Serious Request 2017

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Reinout-St1x schreef: 19 dec 2017, 21:26 Maar ook voor Stromer.
Zoals je al schreef: mooi exposure.

Ik probeer naar een fotootje te zoeken.....

Grtz, Reinout
Op de Facebook site en twitter account van GGD NOG vind je de eerste foto's. Tussen de livestream van SR17 beelden terugvinden is mij nog niet gelukt. Het moet rond 16.20-16.30 uur zitten. Vandaag worden onze eigen beelden geedit en morgen wordt de vlog van GGD NOG geplaatst. Daar zitten mooi Stromerbeelden tussen van Marco op een witte ST2 en mij op de Es.

In onze volgauto hoorden de collega's op 3FM mijn aangevraagde nummer gedraaid worden. Smells like teenspirit, waarvan wij teamspirit maakten.

Afloop was wat minder gelukkig. Tijdens het etentje met mijn oudste dochter, mijn vrouw en ik werd ik niet lekker. Met griepverschijnselen vroegtijdig huiswaarts gekeerd. Zelfs m'n biertje smaakte me niet. Nu onder de wol en uitzieken.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Beterschap !

Bedenk dat het doel is gehaald. Mogelijk helpt je dat alvast weet mentaal er boven op. Nu het lichaam nog.......

Grtz, reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TOP gedaan Stromend! En beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zonder tv en radio gaat dat SR-gebeuren altijd vrijwel aan mijn aandacht voorbij, ik lees er wel eens iets over op internet, zoals vorig jaar met dan nagellakjongetje. Maar ik vind het wel goed dat mensen zich zo inzetten voor een goed doel al kies ik liever zelf mijn goede doelen.

Daarom doe ik ook niet mee met de postcodeloterij die gewelddadig activistische groeperingen ondersteunt zoals Milieudefensie, Greenpeace en Natuurmonumenten. Zo is de laatste momenteel bezig op grote schaal bossen in Nederland te slopen onder het mom van natuurbeheer. De drijvende kracht achter die kaalslag is de SDE+ subsidie op biomassa waarmee groot grondbezitters/beheerders als Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten schathemeltjerijk worden.

Voor geïnteresseerden een link naar het blog van Rypke Zeilmaker, bioloog ut Fryslân die het allemaal haarfijn uitlegt: http://www.interessantetijden.nl/2017/1 ... onumenten/
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mag haarfijn zijn, maar niet te lezen. Afgehaakt na McKinsey.

Je zult gelijk hebben, zoveel geloof ik wel. Ik verdiep mezelf niet zo in de achtergrond van de meeste goede doelen, ook niet diegene die ik gekozen heb (zit natuurmonumenten wel bij, maar zeker geen GP en MD).

Ben wel lid (herstel, mijn vrouw is lid) van de PCloterij, want die 53 miljoen valt dit jaar in onze straat.

Maar voornamelijk steun ik een oom van mij met zijn stichting Help Burkina. Mede omdat ik een andere oom had die daar missionaris was (overleden). Daar zie ik wel direct resultaat en blijft nog geen postzegel aan de strijkstok hangen. Sterker nog, die postzegels betaalde hij zelf destijds.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Lomito

marco-hlv schreef: 20 dec 2017, 13:50 Maar voornamelijk steun ik een oom van mij met zijn stichting Help Burkina. Mede omdat ik een andere oom had die daar missionaris was (overleden). Daar zie ik wel direct resultaat en blijft nog geen postzegel aan de strijkstok hangen. Sterker nog, die postzegels betaalde hij zelf destijds.
Dat bedoel ik dus, het zijn vaak die kleine projecten, kleinschalig, hulp aan lokale gemeenschappen, die het meest efficiënt zijn. Vaak geïnitieerd door mensen die daar persoonlijk bij betrokken zijn zonder enig eigen voordeel, zelfs de kosten van eventuele reizen worden zelf gedragen om maar elke geschonken euro te kunnen investeren in die gemeenschappen.

Ik word ook witheet als ik zie hoe Nederlandse ontwikkelingshulp vooral terecht komt bij Nederlandse bedrijven die zelfbenoemde projecten in verre landen uitvoeren en zo die hulpmiddelen in eigen zak steken. Als voorbeeld noem ik de dijk die om Jakarta gelegd gaat worden om overstroming van de stad door de Javazee tegen te gaan. Dat zijn NL-ingenieursbureau's en weg- en waterbouwers die daar de centen opstrijken. Leuke snoepreisjes, soms zelfs met familie, verblijf in dure hotels... en de Javanen hebben er vrijwel niets aan. Want het probleem wordt niet zo zeer door de constante zeespiegelstijging (0,2 cm per jaar) veroorzaakt maar vooral door het op grote schaal onttrekken van grondwater waardoor de bodem inzakt, gemiddeld zo'n 7,5 cm per jaar en in de buurt van de haven zelfs met 25 cm per jaar. Maar de focus ligt geheel op landaanwinning in zee... de WW-bouwers zijn in Dubai zo'n beetje klaar met grond opspuiten en al die dure machines moeten wel blijven draaien. Het Great Garuda plan is dan ook een leuk uitstapje voor deze bedrijven, betaald door NL-burgers.

http://www.ecorys.nl/news/masterplan-be ... twikkeling
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mijn partner heeft 4 jaar geleden de bouw van een huis voor ouderloze kinderen/dorpshuis in Ghana gefinancierd. Een zelfgekozen en ontwikkeld project samen met lokale mensen in het dorp.
Werkgelegenheid voor volwassenen en een dak boven het hoofd van de kinderen.

We hebben niet de luxe of behoefte om steeds naar Afrika te reizen om deze projecten op te zetten.

Collega's enthousiasmeren in een eigen project, lokale sponsoren werven en samen gezellig iets sportiefs doen heeft veel voldoening gebracht. Het format van Serious Request is door de ontzorgende site goed voorelkaar. Kom uit je stoel werkt goed bij noaberhulp en goede doelen. Zo houd je afbrokkelend saamhorigheidsgevoel gevoel nog een beetje in stand. Bij veel initiatieven zie je dat het deelnemers verbroederd. Dat is me wat waard.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De vlog van onze actie staat op het Facebook account van GGD NOG en op YouTube:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Superleuk filmpje!

Met Steven in de hoofdrol, zijn prachtige custom-Es in beeld, twee Stromers als hazen op kop tijdens de tocht, voor wie het eens wil zien een Cratoni Vigor helm in het wild, Blinkers pál voor de kentekenplaat en bovendien een mooi bedrag binnen geharkt.

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie