Vrijdagmiddag Stromer-café

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Vrijdagmiddag Stromer-café

Bericht door Lomito » 07 jul 2018, 12:51

Wiebe schreef:
07 jul 2018, 12:37
Moet ik nog op de fiets stappen om de kalender langs te brengen bij de CEO? :cool2:
't Is wel ietsiepietsie verder dan naar Capelle ad IJssel maar ongetwijfeld een prachtige rit. Wat dacht je van 2 Stromers achterop de auto, naar CH rijden, daar lekker berggeiten en die kalender persoonlijk overhandigen?
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 15:16

Martin schreef:
07 jul 2018, 09:46
Als er terechte berichten verschijnen die niet zo positief zijn voor Stromer, jammer voor Stromer denk ik dan...
Wat FreddyH zegt: als er feitelijke fouten en onjuistheden op het forum worden vermeld, of als Stromer werkt aan oplossingen die wij graag zouden kennen, dan is het prettig om dat van Stromer te horen. Lees ter illustratie het topic over Eurobike 2017 eens door, waar ik uren lang gesproken heb met drie mensen van Stromer en vragen die we voor deze gelegenheid hadden verzameld op ze heb afgevuurd. Stromer heeft ons toen veel duidelijkheid gegeven over zaken die al maanden op het forum leefden.

Ik vind het onderhouden van een relatie met Stromer (en met onze dealers) van grote toegevoegde waarde voor het Stromer Forum. Stromer is verder nooit bezig geweest met het beïnvloeden van de toon of eventuele kritiek op hun bikes op ons forum. Niet via mij, niet via dealers en niet via andere forumleden. Dat is helemaal hun insteek niet, en de mijne evenmin.

Maar neem als voorbeeld het busje dat over de achterwiel-as van de ST1 X gestoken moest worden. Wat een rampenplan is dat geweest. Juist omdat Stromer er geen terugroep-actie van wilde maken (ik denk uit angst voor imago-problemen) is het tegenovergestelde gebeurd: dankzij onwetende/onkundige dealers zijn er diverse ST1 X motoren aan gort gereden en die problemen zijn uitgebreid online in de aandacht geweest. Daar heeft Stromer een stevige tik van gekregen.

En alle verhalen over de controller en vocht, waarbij voor Stromer echt wel duidelijk is wat veroorzaakt werd door regen en wat niet. Maar in plaats van hierover duidelijk te zijn, heeft Stromer alle wilde verhalen online op hun beloop gelaten, waardoor Stromer dealers plat zijn gebeld door verontruste klanten die een nieuwe controller eisten. Dit heeft Stromer bakken geld gekost, zowel aan controllers als imago-schade en dit issue was nooit zo uit de hand gelopen als Stromer direct met een officieel statement was gekomen.

Hetzelfde gebeurde met de tikkende voorvork van de ST1 X, waarover ik zelfs ruzie heb gekregen met een medewerker van Stromer Zwisterland, omdat-ie mij uit pure onbeholpenheid (en angst voor ons forum) niet op een normale en correcte manier te woord wenste te staan.

De discussie over wel of geen zijreflectie op de Stromer-banden: mag het wettelijk nu wel of niet?

Of de werking van de accu BMS en de lader, discussie over opslag van de accu, diepontlading, vorst, het gedrag van de laders en de ellenlange topics waarin forumleden met elektrotechnische achtergrond al hun kennis loslaten op de richtlijnen van Stromer en soms niet duidelijk is waarom Stromer iets adviseert.

En zo kan ik nog wel even doorgaan over zaken waarover wij in het duister tasten en wat rond lopen te speculeren, terwijl Stromer het in één appje of telefoontje kan toelichten. Maar Stromer kiest ervoor om dat meestal niet te doen en legt de schuld voor "wilde" verhalen bij de bezoekers van online platformen, in plaats van serieuze fora te omarmen als middel om te communiceren met de eigen klanten.
Martin schreef:
07 jul 2018, 09:46
Niet alleen 'leuke' onderwerpen over kleding, accessoires of technische dingen bijvoorbeeld, maar ook onderwerpen waarbij enige gezonde kritiek mag worden gegeven aan het adres van Stromer.
Dat is ook precies zoals het op dit forum gebeurt, dus ik zie geen enkel probleem.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 15:37

Het moge duidelijk zijn, ik ben vóór contacten en een goede relatie met Stromer en onze dealers, maar dit zal NOOIT ten koste gaan van open, eerlijke en goed onderbouwde kritiek.

(Dat ik persoonlijk rete-allergisch ben voor ongefundeerde kritiek of overdreven dramatische verhalen en de voorkeur geef aan reactie op basis van feiten, kennis en inhoudelijke argumenten, dat is een heel ander verhaal dat niks met Stromer te maken heeft. Zo ben ik gewoon en daar zal iedereen het mee moeten doen :mrgreen: .)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Pieter
Expert
Expert

Bericht door Pieter » 08 jul 2018, 21:17

Ik ben alweer een tijdje hopeloos achter met het lezen van alle berichten op het forum. Deze zojuist pas gelezen. Er gebeurt veel op dit forum ... en deze kalender vind ik erg leuk. Bij een volgende ontmoeting wil ik er echt proberen bij te zijn.

Ook weer leuk dit verder uit te venten naar Zwitserland! :D

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 08 jul 2018, 22:14

Misschien kunnen we vrijdag weer een mini-meeting bij de Hemel doen? Ik heb nog een belofte in te lossen bij Lomito...
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 08 jul 2018, 22:47

Staat genoteerd. :az

Pieter
Expert
Expert

Bericht door Pieter » 09 jul 2018, 20:16

Ik zou ook kunnen. Maar ... als ik met de fiets ga dan zou dat een kleine 70km fietsen zijn. Leuk, maar kan ik daar mijn accu laden? Alternatief is met Freddy mee te rijden, als hij tenminste met de auto zou gaan ... Wat zijn de mogelijkheden van de Hemel? Is er elektriciteit in de hemel te verkrijgen .... :D

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 09 jul 2018, 20:40

Pieter schreef:
09 jul 2018, 20:16
Is er elektriciteit in de hemel te verkrijgen .... :D
Even bellen naar de Hemel? :bo:

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 09 jul 2018, 21:36

Ik heb net ff gebeld maar ze namen niet op, dus heb een mailtje gestuurd. Als ik iets hoor dan laat ik het weten.

@Pieter: bij mijn fiets wordt vrijdag de koppelsensor in mijn motor gecalibreerd. Als dit succesvol gaat dan kom ik vrijdagavond ook met de fiets, als de sensor te ver versleten is om nog gecalibreerd te kunnen worden dan moet mijn wiel 'even' naar Zwitserland om een nieuwe sensor te krijgen. In dat geval ga ik met de auto en kun je meerijden. Mierlo-Veghel is een kleine 30 km.
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 10 jul 2018, 11:00

In De Hemel hebben ze elektriciteit, dus opladen moet geen probleem zijn :cool2:

Plaats reactie