fietsontmoediging in het buitenland

Plaats reactie
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

image.jpeg
Laatst gewijzigd door Stromend op 21 dec 2017, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....dit GELOOF ik niet.....
Nou zijn onze zuiderburen stukken verder met de (politieke....financiële) ondersteuning van de speed-pedelec maar met dit soort plaatjes weet ik gewoon weer dat ieder land haar eigen probleempjes heeft.

Je zal maar gemeentewerker zijn en dit als opdracht lezen bij aanvang van de werkweek. Dan gaan er toch alarmbellen af ?!
Ik vrees echter dat er ook van dit soort "briljante" niet-meedenk-oplossingen zijn in Nederland - Duitsland - overal.

Kortom: het is nu vooral even goed voor een grote grijns.

Dank voor het delen,
Reinout
Lomito

Ik geloof dit wel, ziet er volkomen logisch uit. Ik had het ook niet geloofd als dat fietssymbool op het fietspad gelijk gericht was met de rijrichting van de rijstrook maar het staat er haaks op. Het is dus een fietspad door het bos om de rijbaan te kunnen bereiken, weliswaar een zeer kort fietspad door een heel kaal bos maar het gebruik is helemaal helder. :hy:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Dan heb je in dit geval geluk dat de gele streep bij de stoeprand een onderbroken streep is... zodat je in kunt voegen.
Lomito

Ik vertrouw er op dat deze situatie goed doordacht is... :bj
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ga als ik ooit eens beschik over een gopro of iets dergelijks eens wat stukjes fietsroute hier in de buurt tonen, grove schandalen gewoon, hoe sommige "fietspaden" hier in België erbij liggen is gewoon schrijnend...
Lomito

Met name de miezerige fietsstrookjes langs 70/90-wegen vind ik een verschrikking. Verder is de staat van de Belgische wegen in het algemeen al vrij slecht: https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~a428f6bf/
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het is inderdaad een oud zeer hier, en dan te weten dat wij toch ook een fietsminded land zijn met vele grote wielergoden. Triestig is het met momenten. Onze wegen en fietspaden infrastructuur laat meer dan te wensen over en die fietspaden die je aanhaalt langs de 70/90 wegen zijn inderdaad om te wenen...

En die achterstand lijken we ook niet te kunnen inhalen spijtig genoeg, het is letterlijk dweilen met de kraan open, aan het tempo dat we momenteel moderniseren geraken we nergens en dit is ook al ergens eerder door de powers that be bevestigd.

Probleem is dat we momenteel al vaak met wegwerkzaamheden overal zitten, als we dat nog gaan opschroeven geraken we binnenkort nergens meer en het is nu al zo druk.

De auto waar ik woon is een kak keuze te noemen, daarom dat wij hier thuis ook serieus geinvesteerd hebben in ons fietspark omdat we al dat filerijden grondig beu zijn. Gisteren na heel lange tijd de blikken doos nog eens gebruikt om "snel" wat boodschappen te doen, beide fietsen waren aan het opladen en het moest gebeuren, man man wat heb ik in mijn stuur liggen bijten :bu:

Achteraf dik spijt van dat ik de stromer niet vroegtijdig van de lader had gehaald en de fietskar had aangehaakt voor de boodschappen.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Heb je die foto's zelf gemaakt? Waar is dit?

Ziet er toch niet uit als een Belgische weg, dubbele gele streep hebben we hier toch niet. Ook dat fiets symbool komt me niet bekent voor...

Al zou ik er natuurlijk niet van verschieten als dit toch Belgenland moest zijn :az
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Tony Mb schreef: 21 dec 2017, 18:37 Ziet er toch niet uit als een Belgische weg, dubbele gele streep hebben we hier toch niet. Ook dat fiets symbool komt me niet bekent voor...

Al zou ik er natuurlijk niet van verschieten als dit toch Belgenland moest zijn :az
Heb de titel aangepast in de topic start.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie