Boze fietser bestookt scooter met vuurwerk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vooropgesteld: ik ben tegen vuurwerk voor consumenten, weg ermee. Maar oh oh oh wat zou ik DIT graag eens willen doen. Want naast heel erg vreedzaam en redelijk en verstandig etc. etc. kan ik soms ook ongenadig kwaad worden. Dus ik mag hier best over dromen. Filmpje:

https://www.dailybuzz.nl/buzz/embed/5603
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

hmmmmm.....

weet niet of dit onze groepering "speed-pedelec" in wat voor vorm dan ook helpt.
Maar ik snap wel je gevoel/neiging om je eens af te reageren op mede-weggebruikers van het type "de wereld is van mij; schijt aan alles" die ons soms levensgevaarlijk behandelt.
Daarom vind ik Chris/Lomito's gebruik van de bouwlamp zo fantastisch: even een dotje 1600 Lumen ....en de ontvanger wordt fijntjes gewezen op het feit dat er ook andere weggebruikers zijn. Je hoeft niets aan de Es te veranderen, geen halsbrekende toeren met aanstekers uit te halen, werkt ook uitstekend bij regen (en juist DAN is een licht-waarschuwing soms gewenst), etc.
Maar nogmaals: ik snap je frustratie die effe opborrelt. Heb ik ook last van als ik me weer eens door een kudde scholieren moet werken die helemaal in hun eigen bubbel als weggebruiker voortkachelen (minimaal met drieën naast elkaar, hevig SMSnd, allemaal koptelefoon geplaatst). De helbel dringt zelfs niet door en als je schreeuwt "aan de kant" (of iets dergelijks) krijg je nog een verwijtende blik naar je toe geslingerd omdat ze mogelijk nu net level X hebben gemist....hmm.....misschien is deze vuurwerkoptie toch helemaal niet zo'n slecht idee........

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Dat moet handiger kunnen :D
Leuk maar beetje ongeloofwaardig filmpje. In NL was je al van je fiets gestoken na de eerste pijl.

tja, kreeg net het bericht dat op de weg naar school van 2 vd 3 kinderen weer de nodige cobra's naar fietsers gegooid worden. :aq :bb
Hoe dan ook, vuurwerk is leuk, ook illegaal, het gaat er alleen om, en dat geldt voor veel dingen: het ligt eraan wie er mee omgaat ...
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Lomito

Ik heb een knopje op het stuur waarmee ik andere verkeersdeelnemers kan laten ontploffen. Bijna net zo leuk als vuurwerk afsteken... Oké, er vindt geen explosie plaats, het is slechts het grootlicht van de bouwlamp dat dan gaat schijnen maar het is wel zo leuk om te fantaseren dat je daarmee iemand kan laten ontploffen. Biem... lichtflits! 8-)

In onze familie noemen we dat het Hendrik-gen. Hendrik was de opa van mijn vader en dat was een heel fout mannetje in een verder keurige familie. Kroeg- en hoerenloper, als dat mannetje nu geleefd had dan was dat zo'n scootmobielrijder (te lui om te lopen) die de hele dag rondhangt in een winkelcentrum, mensen lastigvalt met verkeerde opmerkingen en elke maand zijn hand ophoudt om een uitkering op te strijken. Van het type dat na het overlijden van zijn zoon eindelijk eens langskomt al was het maar om te kijken of er wat te halen valt. Totaal gebrek aan respect voor autoriteiten en dus ook regelmatig opgepakt door de popo die daar hekel aan schijnen te hebben.

En dat allemaal in die vinger op dat kleine vierkante knopje op het stuur... :bb
Plaats reactie