Vrijdagmiddag Stromer-café

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22819
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oudere bijdragen, op de openingspost na, gearchiveerd (topic werd met >1000 bijdragen te lang).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Even zeiken aan de bar in het cafe.
De weerfantasten gaven tot vanmorgen toe aan dat het een aardige droge dag zou worden; kijk even op buienradar :aq
Wordt straks weer met koud water op je kop naar huis fietsen. :bh:
Geef die mensen in De Bilt een jaarsalaris van €365K en trek er €1.000 vanaf voor elke foute dag. Kijken of ze dan beter hun best doen :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 11 dec 2018, 14:36 Geef die mensen in De Bilt een jaarsalaris van €365K en trek er €1.000 vanaf voor elke foute dag. Kijken of ze dan beter hun best doen :dwarf:
Je doet hier nu net alsof die mensen niet hun best doen, lijkt me een ongefundeerde aanname. Een weersvoorspelling is een kansberekening op een model van de werkelijkheid, het is geen harde waarheid waarbij iemand heeft zitten prutsen als het anders loopt...

Tenzij jij natuurlijk weet hoe het model beter moet, dan hoor ik heel graag wat de mensen bij het KNMI fout doen. Ik kan jouw mening dan zelfs doorspelen als je wilt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

In het cafe hoeft niet elke uitspraak volledig onderbouwd te zijn toch? ;)
Gerard S
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018, 11:34
Locatie: Wageningen

Ha ha,

Terug naar het café. Beetje ouwehoeren over fietsen en tja, wat er zoal gebeurt in onze omgeving.

Vrijdag mijn zwarte ST3, maatje L mogen ophalen (de eerste in Nl geleverd(?)). Die dag veel afspraken, dus ff snel tussendoor deze fiets opgehaald.
Paste perfect dwars in het camperbusje, dus niet veel meters gezien.

Barry en Chris kort ontmoet. Barry als een ijsmannetje. Dwz, vanbuiten, vanbinnen een warme persoonlijkheid. Chris als passant in gewone kleren, ook een (warme) persoonlijkheid :D .

Voorgenomen om dit weekend de eerst 0,1k km erop te zetten, tja om tot de 10k club te komen, moet je ergens beginnen. en 100 x 0,1 = eenvoudiger te doen dan in 1 maand 10k.

Helaas zwarte roet in het eten. niet van de ST3, maar gewoon, gezin. Zaterdag, zoontje ziek, boodschappen te doen en daarna vriendin die moet volleyballen. Want prioriteiten he.
Kortom ST3 wel gezien (stond lekker wam in de huiskamer), zelfs even aangeraakt (ons huis is niet zo ruim, je moet er toch langs he). Maar meer dan dat,... Nou voorruit dan.
's avonds biertje doen. Dus gelegenheid om in het donker ''de veelbesproken lamp'' te testen. eerste ervaringen lamp:
  • 1 hij doet het
  • 2 geeft best veel licht
  • 3 voor in ons stadje, echt wel genoeg
  • 4 voor buiten het stadje,...? gaan we deze week testen. Ben ervaren met in het donker fietsen. komt best wel goed denk ik.
Daarna biertje(s) op. Kon niet kiezen en op naar huis, Rustig aan want, bier en ook met een gewone fietser op pad. De eerst 0,005k zit erop. Dat was wel een heel erg klein stapje naar de 10k.

Dan zondag een stuk fietsen. Wat wil het lot? een witte wereld. Prachtig met een zwarte ST3. Beetje glad, maar vooral nat. Koud? Neuh, gewone broek, extra regenbroek en een laagjes systeem erboven, beetje te warm eigenlijk. Muts onder de helm en gaan. Gelukt: 0,05k en nog peut over.

Thuis even gieter erover om de pekel eraf te halen. Compleet nieuwe ervaring, nog nooit bij mijn eerdere werkpaarden gedaan.

Nu genoeg voor 't café. ben hier gewoon begonnen te kletsen omdat we vrijdag in een soort van café waren en de eerste bevindingen gevraagd werden.

Oh en het kerstcafé volgende week, nog onduidelijk, want er kan door de Hoofdstad gekajakt worden met lampjes op de kop, Da's ook leuk. Een ding is zeker: Dat geeft veel minder licht dan ''de veelbesproken lamp'', maar wel heel kleurrijk.

foto's volgen vanzelf wel ergens anders op 't forum.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

hi Gerard S

Leuk om even wat van je eerste ervaring te lezen. Knap hoe je jouw ST3 in huis hebt staan en je kan inhouden, zou voor mij een ware tantaluskwelling zijn ;)

Heel veel succes en plezier met je deep black ST3 deze eerste week :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Het kan nog effe, het is duidelijk vrijdag, wellicht nog geen middag, maar dat moet je een beetje ruim zien. Als liefhebber van sequens in muziek kom ik al snel terecht bij sequens-ridders als Bach, Vivaldi en Händel die met dit muzikale fenomeen wel raad weten.

Een heel fijne is dit klavecimbel concert van Bach met een bebaarde speler die zo had kunnen doorgaan voor Rick van der Linden van Ekseption (ik heb Rick en Penney persoonlijk gekend) die op 1:00 laat horen hoe je een sequens speelt...
.

.
Helaas is Rick van der Linden veel te vroeg overleden op 60-jarige leeftijd, hier nog een heerlijke opname van 2003 (drie jaar voor zijn dood) met opvallend weinig haar maar nog altijd met de muzikale souplesse waarmee hij beroemd geworden is.
.

.
In dezelfde bloedgroep en met vergelijkbare muzikaliteit wil ik tenslotte aandacht vestigen op Renaissance, met hun bekendste nummer Song of Scheherazade. waarmee ik besef dat ik gewoon een melancholieke liefhebber van de jaren '60-70 ben...
.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mmmm geen gemakkelijke kost.......ben muziek-autist maar mijn oren worden helaas wat minder. Luister overal naar ben idolaat van mooie HiFi en instrumenten.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

WFVst5 schreef: 21 dec 2018, 08:23 Mmmm geen gemakkelijke kost.......ben muziek-autist maar mijn oren worden helaas wat minder. Luister overal naar ben idolaat van mooie HiFi en instrumenten.
Iets 'makkelijkers' dan, ook leuk om te zien en te horen, Can't go for that (No can do) live from Daryl's house.

.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die versie kabbelt mij net even een beetje te veel. Moet je voor in de stemming zijn.
Maar we maken er even een muziekcafe van en zetten er even wat andere goede muziek in :ay .

Even wakker worden met een cover die bijna beter is dan het origineel met een fantastische, ietswat bombastische, opbouw.


Een van de beste nummers aller tijden.....


En een van de meest legendarische optredens (bands)
Plaats reactie