Vrijdagmiddag Stromer-café

Stromer Community Lounge.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Vrijdagmiddag Stromer-café

Bericht door Lomito » 08 jun 2017, 23:13

Een hapje en een drankje en uiteraard de fietsen met elkaar bespreken, is er interesse?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Vrijdagmiddag Stromer-café

Bericht door Stromeur » 09 jun 2017, 08:51

Oudere bijdragen, op de openingspost na, gearchiveerd (topic werd met >1000 bijdragen te lang).
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 dec 2018, 13:32

En waar Radio Kootwijk even zwijgt voor wat betreft onze zandhaas in de zinderende zandbak, heet ik Reinout van harte welkom terug in Nederland. Komende dinsdag zien en spreken we elkaar wel bij de dealer! :az

Ondertussen heb ik 2 kilo braadlappen gekruid met Za'atar gebraden en zojuist in de hooikist gezet zodat het vlees heel langzaam kan garen... slow cooking=smaak verzamelen! :hy:

Over smaak gesproken... een engeltje is langs geweest en heeft 12 flessen Schneider Weisse Eisbock afgeleverd bij de buren van Dikkenberg. Ik kon het niet nalaten om een fles open te trekken, nieuwsgierig naar de smaak: Tap6 on steroïds is een zeer correcte omschrijving, absoluut ongeschikt voor de ongeoefende drinker en zeker niet geschikt om overdag te nuttigen. Gelukkig hoef ik nergens heen...

Zit net te bedenken dat je vlees ook kunt stoven in bier... :be

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 07 dec 2018, 18:16

Hooikist?

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 dec 2018, 18:43

Daniel1975 schreef:
07 dec 2018, 18:16
Hooikist?
Mja... sommige mensen hebben een oven onder het fornuis, wij een moderne variant van de hooikist om gerechten langzaam te garen... iets met smaak maar het blijkt ook nog duurzaam te zijn. Gelukkig hebben we daar geen last van en gaan we puur voor de smaak en dan zijn we ook nog zogenaamd duurzaam... :bj

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 07 dec 2018, 18:46

Lomito schreef:
07 dec 2018, 13:32
Over smaak gesproken... een engeltje is langs geweest en heeft 12 flessen Schneider Weisse Eisbock afgeleverd bij de buren van Dikkenberg. Ik kon het niet nalaten om een fles open te trekken, nieuwsgierig naar de smaak: Tap6 on steroïds is een zeer correcte omschrijving, absoluut ongeschikt voor de ongeoefende drinker en zeker niet geschikt om overdag te nuttigen. Gelukkig hoef ik nergens heen...
Jep. Goed spul. Heb laatst per ongeluk ook weer een paar flessen meegebracht. Oh ja, de Tap 4 "Meine Festweisse" is ook erg smakelijk. Die drinkt met name veel fijner weg (heeft ook wat minder alcohol, ik meen 6.2%). Zoals de naam al suggereert is dit een erg fijn biertje voor bij een feest: je hebt minder het gevoel dat iemand je voorhoofd met een moker aan het bewerken is :mrgreen:
(en wellicht dat Stromeur daarmee ook langer op haar benen blijft ;p )
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 07 dec 2018, 19:00

Lomito schreef:
07 dec 2018, 18:43
Daniel1975 schreef:
07 dec 2018, 18:16
Hooikist?
Mja... sommige mensen hebben een oven onder het fornuis, wij een moderne variant van de hooikist om gerechten langzaam te garen... iets met smaak maar het blijkt ook nog duurzaam te zijn. Gelukkig hebben we daar geen last van en gaan we puur voor de smaak en dan zijn we ook nog zogenaamd duurzaam... :bj
Hoe krijg je de warmte erin dan?
Ik heb zelf een BGE en ken de Römertopf (dus slow searing is mij bekend), maar hooikist zegt mij niks.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 dec 2018, 19:42

FreddyH schreef:
07 dec 2018, 18:46
en wellicht dat Stromeur daarmee ook langer op haar benen blijft ;p
Speaking of... moet ik je nog ophalen Syl? Neem ik een Eisbock mee en dan merk je niets van de lange reis... :lol:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 dec 2018, 20:15

Nouwww, ik was wel van plan om te komen ja, maar ik heb de volgende ochtend een wedstrijd (te paard), dus ik moet ook weer terug 's avonds. Die Eisbock zal ik dus (helaas) aan me voorbij moeten laten gaan.

Maar waarschijnlijk kom ik wel even aanwaaien.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 07 dec 2018, 20:50

Stromeur schreef:
07 dec 2018, 20:15
Nouwww, ik was wel van plan om te komen ja, maar ik heb de volgende ochtend een wedstrijd (te paard), dus ik moet ook weer terug 's avonds. Die Eisbock zal ik dus (helaas) aan me voorbij moeten laten gaan.

Maar waarschijnlijk kom ik wel even aanwaaien.
Zal ik een flesje voor je apart zetten om mee te nemen, voor ná de de wedstrijd. Tip: niet open trekken voor zonsondergang.

Plaats reactie