets en nog in het donker ook
4) de automobilist: nou, ik zou echt niet door dat eeuwige kloteweer gaan fietsen
5) de andere automobilist: op de fiets? Goed hoor! Oh, electrisch... dan telt het net echt (en zelf 15 km in de auto doen :shock: )
6) de mede EF/SP: heerlijk he, gave fiets trouwens, met mooi weer helemaal heerlijk :D
7) de RTL/SBS6 en andere sensatiemedia-verslaafden: een speed pedelec? Die dingen zijn een gevaar op de weg!
8) de met-handen-in-de-broekzakken-gestoken intelligente-vragensteller: veelvuldig aan te treffen bij de buurtsuper. 1: hoe hard gaat-ie? 2: wat kost-ie? 3: me buurjongen heb een opgevoerde e-bike en die kan tachtug!
9) de aanpikkende racefietsers: slaan na een tijdje af, vervolgen hun eigen route met een klopje op mijn schouder en: TOP, dankjewel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Die laatste reactie(9) Heb ik ook gehad. 2 wielrenners die stuk zaten in kielzog meegenomen. Na een km of 10 met schouderklop en duim afgeslagen. Geweldig toch!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Lomito

Ik ben er niet altijd van gediend, zeker niet als het druk is op het fietspad en je als kopman verantwoordelijk bent voor je wagonnetjes (denk aan paaltjes, kuilen, voorrangsverkeer). Voor de zekerheid haal ik de wielrenner(s) dan met zo hoog mogelijke snelheid in zodat het aanpikken lastiger wordt. Maar als de omstandigheden het toelaten dat bied ik eenzame wielrenners aan om aan te pikken, bijvoorbeeld bij sterke tegenwind op het Rijnwaalpad (weinig beschutting). Wordt altijd zeer gewaardeerd.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Wij kunnen sinds kort een SP leasen via het werk, zo ben ik bij Stromer uitgekomen.
Toen ik met een testfiets naar 't werk kwam, is zowat de halve ploeg (ik werk in ploegendienst) er eens een rondje mee gaan fietsen. Ook collega's van de andere ploegen die 'm zagen staan waren benieuwd, en enkele hebben ook eens geprobeerd.
Op deze manier heb ik er drie "verkocht". (ik had korting moeten bedingen bij de dealer :D )

Veel andere reacties heb ik nog niet gehad. Enkele buren die me zagen rijden vinden het wel een knappe fiets, en zowel m'n moeder als m'n vrouw vinden het "een gevaarlijk ding".

Tegen de zomer verwacht ik wel dat collega's die met de racefiets komen in m'n wiel gaan hangen. Naar 't schijnt gebeurt dat nu al met de "trein" (fietsende collega's die stipt uitbadgen en vervolgens in peloton zo hard mogelijk de Scheldelaan afknallen)
Wanneer ik zeg dat het de bedoeling is dat ik in de zomer meer met de racefiets ga komen, schiet iedereen in de lach. Dat doe ik toch niet, zeggen ze. ;)
Scheldelaan-Stromer
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

De scheldelaan, zou zo maar eens de meest bestromerde weg ter wereld kunnen zijn. Daar rijden 10tallen stromers per dag over... :bf:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Toen ik in juni 2016 één van de eerste dagen op de Stromer naar het werk reed, stond de londenbrug hier antwerpen open, dus ik moest wachten; Er stond een politiecombi aan de overkant van de weg; Plots ging de deur open en grote agent kwam recht op mij af. Ik dacht, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan, maar hij begon onmiddelijk vriendelijk vragen te tellen, of ik tevreden was, hij zag dadelijk dat het om een ST2 ging, en hij vertelde dat hij aan het sparen was voor ook één. Nadien wenste hij mij nog veel Stromer plezier.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Plaats reactie