Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Stromer Community Lounge.
Gebruikersavatar
Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 975
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Arnhem

Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Stromend » 26 okt 2017, 17:11

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... nts-anchor

Werk van mijn collega's werpt vruchten af.

Wat een heerlijke discussie over de heilige koe.
Flashmob van Stromers op de Pley?
Trots als een 🐒 op een 🚲

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 637
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Tony Mb » 27 okt 2017, 12:21

Ik vind milieuzones in deze context een belachelijke regelgeving. Jaagt de mensen met een diesel op onnodige kosten. Die paar honderd diesels gaan de zaak niet maken. Beter is een uitdovingsbeleid. Laat mensen met hun dieseltje gewoon rijden tot ze een andere auto kopen dan kan je opleggen waar de auto aan moet voldoen. Trouwens de diesel auto is maar een deeltje van het probleem. Industrie, elektriciteitsopwekkking, vewarming van woningen produceren ook vuiligheid. En vuile lucht kost duizende mensenlevens, laat me niet lachen...
De lucht is als je het mij vraagt nog nooit zo schoon geweest.
Ps iemand een idee hoeveel co2 een cigaret opwekt...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 7250Km... and counting

Gebruikersavatar
marco-hlv
Expert
Expert
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door marco-hlv » 27 okt 2017, 15:48

Ik zou bijna zo'n oude diesel kopen alleen was het maar om te voorkomen dat ik nog in Nijmegen hoef te komen :oops:

Ik vind zo'n verbod ook maar onzin. Ik vind sowieso dat alles wat je duurder maakt, alleen maar omdat je het toevallig hebt gekocht in een tijd dat niemand er om gaf, symboolpolitiek en hypocriet. Concentreer je op de serieuze problemen, creeer eens een groene golf door Nijmegen. Elke keer als ik er kom sta ik voor elk stoplicht stil. Weg met alle drempels, dat optrekken en afremmen daar wordt je als omgevingsbewoner ook niet gezonder van. Industriële uitstoot, pak dat eens aan (ohnee, dan gaat de goede relatie naar de knoppen).

Beter zou ontmoedigen zijn. Alle huidige bezitters lekker laten zitten, nieuwe bezitters (die nu wel heel bewust voor zo'n oude (cq nog relatief nieuwe) kiezen) kun je belasten met dit soort maatregelen, die kun je sturen naar betere alternatieven.
Witte ST1X, 983Kwh, bodyfloat, spurcycle, Ergon GP3 en spatlap. Abus Pedelec+. ww plm 75 km vv

Gebruikersavatar
Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 975
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Stromend » 07 nov 2017, 07:32

Trots als een 🐒 op een 🚲

guus
Pro
Pro
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door guus » 07 nov 2017, 08:46

Bij dit soort verboden heb ik altijd het gevoel dat dit vooral gebeurt om de verkoop van nieuwe auto's te stimuleren. De slooppremie die in Rotterdam werd of wordt gehanteerd heeft me echt boos gemaakt. Veel mensen hebben een technisch goede auto laten slopen, omdat ze er niet meer de stad mee in konden en die premie konden innen. Persoonlijk vind ik dat een verspilling die niet te verteren is.

Gebruikersavatar
Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 975
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Stromend » 28 feb 2018, 08:01

Trots als een 🐒 op een 🚲

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 637
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Tony Mb » 28 feb 2018, 18:36

ST1 Step Through, 2017, zwart, 7250Km... and counting

Random
Expert
Expert
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Random » 28 feb 2018, 19:41

Wat mij betreft word het normaal om elke stadskern autovrij te maken. Grootschalige parkeergelegenheid buiten het centrum en dan in goed georganiseerd, milieuvriendelijk openbaar vervoer/boot/fiets naar de plek van bestemming. Doe eens ff lekker rigoreus, went vanzelf net als het rookverbod 🚭 😋 🚲

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5420
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Stromeur » 28 feb 2018, 19:53

Het zou ook echt prima kunnen. Kijk maar naar Schiphol. Zet je auto bij Lang Parkeren en elke zoveel minuten gaat er een gratis pendelbus naar de luchthaven. Je bent misschien een half uurtje langer onderweg in totaal, maar wel van een hele hoop ellende en frustraties af. (Voor parkeren buiten de binnensteden zou ik dan wel een vriendelijker tarief rekenen, 2,50 voor een hele dag ofzo, want bij Schiphol zijn het echt dieven, maar dat terzijde.)
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 885
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Arnhem en Nijmegen weren diesels ouder dan 2004

Bericht door Tomasj » 28 feb 2018, 23:15

Tokio heeft diesel verbannen in 2003, fijn stof pollutie daalde er met > 40%. In vergelijking met andere Japanse steden (bvb Osaka), hebben inwoners van Tokyo gemiddeld 11% minder kans op hartfalen.
Belgische cardiologen leggen een correlatie tussen de concentratie NOx gedurende 24 h en het aantal hartfalens de dag nadien: een toename van 10 microgram per kubieke meter NO2 gaat gepaard met een toename van 5,1 procent risico op een hartaanval bij mensen tot 55 jaar. Ook voor fijn stof is er een correlatie, daar ziet men meer hartfalen bij mensen van oudere leeftijd > 75 jaar. Deze effecten zijn bestudeerd voor een periode van 4 jaar, en de effecten treden ook op bij verontreinigingsniveaus die lager liggen dan de Europese normen voor luchtkwaliteit
In Europa sterven ieder jaar 200 000 mensen ten gevolgen van hartfalens.

Door de hoge druk en verbrandingstemperatuur genereren dieselmotoren veel meer NOX dan eender welke andere motor. Blijven dieselen een goed idee?
Alleen dieselmotoren met Euro6 norm hebben een aanvaardbare en lage emissie aan NOx.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast